۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

سوالات کنکور ارشد طراحی لباس ۹۷

سوالات کنکور ارشد طراحی لباس ۹۷

مقدمه سوالات کنکور ارشد طراحی لباس ۹۷ | پارچه و لباس در هر منطقه از جایگاه ویژه ای برخوردار است چرا که ریشه در تمدن و اعتقاد،سنتها و آیین و مذهب یک کشور دارد و می توان به عنوان یکی از تکیه گاههای اساسی برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و نفوذ طرح های بیگانه و در مقابل زنده نگه داشتن اصالت ایرانی با همه سنتها و فرهنگ ها و حتی صدور آن به برون مرز ها اشاره نمود.لازم به ذکر است تنها بخشی از صنعت نساجی می باشد که هرگز در وجه بین المللی خود هیچگونه حضوری نداشته است امید است روزی شاهد صدور آن به برون مرزهای کشورمان باشیم و بتوانیم جایگاه هنر ایران را از طریق این هنر عجین شده با زندگی امروزه بشر بهتر بنماییم.

سوالات کنکور ارشد طراحی لباس ۹۷

سوالات کنکور ارشد طراحی لباس ۹۷

   تحصیل در رشته کارشناسی طراحی لباس در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل کشور امکان پذیر است. دانشگاه جامع علمی کاربردی، یکی از مقصد های تحصیل در این رشته است. این دانشگاه در رشته کارشناسی حرفه ای طراحی لباس و الگوسازی هم که قبلا معرفی کردیم، دانشجویان زیادی را در سالهای اخیر جذب کرده است. دانشگاه علم و فرهنگ، یکی دیگر از مقصدهای تحصیلی برای علاقمندان به رشته کارشناسی طراحی لباس است. از جمله مراکز دیگری که میتوان در این رشته تحصیل کرد، دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی تهران بوده که رشته های کاردانی و کارشناسی طراحی و چاپ پارچه ، طراحی لباس و طراحی و دوخت در آن عرضه می شود.

شما میتوانید با شرکت کردن در کلاس های آموزش خیاطی و طراحی لباس بخش کنکور عملی را به راحتی پاس کنید و همچنین عزیزانی که از رشته های دیگر وارد طراحی لباس میشوند میتوانند به راحتی در سطح یک فرد عالی در دانشگاه حضور پیدا کنند. برای مشاوره رایگان با شماره های آکادمی تماس بگیرید.

سوالات کنکور ارشد طراحی لباس ۹۷

سوالات کنکور ارشد طراحی لباس ۹۷

   دانشگاه کمال الملک نیز دیگر مقصد آموزش عالی کمتر شناخته شده کشور است که تحصیل در رشته کارشناسی طراحی لباس را در اختیار علاقمندان به دنیای فشن قرار داده است. دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص در شعبه یزد نیز برای تحصیل در این رشته، اخیرا فرصت های تحصیلی فراهم کرده که در نظر داشته باشید. تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس ، روز به روز مخاطبان بیشتری به خود میگیرد و شمار دانش آموزان و دانشجویانی که علاقمند هستند در این حوزه ادامه تحصیل دهند، روند صعودی به خود گرفته است. دنیای جذاب فشن ، مقوله ای میان رشته ای است و به همین خاطر، گرایش های مختلفی از جمله مدیریت، بازاریابی، عکاسی، تبلیغات و برندینگ را شامل می شود.

کنکور طراحی لباس

   این روزها هم که کسب و کار سبز در دنیای صنعت و خدمات مطرح شده است، مرزهای فشن را نیز در نوردیده و شاهد مقولاتی مثل مد پایدار (sustainable fashion) و مد سبز (Green fashion industry) هستیم. همه این ها در کنار روندهای نوظهور دنیای فشن مثل: مد مفهومی (conceptual fashion)، مد دیجیتالی (digital fashion) و دنیای فعال فشن بلاگرها (fashion bloggers)، بستر خوبی را برای فعالیت شمار زیادی از علاقمندان مد و لباس و جواهرات و به قولی لاکچری گردی فراهم کرده تا از صنعت مد جهان در قرن بیست و یکم، بیش از گذشته استفاده کنند.

سوالات کنکور ارشد طراحی لباس ۹۷

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که میخواهید در آینده نزدیک به صورت حرفه ای وارد دنیای مد و لباس شوید و تحصیلات آکادمیک را دروازه ورود خود به این عرصه خلاق و پر مخاطب و هیجان انگیز میدانید، آشنایی با رشته کارشناسی طراحی لباس که یکی از گرایش های مهم طراحی فشن هست را به شما توصیه میکنیم.طراحی لباس شامل ۱۳۴ واحد درسی میباشد که ۲۱ واحد عمومی و ۲۵ واحد دروس پایه شامل طراحی ۱و۲،مبانی هنرهای تجسمی ۱و۲،آشنایی با هنر در تاریخ، آشنایی با هنرهای سنتی ،آشنایی با هنرهای معاصر، عکاسی پایه ،هنر و تمدن اسلامی ۱ و ۲۳۵ واحد دروس اصلی :تاریخ پارچه و نساجی ،تاریخ پوشاک ایران ، تاریخ پوشاک جهان ،شناخت الیاف و پارچه ،دوخت سنتی ،کاربرد رایانه در طراحی لباس ،کاربرد رایانه در طراحی الگو،الگو سازی روی مانکن ۱ و ۲،بررسی آثار طراحان لباس ،روش تحقیق،مدیریت تولید،روش تحقیق،مدیریت تولید،بافت پارچه،چاپ پارچه،طراحی لباس مقدماتی ،جامعه شناسی هنر،آشنایی با پارچه و لباسهای سنتی،عفاف و حجاب۴۶ واحد دروس تخصصی:طراحی لباس ۱،۲،۳،۴٫الگوسازی ۱،۲،۳،۴ -دوخت ۱، ۲، ۳،۴ _ارائه نمایش مد،سایزبندی،الگو سازی و دوخت لباس کودک، طراحی لباس کودک و نوجوان، زبان تخصصی،کارآموزی،پروژه نهایی۶ واحد دروس انتخابی:هندسه و نقوش،نماد شناسی ،کاربرد رنگ و پارچه در طراحی لباس،بازاریابی اقتصادی،طراحی الگو در بخش صنعت،عکاسی ،تجزیه و تحلیل آثار هنری، مبانی رایانه ،طراحی لباس آقایان ،الگو سازی لباس آقایاندانشگاه هایی که در رشته طراحی لباس پذیرش دانشجو دارند (بر اساس دفترچه کنکور ۹۴):فنی حرفه ای دختران _تهران (دکتر شریعتی)،الزهرا _تهران، دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ _تهران

کنکور طراحی لباس

 تعریف و هدف:

   دوره کارشناسی ارشد رشته طراحی پارچه و لباس یکی از دوره های تخصصی آموزش تکمیلی است که هدف آن پرورش کادر متخصص طراحی پارچه و لباس مورد نیاز حال و آینده کشور است، به نحوی که دانشجویان این دوره ضمن پژوهش و تکمیل اطلاعات علمی و بدست آوردن توان هنری لازم قادر خواهند بود پس از فراغت از تحصیل مشکلات طراحی پارچه و پوشاک کشورمان در شاخه های مختلف تولیدات صنعتی رفع نماین. سوالات کنکور ارشد طراحی لباس

گرایش‌ طراحی‌ لباس‌:

   این‌ گرایش‌ دارای‌ دو شاخه‌ اصلی‌ تک‌ دوزی‌ یا مزون‌ و صنعت‌ است‌ که‌ شاخه‌ تک‌دوزی‌ به‌ طراحی‌ و دوخت‌ لباس‌ برای‌ افراد مختلف‌ می‌پردازد و شاخه‌ صنعت‌ که‌ کاربردی‌تر است‌ به‌ بخش‌های‌ مختلفی‌ تقسیم‌ می‌شود که‌ از آن‌ جمله‌ می‌توان‌ به‌ بخش‌های‌ پارچه‌ جین‌، پیراهن‌ بچه‌، پیراهن‌ زنانه‌، لباس‌ مردانه‌ و… اشاره‌ کرد. به‌ گفته‌ دیگر گرایش‌ طراحی‌ لباس‌ به‌ آموزش‌ طراحی‌ کاربردی‌ و طراحی‌ مـُد می‌پردازد که‌ در این‌ میان‌ طراحی‌ کاربردی‌ شامل‌ طراحی‌ لباس‌ مشاغل‌ و گروه‌های‌ مختلف‌ جامعه‌ مثل‌ ورزشکاران‌، قوای‌ سه‌ گانه‌ ارتش‌ و مواردی‌ از این‌ قبیل‌ می‌شود و طراحی‌ مد نیز جنبه‌ فانتزی‌ دارد؛ در این بخش،‌ طراح‌ با کار خود، خلاقیتش‌ را نشان‌ می‌دهد تا افراد دیگر از این‌ طرح‌ جدید ایده‌ بگیرند و کارهای‌ تازه‌ای‌ را به‌ بازار عرضه‌ کنند.

منابع کنکور ارشد طراحی لباس ۹۶ :

۱- زبان عمومی و تخصصی انگلیسی

۲- تاریخ پارچه و لباس ایران و جهان

۳- پارچه شناسی (شناخت الیاف, تکنیک های بافت پارچهء رنگرزی با مواد طبیعی و مصنوعی)

۴- اصول طراحی پارچه و لباس (انواع چاپ های سنتی و مدرن, طراحی پارچه با دست و کامپیوتر)

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ طراحی‌ لباس‌:

تاریخ‌ لباس‌ در ایران‌ و جهان‌، کارگاه‌ طراحی‌ تخصصی‌، کارگاه‌ دوخت‌ ، کارگاه‌ طرح‌ و تهیه‌ الگو، کارگاه‌ طراحی‌ لباس‌، انسان‌، طبیعت‌ و طراحی‌، تحقیق‌ (طراحی‌ لباس‌)، طرح‌ و رساله‌ نهایی‌.

گرایش‌ طراحی‌ چاپ‌ پارچه:

   در طراحی‌ چاپ‌ پارچه‌، دانشجویان‌ آموزش‌ می‌بینند که‌ چگونه‌ برای‌ پارچه‌های‌ بافته‌ شده‌ طرح‌ بدهند. در طراحی چاپ پارچه‌، از لحاظ‌ رنگ‌بندی‌، طراحی‌ با راپورت‌بندی‌ روبرو است‌. و منظور از راپورت‌بندی‌ این‌ است‌ که‌ طراح‌، طرح‌ را بر روی‌ پارچه‌ به‌ گونه‌ای‌ تکرار کند که‌ این‌ تکرار چشم‌ آزار نباشد، یعنی‌ طراح‌ با توجه‌ به‌ نوع‌، تراکم‌ تار و پود، رنگ‌ و میزان‌ پذیرش‌ رنگ‌ یا آبی‌ که‌ در پارچه‌ وجود دارد و همچنین‌ نوع‌ چاپ‌ پارچه‌ که‌ می‌تواند چاپ‌ روتاری‌، سیلک‌، غلطکی‌ یا چاپ‌های‌ مدرن‌ باشد؛ طرح‌ خود را ارائه‌ می‌دهد.

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ چاپ‌ پارچه‌ :

پارچه‌شناسی‌ تخصصی‌، تاریخ‌ پارچه‌ و نساجی‌، کارگاه‌ رنگرزی‌، تحول‌ صنایع‌ دستی‌ در دنیا، کارگاه‌ طراحی‌ چاپ‌، تحقیق‌ (چاپ‌ پارچه‌)، طرح‌ و رساله‌ نهایی‌.

گرایش‌ طراحی‌ بافت‌ پارچه‌ :

   گرایش‌ بافت‌ پارچه‌ به‌ طراحی‌ و نفش‌بندی‌ پارچه‌ می‌پردازد. به‌ عبارت‌ دیگر دانشجویان‌ این‌ رشته‌ با طراحی‌ بافت‌ پارچه‌هایی‌ که‌ ساختمان‌ آنها از تاروپود تشکیل‌ شده‌، آشنا می‌شوند. دانشجوی‌ طراحی‌ بافت‌ پارچه‌ با تاروپود پارچه‌ بازی‌ می‌کند تا طرح‌ جدیدی‌ ارائه‌ دهد و در این‌ راستا لازم‌ است‌ که‌ با انواع‌ بافت‌ پارچه‌ آشنا باشد تا بتواند با توجه‌ به‌ نوع‌ کاربرد، طرح‌ مورد نظرش‌ را ارائه‌ دهد. برای‌ مثال‌ پارچه‌ای‌ که‌ برای‌ مبلمان‌ اداری‌ طراحی‌ می‌شود، جنس‌، طرح‌ و رنگش‌ با پارچه‌ مبلمان‌ منزل‌ متفاوت‌ است‌.

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ بافت‌ پارچه‌ :

پارچه‌شناسی‌ تخصصی‌، تاریخ‌ پارچه‌ و نساجی‌، کارگاه‌ رنگرزی‌، تحول‌ صنایع‌ دستی‌ در دنیا، کارگاه‌ طراحی‌ بافت‌، تحقیق‌ (بافت‌ پارچه‌) ، طرح‌ و رساله‌ نهایی‌.

توانایی‌های‌ لازم :

   یک‌ دانشجوی‌ طراحی‌ پارچه‌ و لباس‌ باید هنرهای‌ تجسمی‌ را بشناسد و دارای‌ خلاقیت‌ و دید هنری‌ باشد. داوطلبان‌ باید بدانند که‌ رشته‌ طراحی‌ پارچه‌ و لباس‌، یک‌ رشته‌ کاربردی‌ است؛‌ یعنی‌ هدف‌ این‌ رشته‌ طراحی‌ اصولی‌ پارچه‌ و لباس‌ با حفظ‌ خلاقیت‌ هنری‌ است و در نهایت‌ باید محصول‌ هنرمند، به‌ صورت‌ تولید انبوه‌ وارد بازار شود. به‌ همین‌ خاطر هنرمندانی‌ که‌ فقط‌ برای‌ حس‌ خودشان‌ طراحی‌ می‌کنند، در این‌ رشته‌ موفق‌ نمی‌شوند و بهتر است‌ رشته‌ نقاشی‌ را انتخاب‌ کنند.

موقعیت‌ شغلی‌ در ایران

   امروزه‌ صاحبان‌ صنایع‌ متوجه‌ شده‌اند که‌ باید اصول‌ علمی‌ طراحی‌ و رنگ‌بندی‌ را رعایت‌ کنند تا کارشان‌ توان‌ رقابت‌ در بازار را داشته‌ باشد. برای‌ مثال‌ شرکت‌های‌ خودروسازی‌ به‌ دنبال‌ الگوساز و طراح‌ بافت‌ پارچه‌ برای‌ روکش‌ صندلی‌ خودرو هستند. بازار کار طراحی‌ لباس‌ نیز بسیار خوب‌ است‌ و حتی‌ اگر فارغ‌التحصیل‌ این‌ گرایش‌ جذب‌ سازمان‌ها و مراکز خصوصی‌ و دولتی‌ نشود، می‌تواند با سرمایه‌ای‌ اندک‌ برای‌ خود، کار کند.

سوالات کنکور ارشد طراحی لباس ۹۷

در اینجا به  بررسی تعدادی از سوالات  از هر درس در کنکور ارشد طراحی لباس در سال ۹۶ میپردازیم :

 you  might  not  be  thinking  about  cholestrol  yet, but  high  level  of  cholestrol  increase  your  ———  of  heart  disease, so  find  out  what  your  level  is  now.

۱-Risk                           ۲-level                     ۳-Streghnth                         ۴-Exposure

کدام  مورد  نام  دیگر  پوستین  (روپوش  باستانی  ایرانیان)  است؟

۱–نیم تنه                      ۲- کلیجه                        ۳-جبه                       ۴-پاپونچا

در رنگرزی  پارچه های  ابریشمی  با  مواد  رنگریزی  اسیدی  کدام   اسید  مناسب  است؟

۱- نیتریک                   ۲- سولفوریک                         ۳-استیک                      ۴- کلریدریک

غلظت  دهنده ی  امولسیون  در  خمیر  چاپ  محتوی  کدام  رنگینه  است؟

۱-اسیدی                      ۲-خمی                            ۳-رنگدانه                           ۴-دیسپرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس