۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت لباس مجلسی زنانه

آموزش دوخت لباس مجلسی زنانه

در آموزش دوخت لباس مجلسی زنانه با یک مدل پیراهن مجلسی (آموزش دوخت لباس مجلسی بلند) آشنا می شوید این مدل از دو لایه تشکیل شده است. لایه زیر و لایه ی رویی که با تور و به روش مولاژ دوخته میشود . مولاژ روشی است که پارچه روی تنِ مانکن یا خودِ فرد مدل میخورد و کوک زده میشود بعد آن را میدوزند برای همین  است که روی قسمتِ توری هیچ درزی وجود ندارد چون از الگو استفاده نشده  .در نهایت این دو لایه در قسمت پهلو و نوارِ دکمه ای که وسط جلو نصب شده به هم وصل میشوند.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش دوخت لباس مجلسی زنانه

آموزش دوخت لباس مجلسی زنانه

رسم الگو پیراهن

   ابتدا از خط وسط جلو ۱ الی ۱٫۵ سانتی متر به سمت چپ و راست رفته و خطوط نوارِ جلو را رسم میکنیم ( خطوط سبز ) . در صورت دلخواه میتوانیدحلقه ی یقه(دوخت یقه های مختلف) را ۰٫۵ الی ۱ سانت از گوشه ی گردن و وسط پشت و ۲ الی ۳ سانت از وسط جلو گشاد کنید .حدود ۴ الی ۵ سانتی متر از خط کف حلقه پایین آمده و طرحِ دکلته روی الگو کشیده میشود. دقت کنید که در این مدل لازم نیست پنس سرشانه بزرگ بشه بلکه فقط طرحِ یقه مثل دکلته کشیده میشود . طرحِ دکلته باید از موازنه ی سینه رد شود ( خط قرمز ) طرح دکلته ی پشت هم مثل شکل کشیده میشود .آموزش دوخت لباس مجلسی زنانه

آموزش دوخت لباس مجلسی زنانه با الگو

   در مرحله ی بعد نوارِ جلوی لباس قیچی شده و از الگوی اصلی جدا میشود . الگو از خط قرمز و خط آبی که خط کمر است باید قیچی شود .بعد از اینکه قسمتِ دکلته ی بالاتنه قیچی شد خطوط ساسونِ زیر سینه ( خطوط زرد ) هم قیچی شده و به هم چسبانده میشوند تا به این صورت ساسون زیر سینه بسته شود .دامنِ پیراهن هم مثل بالاتنه از دو لایه تشکیل شده . لایه ی زیری که به صورت دامن فون شده روی پارچه برش میخورد برای فون کردنِ لایه ی زیری باید خطوط بنفش از تا نقطه ی زرد قیچی شوند . خط صورتی هم از پایین تا نقطه ی زرد قیچی می شود . خطوط بنفش به هم چسبانده شده و ساسون به زیرِ نقطه ی زرد منتقل میشود و دامنِ پیراهن به این روش فون(مانتو فون دار) است .

آموزش دوخت لباس مجلسی زنانه

آموزش دوخت لباس مجلسی دخترانه

   برای دامنِ لایه ی توریِ پیراهن باید به خط وسط جلو ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر اضافه شود و کناره های دامن هم ۳ سانت فون میشود . این مقداری که به وسط جلو اضافه کردیم و مقدارِ ساسون موقع دوخت چین کش میشود .قسمت بالاتنه ی توری پیراهن هم یا به روش مولاژ یا با الگوی بالاتنه ساده ی بدون پنس برش میشود .

دوخت پیراهن

   در مرحله ی دوخت ابتدا به قسمتِ بالای دکلته (آموزش الگوی لباس مجلسی دکلته)یک لایه ی زیری نوار اریب دوخته میشود بعد لایه ی تور روی لایه ی پارچه ای قرار میگیرد. قسمت پشت لباس همراه با تور از پهلو به قسمت جلوی لباس وصل میشود . دامنِ پارچه ای به بالاتنه ی پارچه ای و دامن توری به بالاتنه ی توری وصل میشود .در نهایت نواری که ابتدا از الگو جدا کرده بودیم به صورت دو لا روی پارچه برش شده و مثل کمریِ دامن به قسمت جلوی پیراهن دوخته میشود و یقه ی پیراهن که یقه شومیز پایه جدا هست نصب میشود.در مرحله ی آخر دورِ حلقه آستین(مدل آستین لباس مجلسی) نوار اریب می دوزیم و قسمت دکلته ی لایه ی زیری با بستهای ریز به لایه ی رویی وصل میشوند .در صورت دلخواه میتوانید یک کمربند جدا بدوزید و روی کمر پیراهن به کمرتان ببندید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس