۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت و الگوی لباس مجلسی بلند

آموزش دوخت و الگوی لباس مجلسی بلند

در این مطلب آموزش دوخت و الگوی لباس مجلسی بلند زیبارا برای شما ارائه می دهیم .برای پوشش بهتر این لباس می توانید از یک کت کوتاه زیبا با پارچه گیپور و یا تور استفاده کنید .پارچه ی این پیراهن متشکل از مقداری حریر کش برای قسمت پشت لباس و جلوی سینه و یک نوع پارچه ی آستر دار.شما میتوانید از ترکیب گیپور و آستری هم استفاده کنید.

آموزش دوخت و الگوی لباس مجلسی بلند

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش دوخت و الگوی لباس مجلسی بلند

    ابتدا الگوی اولیه بالاتنه را میکشید و چون لباس اندامی است،یک دوم دور سینه را +۲تا۳ میکنید.قد الگو را میرسونیم تا قد مورد نظر.در اینجا حدود ۲۵سانت از خط باسن پایین تر می آییم.دامن را خمره ای (آموزش دوخت دامن ) میکنیم .یقه این لباس قایقی است.یقه قایقی(دوخت یقه های مختلف ) را طراحی میکنیم و از سرشانه میرسانیم به زیر بغل.سرشانه هم حدود ۳سانت است. اول از کنار گردن ۴-۵سانت داخل میشوید و بعد ۳سانت را جدا میکنید برای سرشانه.در مرحله ی اول برای اینکه بتوانید یقه را طراحی کنید ، ساسون سرشانه را موقتا منقل کنید زیر بغل،بعد یقه قایقی و حلقه آستین را طراحی کنید.

آموزش دوخت و الگوی لباس مجلسی بلند

آموزش دوخت و الگوی لباس مجلسی بلند

آموزش دوخت و الگوی لباس مجلسی

   اول اون برشی که شبیه کت (آموزش دوخت کت زنانه ) است را طراحی میکنیم.وسط حلقه آستین را پیدا میکنیم و ۳-۴سانت حدودا از آن بالا میرویم .از این نقطه ۳سانت داخل الگو میشویم و میرسانیم به حلقه آستین.از خط وسط جلو حدودا ۳تا ۳٫۵سانت داخل الگو شده و علامت میزنیم روی خط سینه.انتها  هم رسیده به خط کمر.حالا که نقاط را پیدا کردیم هلال جلوی بخش کتی او طراحی میکنیم.

آموزش دوخت و الگوی لباس مجلسی بلند

آموزش الگوی لباس مجلسی

   این برش را روی یک کاغذ دیگه کپی می کنیم.حالا هفت جلوی لباس را طراحی میکنیم.برای اینکار کافی است بازی یقه مورد نظر را علامت بزنید.مثلا ۱۳ برای اندامهای معمولی .کسانی که سینه های بزرگی دارن میتوانند کمتر بگیرند.این قسمت مشکی رنگ جلو کامله و باید تا پهلوی لباس برسانید. بخش طرحدار که شبیه کت است روی این قسمت دوخت خورده.چون پارچه ریون است معمولی طراحی کنید اما ۲-۳تا لقی از قسمت دکلته بگیرید.وقتی قسمت بالا حریر کش استفاده شده این بخش پایینی هم باید کشی باشد .آخرین برش هم یه هفت دیگه روی خط کمر است.برای پیدا کردن نوک هفتی اول حدود ۴-۵سانت از خط کمر میاییم پایین و به صورت هلالی میرسانیم به ساسون زیر سینه در جایی که با قسمت کتی بالا متقاطع شدند.

 

آموزش دوخت و الگو لباس مجلسی بلند

   برای این لباس لقی ها را تا جایی که میتوانید در الگو برطرف کنید.مثلا زیر سینه اغلب کیست میشود.برای همین یه ساسون لقی از زیر بغل میگیریم و منتقل میکنیم به ساسون زیر سینه.کلا آن ساسون زیر بغل که از سرشانه منتقل شده بود ، منتقل میشود به پنس زیر سینه که توی لباس باید دوخته شود.برای قسمت یقه و حلقه آستین آن بخش هایی که از حریر کش قراره باشد حتما لقی های ۲سانتی حداقل بگیرید.ادامه ی ساسون زیر سینه (ساسون پشت لباس ) که بعد از برش کتی است را روی الگو ببندین.اشکالی ندارد اگر آن قسمت الگوی بخش دامن کیست شد.قسمت پشت لباس را برای یقه همان قایقی را طراحی میکنیم. حتما از یقه و حلقه آستین لقی میگیریم چون پشت کلا تور کش است.ولی اگر نخواستید کشی باشد زیاد لقی نگیرید.

آموزش دوخت لباس مجلسی

    پشت را هم از ادامه ی  خط کتی که به پهلو رسیده امتداد میدهیم به صورت تقریبا هفتی میرسانیم وسط پشت.برای دامن هم یه دامن یک کلوش از حریر برش میزنید ولی قد آن را دقت کنید که از همان پشت کمر شروع شود.قبل از برش زدن دامن میتوانید روی تن خود پارچه را بگیرید و ببینید یک کلوش به اندازه ای که دوست دارین ریزش و گشادی دارد یا نه؟ و اگه نداشت میتوانید ۲کلوش برش بزنید چون حریر زیاد خودش را نشان نمی دهد.

دوخت لباس مجلسی

    اول قسمت ریون و حریر کش بالاتنه را بهم چرخ کنید. بخش کتی را هم بعد از دوختن ساسون زیر سینه بهم وصل کنید.حریر کش پشت لباس را هم کامل کنید و به جلو وصل کنید.یک مرحله اینجا بالاتنه را پرو کنید و اگر جایی لقی دارد یا گشاد است آن را برطرف کنید.دامن را هم جداگانه بدوزید و تکمیل کنید  و اگر گشاد یا تنگ شد آن را اصلاح کنید.دامن را از قسمت جلو شروع کنید با سوزن یا کوک وصل کنید به بالاتنه و تا جایی که میرسید به ساسونهای زیر سینه ، ادامه بدید.این قسمت را چرخ کنید.حالا حریر دامن را وصل کنید به دامن و بعد ادامه ی آن را به بالاتنه چرخ کنید.برای برشهای بالاتنه که طلایی رنگ است میتوانید از نگین اتویی های متری استفاده کنین یا نوارهای ۱سانتی بگیرید و بدوزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس