۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت یقه شومیز

آموزش دوخت یقه کراواتی شومیز

سلام همراهان گرامی آکادمی پارس، در این ویدیوی آموزشی رایگان که برای شما تدارک دیده ایم همراه با استاد سرکار خانم برمر، شومیز با یقه کراواتی را یاد میگیریم، تا پایان این ویدیو ما را همراهی کنید، همچنین این ویدیو را با دوستان علاقمندتان به اشتراک بگذارید. اصولا یقه های کراواتی برای شومیزها، پیراهن های عصر و پیراهن و بلوزهای فانتزی به کار می رود و پارچه ای که برای آن استفاده می شود می تواند طرح دار یا ساده باشد، همچنین می تواند جنس های مختلفی مثل نخ، ساتن، حریر یا ابریشم داشته باشد. بهتر است پارچه ای که برای آن به کار می رود ظریف و نازک باشد تا افت خاصی به کراوات دهد و راحت گره بخورد.

 

الگوسازی و مدلسازی یقه کراواتی

ابتدا برای الگوسازی و مدلسازی یقه کراواتی قسمت حلقه گردن جلو و حلقه گردن پشت را با متر ایستاده اندازه می گیریم، خطی به اندازه حلقه گردن که اندازه گرفتیم می کشیم، پهنای یقه را می توانید 4 الی 5 سانتیمتر در نظر بگیرید یا به دلخواه خودتان می توانید آن را پهن تر یا باریک تر طراحی کنید، یک کادر می کشیم و از یک سمت 1 تا 5/1 سانتیمتر به سمت بالا می رویم و از طرف دیگر بصورت منحنی به آن وصل می کنیم که این قسمت در حلقه گردن جلو و پشت قرار میگیرد، برای قسمت کراواتی یقه همان خط را ادامه می دهیم به اندازه 40 تا 50 سانتیمتر و انتهای کراوات را می توانیم حالت زاویه دار در نظر بگیریم که فرم کراوات را داشته باشد اگر نه می تواند شکل ساده داشته باشید.

یقه کراواتی

دوخت یقه کرواتی

یقه موقع برش دوبل بریده می شود و یکی از این لایه ها را لایی چسب می چسبانیم، وقتی لایی چسب را چسباندیم دورتادور یقه را بجز قسمتی که به حلقه گردن بالاتنه وصل می شود را چرخ می کنیم و قسمتی که قرار است به حلقه گردن بالاتنه وصل بشود را علامت بزنید و بعد از چرخ کردن تمام دوخت های دورتادور کراوات را باید سبک کنیم و از قسمتی که باز مانده را برمی گردانیم و اتو می زنیم. بعد از اینکه یقه آماده شد وسط یقه کراواتی رو پیدا کنید و چرت بزنید و وسط پشت یقه بالاتنه را هم پیدا کنید و چرت می زنیم، قسمت وسط یقه که لایی خورده رو می گذاریم روی قسمت وسط حلقه گردن بالاتنه و دورتادور را شروع می کنیم یک قسمت رو وصل می کنیم و وقتی وصل کردیم درزی که دوخته شده به داخل یقه برمیگردد و لبه دیگر که با همان 1 سانتیمتر جادوخت روی کار برمیگردد را چرخ می کنیم.

ممنون ازینکه همراهمان بودید، امیدوارم این آموزش برایتان مفید بوده باشد، لایک و سیو یادتون نره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس