۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش الگوی لباس مجلسی دکلته

آموزش الگوی لباس مجلسی دکلته

در مقاله آموزش الگو و  دوخت لباس دکلته مجلسی(آموزش دوخت لباس مجلسی) شما می توانید با تغییر دادن الگوی بالاتنه (آموزش گام به گام خیاطی به روش مولر)آن را به یک لباس مجلسی دکلته و گیپوردار تبدیل کنید .با آکادمی پارس همراه باشید.برای این مدل یک قد پارچه (ساتن کش یا تیار کش ) از بالای دکلته تا یک وجب بالای زانو (قد دلخواه) نیاز دارید + یک قد از گردن تا زیر سینه گیپور کشی که حدودا  ۴۰ سانت است.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگو دکلته مجلسی

مراحل رسم الگو و دوخت لباس دکلته

الگوی اولیه بالاتنه رو می کشیم و دکلته هفت را طراحی کرده و دامن را خمره ای می کنیم.قبل از طراحی دکلته، قسمت گیپور را باید طراحی و از روی الگو کپی کنید.برای اینکار از گودی گردن ۱سانت پایین آمده و از گوشه گردن هم ۱ سانت باز می کنیم. (در پشت و جلو).سپس  از کنار گردن خطی صاف به زیر بغل می کشیم.برای قد لباس اول نوک سینه تا زیر سینه را اندازه زده پایین می آییم. از این خط حدود ۵سانت پایین آمده  و خط برش را می کشیم.حالا این قسمت را کپی می کنیم روی برگه الگو کپی می کنیم.

اموزش دوخت لباس دکلته

    از حلقه آستین حتما دوتا لقی ۲ سانتی بگیرید و اگه کشش تور زیاده است این لقی گیری را بیشتر کنید .از همین خطی که گیپور جدا شده،تکه ی بالا  ودامن هم باید از هم جدا شوند.دکلته را می دوزید و سجاف را وصل می کنید . ادامه ی خطوط ساسون در دامن جلو روی الگو بسته می شود و خط زیر سینه اصلاح شده .برای پشت هم ساسون های بالا و پایین و روی الگو را ببندید و خطوط آن را اصلاح کنید.البته اگه گودی کمر زیاد دارید یا تفاوت کمر و باسن زیاد است می توانید ساسون ها را روی پارچه بدوزید.

آموزش الگو لباس مجلسی

    بعد از تموم شدن قسمت زیر، گیپور را روی لباس میکشید و از پهلوها وصل می کنید.بعد حلقه آستین را تا زده و می دوزید.و در انتها برای دور گردن از جنس دامن و دکلته، یه مستطیل اندازه دور تا دور گردن و پهنای ۳سانت به صورت دولا(یعنی ۶سانت +جای درز هم ۲سانت از هر طرف)برش زده و می دوزید به گردی یقه و بالای آستین ها  وصل می شود.پشت لباس را می توانید درز ندهید و فقط قسمتی که تور را وصل کردید لباس درز داشته باشد و  در دکلته ی پشت تا بالا یا زیپ بدوزید یا اینکه باز باشد و در بالا پشت گردن یک دگمه بزنید.

آموزش الگوی لباس مجلسی دکلته

الگوی لباس مجلسی گیپور

الگوی آماده تاپ دکلته زیپ‌دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس