۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

۵ گام برای طراحی لباس

۵ گام برای طراحی لباس

۵ گام برای طراحی لباس | اصولآ زمانیکه از طراحی صحبت به میان می آید، اکثرأ به ارائه یا چگونگی ارائه طرح می اندیشند. خصوصا درزمانیکه به طراحی لباس فکر میکنیم ارائه یا چگونگی ارائه هدف است امابرای رسیدن به هدف باید پس زمینه آن محیا باشد.هرحرکتی هرعملی باعکس العملی مواجه میشودوهرحرکتی نیرو وانرژی خاصی را میطلبدمقدمه چینی وهموارکردن راه نیاز نو آفرینی وابداع است.ایده ها مانند امواج در فضا در حرکتند.اما کمتر ایده ای خلق می شود.جوانان وچه بسا افراد باتجربه سن بالا طرح های متحول کننده ای برای ارائه داشته باشند لیکن بدلیل بنود زمینه ارائه این نبوغ در فضای هنر و خیال سرگردان باقی می ماند.

۵ گام برای طراحی لباس

   بنظر من طراحی رابایدبه دو مقوله بنا نمود مقدمه وماخر ومن پنج گام را در قسمت مقدمه اساسی وپایه طرح میبینم. واگراین پنج گام اتفاق نیوفتد به هیچ وجه قسمت نهایی اتفاق نخواهد افتاد. ومن پنج گام را بصورت زیر ترسیم می کنم.

گام اول – علاقه

گام دوم ­– استعداد

گام سوم – حوصله

گام چهارم – ارائه

گام پنجم – ابزار

   کودکی که درکنارساحل دریا درحال دویدن است به افق به موج به دانه های شن وبه صدفهای کنارساحل مینگرد و نگرش اوشکل میگیرد ویا کودکی که در مزرعه به شکوفه ها می نگرد وغروب خورشید را در پشت انبوه درختان میبیند ویا دردشت ها وکویرها کودک ساربان طلوع ویاغروب خورشید را در دور دست ها می بیند هر کدام میتوانند طراحان وبدعت گذاران تکنیک های نو باشند.

۵ گام برای طراحی لباس

۵ گام برای طراحی لباس

   یک طراح موفق  با گرفتن چوب و کشیدن آن بر روی ماسه های کنار ساحل ،لرزاندن نوک مداد بر روی کاغذ پی به علاقه خود در ناخود آگاه خود می برد، ابرها را بهم می دوزد آسمان را پهنه میدان بازی نقش ها می پندارد،گلبرگ ها را در کنار سنگ های غلتان رود در نظر می گیرد و آن ها را مانند مروارید در سینه لباس عروس می انگارد.

۵ گام برای طراحی لباس

   بطن این علاقه استعداد شکوفا می گردد، استعداد هم ذاتیست هم اکتسابیست، استعداد نیروی جاذبهً هنر است،چرخ غلتان تولید ایده هاست.شکوفای گل، زاینده برگ،بوجود آورنده و ریشهً هنر است.استعداد یعنی بینش در ژرفا، نگریستن به عمق و سطح، اندیشیدن،خلق کردن،خلاقیت،پدید آوردن،هنرمند بودن،خلاق بودن،بودن و توانستن،دیدن و کشیدن،دیدن وایجاد کردن وبرای ایجاد کردن درنگ،سکوت، درایت و زمان لازم است.زمان همان رنگ زیبای حوصلهً هنرمند است.اگر در حوصله شما نیست، اگر از حوصله شما خارج است واگر در این حوصله نمی گنجد شما دیگر هنرمند نیستید.

آموزش طراحی لباس

   درطول زمانیکه قلم شما روی کاغذ به رقص در آمده خط ها با آهنگ رویا های شما میرقصند و اشکال متفاوتی را برای شما ترسیم می کنند. آگر حوصله نداشته باشید خطوط از حرکت باز می ایستند. و شما در نگاه عمق فاجعه می خشکد. با به حرکت در آوردن عقربه های زمان با علاقه و استعدادی که دارید و حوصله ای که خرج می کنید شما آماده ارایًه هنر خود هستید.

۵ گام برای طراحی لباس

۵ گام برای طراحی لباس

   زمان سکه های طلایی عمر شما و عمر کاری شماست هر لحظه ای که میگذرد شما یک سکه طلایی را هزینه میکنید. باید بدانیدچگونه و در کجا عمر خود را صرف میکنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.مدیریت زمان انرژی افکار شماست برای بدست آوردن آینده .شما باید ارزش بخرید نه به قیمت بلکه باید ارزش آفرینی کنید ونه به سرعت. شما سربالایی کارتان را باید به آهستگی بطوریکه سلول های نبوغ شما مانند چرخ دنده ی ساعت که همدیگر را حمایت میکنند شمارابه نوک قله برسانند وبعد در سراشیبی با درنظر گرفتن مسیر راه به خود سرعت بدهید.

   حوصله کلید واژه صبر است، چکش کاری ذهن است، صیقل دهنده و براق کننده جهش های فکریست. طراحی صرفا چرخاندن مداد روی کاغذ نیست، طراحی عشق است، زیباییست، نگرش است، نمایش طبیعت بروی اجسام بیجان است. رقص افکار و اندیشه است وبرای این کار شما باید هنرمند ومدیر ومدبر باشید.باید مدیریت برنامه ریزی ،مدیریت زمان، مدیریت منابع را بیاموزید تاقلم به حکم شما حرکت کند.باجذب اطلاعات و خرج حوصله شمایک ارائه خوب خواهید داشت.

آموزش خیاطی

 ارائه هدف است نه هدف نهایی اما قله کوه است. در این نقطه شما به اوج رسیده اید،بازی خطوط و رنگ ها شمارا به پرواز سوق میدهد. پرواز بر روی ابرها بر روی دشت ها،کویرها،رودخانه ها،جنگل، جهان را به شما نشان میدهد. وشما در وجود خود نوزادی به زیبایی یک طرح پرورش میدهید که آماده تولد است یا تولد همان ارائه است، ارائه هنر، نبوغ و افکار زیبای خودتان. هر زمان که طرح را ارائه میدهید ایده نو و تازه ای متولد می شود. ارائه طرحها به شما ایده گرفتن و ایده پردازی را می آموزد. رقص باله مداد در صحنه کاغذ بهتر بگویم باله افکار انسان در صحنه اجتماع به دنیا می گوید به من نگاه کنید. به من به افکار من به استعداد من به خلاقیت من و انتخاب کنید آنچه را من به شما هدیه می دهم.من رنگ ها را دوست دارم و آنها را می شناسم با سردی و گرمی رنگ ها به شما طبیعت را معرفی می کنم در کنار طرح من،شما طبیعت را لمس خواهید کرد.دنیایی از آینده با نگاهی به گذشته،شما زمان را حس خواهید کرد و خودتان را با تنوع تناژ وهارمونی رنگ ها و دوخت به جهان مد معرفی خواهید کرد.زیبائی را برازنده قدم های خود خواهید دید.با طبیعت هم صدا خواهید شد نغمه پرندگان خوش آواز،حرکت خزال تیز پا، حرکت باد در روی یال اسب ها،وخزان رنگارنگ برگ های پائیزی را در لباس هائی که من به شما هدیه می کنم حس خواهید کرد. گام برای طراحی لباس

   ارائه، میوه هنرمند است.برای بدست آوردن میوه باید مطالعه، تجربه وکوشش کرد. باید خلق کرد باید ایده پردازی نمود و ایده گرفتن از تمام اشیاء طبیعت در حال حرکت و سکون. تمام حرکات زبان بدن انسان ها و موجودات جاندار.

   کلیه چیزهایی که مشاهده می کنیم با ما حرف می زنند و ما را راهنمایی می کنند تا ما بتوانیم ایده هایمان را پردازش کنیم. در ایده پردازی باید تمام اجسام را بتوانیم با افکارمان لمس کنیم حس آن ها را درک کنیم وآن ها را در پارچه های مورد استفاده مان منظور کنیم. پارچه ها را بشناسیم حتی نوع دوخت و تهیه پارچه، از کجا آمده و به کجا خواهد رفت. پارچه را در فضا بر تن زیبا رویی ببینیم و آنرا در رویای خود با طیف رنگ ها و نورها مجسم کنیم، بچرخانیم، لمس وحسش کنیم.

   اگر می خواهید طراحی کنید باید به درون اجتماع بروید. افکارتان را به پرواز در آورید وخیال پردازی کنید. به گوش دادن عادت کنید. بشنوید شایعات را، تعریف ها، تمجید ها، مخالفت ها، تقلید ها وانتقادها را به اخبار گوش کنید. موشکافی کنید یاد بگیرید که بخوانید رمان ها را، روزنامه های روز و مجلات مد را ورق بزنید. درمیان کتب، مجلات وروزنامه ها ببینید. پیدا کنید زیبایی را وبشناسید گونه ها و سنت ها را.

   پس گوش بدهید، بخوانید،ببینید،لمس کنید،بحث کنید لباس های مردم را ببینید و پارچه ها را لمس کنید، با خریداران و تولید کنندگان بحث کنید در نهایت آنچه را که زیبا و برازنده است خلق کنید .از تاریخ ایده بگیرید از حرکت زمان استفاده کنید نمایشگاه ها،سمینار ها و کنفرانس ها را از دست ندهید. خیاطی را بشناسید. برش و دوخت اساس خیاطی یا بهتر بگوییم تنه درخت میوه شماست.

   ابزار کار خودتان را خودتان انتخاب کنید و از بهترین ها استفاده کرده و دیگران را که به شما کمک می کنند تشویق کنید تا ابزاری را که شما انتخاب می کنید استفاده کنند تا کیفیت هنر شما در حد استاندارد شما باشند. نگران بازاریابی نباشید چون بازار تشنه طرح ها ی خوب شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس