۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

دوخت روی هم گرد در دامن فون

آموزش دوخت روی هم گرد در دامن فون

در این مقاله، قصد داریم به آموزش گام به گام دوخت روی هم گرد در دامن فون بپردازیم. این تکنیک که به ظاهر ساده به نظر می‌رسد، نیازمند دقت و رعایت جزئیات خاصی است تا نتیجه‌ی نهایی رضایت‌بخش باشد. با یادگیری این مهارت، می‌توانید دامنی با دوختی حرفه‌ای و استایلی منحصر به فرد تهیه کنید که مناسب انواع مناسبت‌ها و سلایق باشد.

آموزش دوخت انواع دامن‌ها، یکی از مهارت‌های اساسی در خیاطی است که به طراحان و علاقمندان به مد کمک می‌کند تا خلاقیت خود را در طراحی لباس‌های منحصر به فرد به کار بگیرند. در این میان، دامن فون به دلیل شکل زیبا و کلاسیکی که دارد، از محبوبیت خاصی برخوردار است. یکی از تکنیک‌های مهم در دوخت دامن فون، دوخت روی هم گرد است که به دامن، حجم و ایستایی بیشتری می‌بخشد و آن را شیک‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

مهم‌ترین نکات در دوخت روی هم گرد در دامن فون فرآیند، انتخاب پارچه‌ی مناسب، اندازه‌گیری دقیق و انجام مراحل دوخت به ترتیب و با دقت است. در ادامه، شما را با ابزارها و مواد مورد نیاز، روش‌های آماده‌سازی پارچه، برش و دوخت دامن فون به همراه تکنیک‌های دوخت روی هم گرد آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی این دامن زیبا را در منزل و با سری آموزش های رایگان تهیه کنید.

از اساس اصلی شومیز استفاده می کنیم الگوی بدون ساسون و میخوایم روی همگرد مخفی رو باهمدیگه یاد بگیریم.

دوخت روی هم گرد در دامن فون

برای دوخت روی هم گرد در دامن فون مخفی ما نیاز به 5/11 سانت سجاف سرخود احتیاج داریم و این 5/11 سانت رو از قسمت مرکز پیش 5/2 سانت 5/2 سانت علامت میزنیم.

برای قسمت برش بالاتنه قسمت روی همگرد پیش رو آماده کردیم و روی دولای باز پارچه قرار میدیم و قسمت پشت هم روی دولای بسته قرار میگیرد و با یک سانت اضافه دوخت دور تا دور پارچه برش میخوره.

برای دوخت روی هم گرد در دامن فون باید این قسمت 11 سانتی که اضافه گذاشته بودیم رو تا بزنیم، 5/2 سانت اولیه رو برمیگردونیم به سمت داخل و اینجارو دوخت میزنیم.

روی این قسمت خط تا بندازید که دوختتون راحت تر باشه، پس 5/2 سانت اولیه که علامت زدیم رو روی میز اتو یک خط تا میندازیم و بعد روی کار رو چرخ می کنیم و تای اول هم به رو برمیگردد.

این مشخصات روی همگردمون هست که علامت زدیم و خط تا براش انداختیم و این روی قسمت کارمون برمیگرده و دوخت رو انجام میدیم برای اینکه بتونیم سجاف و دکمه خور مخفی داشته باشیم.

برای قسمت سمت چپ که دکمه ها دوخته میشه احتیاجی نیست این کارو انجام بدید و می تونید یک تای دوبل به سمت داخل بزنید و از رو چرخ کنید و می تونید 5/11 سانت رو کمتر کنید و از رو چرخ کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس