۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش گام به گام خیاطی به روش مولر

در این قسمت از آموزش گام به گام خیاطی به روش مولر رسم الگوی بالاتنه را داریم. در مقاله آموزش اولیه خیاطی نحوه ی محاسبات اندازه های عرضی و مراحلی از رسم الگو بالاتنه گفته شد . در ادامه با آموزش رسم الگو همراه آکادمی پارس باشید.

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش خیاطی بدون الگو از ابتدا

آموزش گام به گام خیاطی به روش مولر

مرحله چهارم بالاتنه

 از نقطه ۲۳ روی خط پرگاری به اندازه ۲۰/۱ دور سینه به طرف راست رفته ، نقطه ۲۷ می­شود .فاصله نقاط ۱۹-۱۶ را اندازه زده منهای ۰٫۵ سانت کرده ، عدد بدست آمده را از نقطه ۲۷ طوری علامت می­زنیم که روی خط پرگاری (نقطه ۲۵) نقطه ۲۸ شود . نقطه ۲۸ را با خط صاف به نقطه ۲۷ وصل میکنیم . نقطه ۲۵ را به طرف چپ گونیا کرده نقطه ۲۹ می­شود .از نقطه ۲۹ به اندازه پشت یقه منهای ۰٫۵ سانت به طرف راست رفته نقطه ۳۰ می­شود .از نقطه ۲۹ به اندازه پشت یقه +۲-۱٫۵ سانت (۱٫۵ برای لاغرها ، ۲ برای چاقها) پایین آمده نقطه ۳۱ می­شود . نقطه ۲۹ را با خط چین به نقطه ۱۲ وصل می­کنیم .

آموزش خیاطی به روش مولر

   از نقطه ۲۹ روی خط چین پشت پقه +۱-۰٫۵ سانت را اندازه زده نقطه ۳۰A می­شود . نقطه ۳۰ را طبق نقشه به نقطه ۳۰A و ۳۱ وصل می کنیم . (طوق گردن رسم می­شود )فاصله نقاط ۳۰-۲۵ را اندازه زده ، همین مقدار را از نقطه ۲۸ روی خط کج به طرف راست رفته نقطه ۳۲ می­شود . (این اندازه حتماً روی خط ۲۷-۲۸ علامت زده می شود ) .نقطه ۳۲ را با خط کش به نقطه ۲۶ وصل می­کنیم ، پنس سرشانه جلو رسم می­شود .نقطه ۲۷ را با خط صاف به نقطه ۲۲ وصل کرده این خط را نصف می­کنیم ، از علامت زده شده ، ۱ سانت به طرف چپ مشخص می­کنیم .نقطه ۲۷ را طبق نقشه به ۱ سانتی مشخص شده وصل کرده و از آنجا به ۲۲ و سپس به ۱۱A وصل می­کنیم (حلقه جلو رسم می­شود )

خیاطی مولر

آموزش گام به گام خیاطی به روش مولر

آموزش گام به گام خیاطی

مرحله پنجم بالاتنه

 

   فاصله نقاط ۳۲-۲۶ را اندازه زده ، همین مقدار را از نقطه ۲۶ بالا رفته نقطه ۳۳ می­شود .نقطه ۳۳ را به نقطه ۳۰ با خط کش وصل می­کنیم . (سرشانه جلو رسم می­شود)نقطه ۳۴ را زیر نقطه ۱۲ ، تقاطع خط کمر و ۱۲ را مشخص می­کنیم .از نقطه ۳۴ به اندازه ۴/۱ کمر منهای ۱ سانت به طرف چپ رفته نقطه ۳۵ می­شود .از نقطه ۳۵ به اندازه ۲/۱ کمر به اضافه ۱ سانت به اضافه فاصله انتخابی به طرف راست رفته ، نقطه ۳۶ می­شود .نقاط ۳۷،۳۸و ۳۹ را روی شکل مشخص می­کنیم . (زیر نقطه ۱۳و۳۴) .

آموزش خیاطی مولر

از نقطه ۳۹ به اندازه ۴/۱ کمر به اضافه ۱ سانت به طرف چپ رفته نقطه ۴۰ می­شود . ( توجه : نقطه۴۰ هرگز از نقطه ۳۸ بیرون نمی­رود ، اگر بیرون افتاد همان نقطه ۳۸ را در نظر می­گیریم ) .از نقطه۴۰ به اندازه ۲/۱ باسن به اضافه ۱ سانت به اضافه فاصله انتخابی به طرف راست رفته نقطه ۴۱ میشود . ( نقطه ۴۱ معمولاً از کادر الگو خارج میشود)

 

مرحله ششم بالاتنه (رسم پنسها)

 

   فاصله نقاط ۳۷-۳۵ را اندازه زده ، نصف می­کنیم . مقدار بدست آمده را دو طرف نقطه ۲۴ علامت زده سپس علامهای زده شده را به نقطه ۲۶ به شکل پنس وصل می کنیم .فاصله نقاط ۴۰-۳۸ را اندازه زده ، نصف می­کنیم . به این اندازه در دو طرف نقطه ۴۲ در خط باسن زیر نقطه ۲۴ علامت می زنیم . علامتهای دو طرف ۴۲ را تا پایین لباس گونیا می­کنیم . علامتهای دو طرف ۴۲ را به دو طرف ۲۴ وصل می­کنیم ( پنس زیر سینه رسم می شود ) .

   فاصله نقاط ۳۶-۶ را اندازه زده منهای ۲ سانت کرده ، مقدار بدست آمده را به شکل دو عدد پنس در الگوی پشت تقسیم می­کنیم به شکلی که پنس بزرگ ۰٫۵-۱ سانت از پنس کوچک بیشتر باشد .برای رسم پنسهای پشت از نقطه ۶ به اندازه ۳/۱ تیره پشت به اضافه ۱ سانت به طرف چپ رفته نقطه ۴۳ می­شود .از نقطه ۴۳ به اندازه پهنای بدست آمده برای پنس بزرگ پشت به طرف چپ رفته نقطه ۴۴ می­شود .فاصله نقاط ۴۴-۴۳ را نصف کرده نقطه ۴۵ میشود . از این نقطه ۱۵-۱۳ سانت به طرف بالا و پایین علامت می­زنیم و نقاط بدست آمده را به نقاط ۴۳ و ۴۴ وصل می­کنیم (پنس بزرگ پشت رسم می­شود) .

آموزش خیاطی

   نقطه ۱۰ را به طرف پایین تا خط باسن گونیا می­کنیم نقطه ۴۶ میشود .نقطه ۴۶ وسط پنس کوچک پشت می باشد . از این نقطه پنسی به ارتفاع ۱۴-۱۲ سانت و پهنای بدست آمده رسم می­کنیم.نقاط ۴۷،۴۹،۴۸ و ۵۰ را روی الگو مشخص میکنیم . (روی خط کمر و باسن) .از نقاط ۴۷و۴۸ هر کدام ۱ سانت بالا رفته و ۱سانت داخل الگوهای پشت و جلو علامت می زنیم . نقاط ۵۱و۵۲ بدست می­آید.  فاصله نقاط ۷-۴۱ را اندازه زده نصف می کنیم ، مقدار بدست آمده را از نقاط ۴۹و۵۰ به طرف فاصله های انتخابی اندازه می­زنیم ، نقاط ۵۳ و ۵۴ بدست می آید .نقاط ۵۳و۵۴ را تا پایین گونیا می کنیم .نقطه ۵۱ را با خط صاف به ۱۱ وسپس طبق نقشه به ۵۳ وصل می­کنیم . خط پهلوی الگوی پشت رسم می­شود . نقطه ۵۲ را با خط صاف به ۱۱A و طبق نقشه به ۵۴ وصل می­کنیم . خط پهلوی الگوی جلو رسم می­شود .برای اینکه درز شانه ۱سانت به طرف جلو لباس متمایل باشد ، از نقطه ۱۶ و ۱۹ هرکدام ۱سانت بالا رفته و خط سرشانه جدید برای الگوی پشت رسم می­شود . سپس از نقاط ۳۰و۳۳و۳۲و۲۷ هر کدام ۱ سانت پایین آمده خط سرشانه جدید برای الگوی پشت رسم می­شود .

آموزش گام به گام خیاطی به روش مولر

حالا الگوی شما آمادست و می توانید آن را ببرید.

آموزش گام به گام خیاطی به روش مولر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس