۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

دانلود الگوی اماده خیاطی

دانلود الگوی اماده خیاطی

در مقاله ی دانلود الگوی اماده خیاطی به آموزش رسم الگوی لباس مجلسی می پردازیم. برای تهیه ی الگو های آماده می توانید به سایت پارس دوک مراجعه کنید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   برای دوخت این لباس بهتر است از الگوی +۲ استفاده شود و پنس زیر سینه ماهیچه ای شود .پنس در ابتدای الگوسازی باید فرانسوی شود یعنی به پهلو منتقل شود.در این مدل نباید دور یقه را گشاد کنیم و یقه روی یقه ی اصلی الگو کشیده میشود .از گوشه ی گردن ۲ الی ۳ سانتی متر بالا بروید( خط قرمز )

دانلود الگوی اماده خیاطی

   از انتهای خط قرمز ۱ سانت به سمت داخل یقه بروید ( خط آبی )انتهای خط آبی را به صورت کمی هلال به سرشانه وصل کنید ( خط مشکی ).

دانلود الگوی اماده خیاطی

خط وسط جلو راه به سمت بالا امتداد بدید تا با خط جدید سرشانه هم راستا شود سپس یک خط عمود از وسط جلو به ابتدای خط سرشانه ی جدید رسم کنید .(اموزش دوخت لباس مجلسی کوتاه)در مرحله ی بعد خطی از هلال آستین به گوشه ی خط سرشانه ی جدید وصل کنید ( خط قرمز ) این خط در مدل کاملا صاف کشیده شده اما اگر بخواهید میتوانید این خط را پُر تر یا خالی تر بردارید و کمی هلالش کنید.

دانلود الگوی اماده خیاطی

الگوی اماده خیاطی

   از خط کمر ۲٫۵ سانتی متر به سمت بالا و ۲٫۵ سانت به سمت پایین رفته و خطوطی موازی با خط کمر رسم کنید ( خطوط آبی ) این خطوط کمربند پیراهن را تشکیل میدهند .قسمت کمربند از الگو جدا میشود و ساسونی که در قسمت کمربند افتاده بسته میشود . برای بستن این پنس در کناره های پنس دو خط صاف بکشید این خطوط را قیچی کرده و به هم بچسبانید و تکه ی خیلی کوچکی از پنس را که باقی مانده از پهلوی کمربند کم کنید .

دانلود الگوی اماده خیاطیدانلود الگوی اماده خیاطی

دانلود الگوهای آماده خیاطی

   در مرحله ی بعد لازمه کمی از هلال آستین بیایید بالا و روی خط قرمز به اندازه ی ۱ الی ۲ سانتی متر لقی بگیرید ( خطوط زرد ) تا لباس در این قسمت تو تن بشیند  . مقدار این لقی بستگی به کوچکی و بزرگی سینه دارد هر چه سینه بزرگتر از اندازه ی نرمال باشد مقدار لقی هم بیشتر میشود .این لقی روی الگو بسته میشود و خط قرمز باید اصلاح شود.(مدل لباس مجلسی با الگو دوخت)

دانلود الگوی اماده خیاطی

دانلود الگو آماده خیاطی

   طول خطِ بالای یقه را تقسیم بر ۳ کنید و در هر یک از این تقسیم بندیها یگ خط صاف به موازنه ی سینه بکشید ( خطوط زرد ) .سپس پنس زیر سینه و پنس فرانسوی ( خطوط سبز ) بسته میشوند و به این دو خط زرد منتقل میشوند . دقت کنید که مقدار پنس فرانسوی و ساسون زیر سینه باید به طور مساوی بین دو خط زرد تقسیم شود و مقدار اوزمانی که بین خطوط زرد قرار میگیرد باید با هم برابر باشند .بعد از اینکه اوزمانهای بین خطوط زرد را ایجاد کردید به وسط جلو در قسمت یقه به اندازه ی نصفِ اوزمانی که بین یکی از خطوط زرد ایجاد شده اضافه کرده و به خط کمربند به صفر میرسانیم ( خط زرد در وسط جلو ).

دانلود الگوی اماده خیاطی

برای قسمت دامن پیراهن هم میتوانید پنس  را ببندید و به پایین دامنِ پیراهن منتقل کنید تا دامن پیراهن از جلو فون شود و هم میتوانید این مقدار پنس را از خط پهلو رد کنید و هم میتوانید این پنس را بدوزید .دانلود الگوی اماده خیاطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس