۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

تاریخچه مد در جهان

تاریخچه مد در جهان

در ادامه میخواهیم در مورد پیدایش تاریخچه مد در جهان صحبت کنیم . با آکادمی بین المللی هنر پارس همراه باشید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید
برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید
شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

تاریخچه مد در جهان

تاریخچه مد در جهان

دهه ۱۹۶۰
تا دهه ۱۹۶۰ ایتالیا مرکز مد بود، به هرحال میان سالهای ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۹انقلابی بنیادین در مد صورت گرفت. از دهه ۱۹۶۰ به بعد، تمایلات پیروی از مد یک جانبه نبود بلکه دارای انتخابهای متعددی بود.( طراحی مد در جهان)

افراد جوان دارای قدرت و فرهنگ بالا، از پوشش منحصر به فرد خود و با انتخاب خود استفاده میکردند. در این دوره مد لباس جوانان کاملا مجزا از افراد مسن بود. در گذشته، عدم پیروی از مد بدان معنا بود که فرد پیر شده‌است، اما در دهه ۱۹۶۰ عدم پیروی از مد به معنی آزادی فردی بود.

زنان در دهه ۱۹۶۰ شروع به پوشیدن لباسهایی به سبک دخترانه و بچه گانه کردند، آنها دامن هایی کوتاه می‌پوشیدند که در واقع بیشتر شبیه به لباسهای دهه ۱۹۲۰ بود. در آغاز این دهه دامنها تا غوزک پا بودند اما کم کم کوتاه تر شدند تا درسال ۱۹۶۵ به بالای زانو رسیدند.(دوخت دامن کوتاه)

تاریخچه مد در جهان تاریخچه مد در جهان
مهمترین تغییر در پوشش مردان در دهه ۱۹۶۰ وزن پارچه هایی بود که در دوخت لباس به کار می رفت. استفاده از پارچه و شیوه تولید یک دست لباس کاملا متفاوت با دوران قبلی بود. لباسها به شیوه آب دوخته می شدند که وضعیت ظاهری بدن به صورت کاملا طبیعی نمایان می شد. رواج شلوارهای جین در این دهه باعث شد که مدل لباس مردان دچار تغییرات کلی شود. مردان جوان از پیراهن های منحصر به خود با رنگهای شاد و تیشرت های جوان پسندانه استفاده می کردند. در این دوره مردان چندان از کراوات استفاده نمی کردند.(تارخچه شلور جین)

تاریخچه مد در جهان

دهه ۱۹۷۰

این دهه به دهه احترام به سلایق شخصی معروف است. بعضی از طراحان این دهه را دهه بهترین سلیقه ها می دانند. شلوارهای اینقدر این دوران تقریبا پاره و نخ نما شدند. نقش و نگار کشیدن روی پارچه به وفور دیده میشد. با ارائه قانون مدنی به سیاه پوستان در امریکا و بازتاب روح موسیقی سیاه پوستان در سراسر دنیا، پوششی مجزا به نام فرهنگ سیاه پوستی نیز به بازار آمد.

جیمز بران،دایانا رز و انجلا داویز سبکهای مختلف مو و لباس را مد روز کردند.

تاریخچه مد در جهان تاریخچه مد در جهان

در این دهه نسل های جدیدی از لباس های مردان وارد بازار شدند که هدف آنها تغییر پوشش سخت و ناراحت گذشته بود. برای فروش لباس هایی که به تازگی مد می شدند، یک مرد جوان آنها را بر تن میکرد و به نمایش میگذاشت.

دراین دهه پوشاک مردان با تمامی سالهای گذشته قرن بیستم متفاوت بود. در واقع پوشش مردان با مارک پیر گاردین متحول شد.

پیراهن هایی با شانه هایی کوچک، آستینهای تنگ، بدون کراوات، بدون جلیقه، یا پیراهن های روپوش.

در مجالس تشریفاتی که کمتر رسمی بودند، مردان از لباسهایی که هم مردان و هم زنان می‌پوشیدند، استفاده می کردند.

در مواقع دیگر، طراحان از طرحهای لباس رایج در دهه ۱۹۳۰ استفاده میکردند.

لباسهای با سبک قدیمی جای خودرا به تیشرتهای با رنگ شاد و یقه های هفت دادند. مردان برای پوشاندن گردن خود از گردنبند نیز استفاده می کردند.
تاریخچه مد در جهان

تاریخچه مد در جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس