۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

تاریخچه شلوار جین

تاریخچه شلوار جین

  برای آشنایی با  تاریخچه شلوار جین با این مقاله همراه باشید.پارچه جین اولیه مبدا فرانسوی و ایتالیایی دارد، در شهر نیم (Nimes ) کشور فرانسه، بافندگان تلاش کردند تا پارچه جین را باز تولید کنند ولی به جای آن، یک پارچه مشابه با الگوی بافتی از دنده‌های موازی مورب توسعه دادند که به نام دنیم شناخته می شود، واژه “دنیم” از عبارت فرانسوی “de Nimes ” به معنای “از نیم” آمده است. (نکات پوشیدن شلوار جین )

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

                                                         آموزشگاه طراحی لباس کرج

 

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

تاریخچه شلوار جین

تاریخچه شلوار جین

   در سال ۱۸۷۲، جاکوب دیویس (Jacob Davis)،‌ خیاطی که به طور مداوم از شرکت “لوی اشتراوس و شرکاء” پارچه می‌خرید، طی نامه‌ای به اشتراوس از وی درخواست نمود که در تولید و فروش لباس‌هایی که با پرچ محکم شده‌اند با وی همکاری نماید.  ایده دیوید این بود که نقاط تحت فشار به مانند گوشه‌های جیب‌ها را با پرچ‌های مسی محکم سازد. پس از اینکه اشتراوس ایده دیویس را پذیرفت، دو مرد این اختراع را به نام خود و در ۲۰ می ۱۸۷۳ به ثبت رساند. (نحوه ی شستن شلوار جین)

تاریخچه شلوار جین

تاریخچه جین

شهرت شلوار جین در فیلم های سینمایی

شلوار‌های جین برای مدتی به عنوان نماد غرب آمریکا و کابوی‌ها باقی ماندند. اهالی شرق نیز در دوره تعطیلات زمانی که به شرق می‌رفتند از این شلوارها استفاده می‌کردند، اما در نیویورک هنوز این نوع پوشاک وارد کمد‌های لباس نشده بود. زمانی که مردم شهرنشین و مرفه شرق آمریکا نیز شروع به پوشیدن این لباس کردند، جین به عنوان نماد یاغی‌گری مطرح شده بود – روحیه‌ای که مارلون براندو در فیلم “وحشی” (۱۹۵۳) و جیمز دین، دو سال بعد، در فیلم “شورش بدون دلیل” آن را به نمایش گذاشتند.

شلوار جین

   پس از اینکه جیمز دین آنها را طی فیلم “شورش بدون دلیل” معروف ساخت، پوشیدن شلوار جین به عنوان روحیه ماجراجویی نوجوانی در دهه ۱۹۵۰ مطرح گشت. به همین دلیل، برخی اوقات پوشیدن این شلوارها در سالن‌های تاتر، رستوران‌ها و یا مدارس ممنوع می‌گشت. در دهه ۱۹۶۰، پوشیدن شلوارهای جین مقبول‌تر شد و در دهه ۱۹۷۰ این نوع شلوارها تبدیل به پوشش عادی و رایج در آمریکا شده بودند.

تاریخچه شلوار جین

   شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اولین بار شلوار جین چه زمانی وارد ایران شد؟ در بیشتر آلبوم عکس‌های قدیمی و مجلات قدیمی  زنان و مردانی را می‌بینید که شلوار‌های جین با پاچه‌های گشاد ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتری که از اروپا و آمریکا به تهران وارد می‌شدند، به تن داشتند. شلوار‌هایی که برای خرید آنها بین ۵۰ تا ۱۵۰ تومان پول پرداخت می‌کردند. (چگونه شلوار جین تنگ را گشاد کنیم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس