۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مدل سازی و دوخت یقه کراواتی

یقه کراواتی و نحوه مدلسازی و دوخت آن به همراه ویدیو آموزشی

سلام همراهان عزیز، امروز براتون آموزش خیاطی یک مدل یقه آماده کردیم به اسم یقه کراواتی، این یقه هم اسپرت میتونید با پارچه های حریر در لباس های مجلسی استفاده کنید، با ما همراه باشید.

آموزش مدلسازی و دوخت یقه

برای این نوع یقه ما کاغذ الگو رو تا می کنیم از یک سمت کاغذ از سمت دولای بسته کاغذ به اندازه پهنای یقه بالا میایم که به دلخواه است و بعد روی دولای بسته و نقطه شماره 1 به اندازه مجموع هلال یقه پشت و جلو میایم داخل و به همان اندازه پهنای یقه میریم بالا که این قسمت دور آنرا دوخته میشه بعد از اون به اندازه طول کراوات میایم جلو که طول کراوات دلخواه است و بعد از نقطه آخر هم به اندازه پهنای کراوات میایم بالا و دوتا نقطه رو به هم وصل می کنیم، این قسمت پایین کراوات قشنگتره که تیز باشه تا اینکه صاف باشه، قسمت پشت یقه رو هم می تونیم روی دولا باز پارچه بندازیم هم دولا بسته که درز نخوره. بعد میریم سراغ انداختن یقه روی پارچه که این قسمت پشت روی دولای بسته است و چیزی که باید حواستون باشه اینه که چین ها روی پارچه دولا است.

یقه کراواتی

دوختن یقه کراواتی

اگر لباس قرینه بود مشکلی نبود وسط یقه رو علامت می زدید، بعد روی کراوات هم به اندازه دور یقه یعنی مجموع هلال جلو و پشت میومدیم جلو و از اون نقطه به بعد رو دوخت دولا بریم ولی الان چون غیر قرینه است باید روی تنه اندازه بزنیم، وسط یقه رو پیدا می کنیم، وسط یقه پشت رو هم علامت می زنیم بعد میریم سراغ دوختن یقه،وسط به وسط سوزن می زنیم و یقه رو اندازه می زنیم تا خط جادکمه و علامت میزنیم و دوباره سمت دیگه یقه رو علامت می زنیم و تا لبه سجاف علامت می زنیم و سوزن ها رو باز می کنیم و میریم سراغ دوخت یقه، یقه رو دولا می کنیم و از علامت سوزنی که زدیم رو تا لبه کراوات چرخ می کنیم و همینطور طرف دیگه کراوات رو.

مدلسازی و دوخت یقه

از قسمتی که دوختمون رو رفتیم یک چرت می زنیم بعد یقه رو برمی گردونیم و اتو می زنیم و بعد به تنه وصل می کنیم، یک لا از آنرو از داخل کار رو به یقه می دوزیم بعد از اینکه این دوخت رو رفتیم درز رو سبک می کنیم، یعنی اضافه دوخت رو 5/0 سانتی می کنیم بعد لبه دیگه یقه رو برمیگردونیم روی درز و از رو دوخت نیش میریم. ممنون که تا پایان این ویدئو با ما همراه بودید، این ویدئو رو حتما برای دوستانتون هم به اشتراک بذارید تا آنها هم استفاده کنند و اگر هم سوالی داشتید برای ما کامنت بذارید حتما به شما پاسخ خواهیم داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس