۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت

مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت

با مقاله ی مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت همراه ما باشید. برای دوخت این مدل لباس حتما باید از الگوی بالاتنه با پنس سرشانه استفاده کنید .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   ابتدا از خط کمرِ الگوی پشت به اندازه ی نصفِ پهنای کمربند ( ۳ الی ۴ سانتی متر ) بروید بالا و به همان اندازه هم از خط کمر بیایید پایین و خطوطی موازی با خط کمر روی الگو رسم کنید .در الگوی جلو از خط کمر به اندازه ی نصفِ پهنای کمربند ( ۳ الی ۴ سانتی متر )بیایید پایین و خطی موازی با خط کمر روی الگو رسم کنید سپس در قسمت پهلوی الگوی جلو به اندازه ی نصف پهنای کمربند ( ۳ الی ۴ سانتی متر ) بروید بالا و علامت بزنید . در خط وسط جلو از خط کمر به اندازه ی ۵ الی ۶ سانتی متر بروید بالا و علامت بزنید .

مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت

مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت

   این دو علامت را به صورت هلال به هم وصل کنید تا طرح تاج مانندِ بالای کمربند روی الگو بوجود بیاید ( خطوط قرمز )(اموزش لباس مجلسی با الگو)

مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت

   حالا الگو را از خطوط قرمز قیچی کنید .در الگوی کمربند ابتدا و انتهای خطوط ساسونها را به هم وصل کنید ( خطوط زرد ) .الگو را از خطوط زرد قیچی کنید و این خطوط را به هم بچسبانید . به این ترتیب ساسونِ جلو و پشت در الگوی کمربند بسته میشود.(مدل لباس شب با الگو)بعد از بستنِ ساسون در الگوی کمربندِ جلو طرح هلالِ بالای کمربند را اصلاح کنید ( خط بنفش ) . مقداری از ساسون ها که بعد از بسته شدن در کنار خطوط زرد باقی ماندن را از پهلوی خط کمر رد کنید.

مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت

مدل لباس مجلسی دخترانه با الگوی دوخت

کمربندِ لباس باید به صورت دولا دوخته شود و حتما باید به پشتِ لایه ی زیری آن لایی حریر چسبانده شود . اگر الگوی کمربندِ جلو و پشت در خط کمر گودیِ زیادی نداشتند میتوانید آن ها را از خطوط پهلو ( خطوط سبز ) به هم بچسبانید تا الگوی کمربند به صورت یک تکه دربیاید. حتما باید از اندازه بودن الگو مطمئن باشید چون وقتی کمربند را به صورت یک تکه دربیاورید  نمیتوانید لباس را موقع پرو از پهلو تنگ و گشاد کنید .(مدل لباس گیپور کوتاه)در این زمان خط وسط جلو در دولای بسته ی پارچه و خط وسط پشت در دولای باز پارچه قرار میگیرند .

مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت

در الگوی بالاتنه ی جلو پنس سرشانه را به خط زرد منتقل کنید .برای اینکار ابتدا یکی از خطوط صورتی را تا نقطه ی بنفش قیچی کنید سپس خط زرد را هم تا نقطه ی بنفش قیچی کنید .دقت کنید که در این مرحله نقطه ی بنفش قیچی نمیشود و الگو در این قسمت دقیقا به اندازه ی یک نقطه وصل میماند .سپس خطوط صورتی را بگذارید روی هم و به هم بچسبانید .به این ترتیب پنس سرشانه به خط زرد منتقل میشود.

مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت

مدل لباس مجلسی با الگو دوخت

   پهنای پنسی که بین خطوط زرد ایجاد شده را با اندازه ی ساسون جلو جمع کنید ( خطوط آبی ) .در مرحله ی دوخت روی خطوط زردی که روی الگو کشیدم به اندازه ی یک سومِ اندازه ی خطوط آبی پیلی یک طرفه ایجاد کنید .اگر حاصل خطوط آبی ۹ سانتی متر باشد شما باید روی خطوط زرد سه تا پیلیِ ۳ سانتی ایجاد کنید . پیلی ها باید کاملا موازی با هم باشند و سرِ پیلیها باید به طرف خط وسط جلو باشد .در قسمت زاپاسِ پایینِ پیلیها یک دوخت روی آن ها بروید تا پیلی ها کاملا ثابت شوند سپس کمربند را به بالاتنه وصل کنید .

مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت

در الگوی دامنِ لباس ابتدا مقدارِ ساسونهای جلو و پشت را از پهلو رد کنید ( خط صورتی ) .خطوط قرمز در الگوی جلو و پشت را تقسیم بر ۳ کرده و در هر قسمت خطوطی موازی با خط وسط جلو روی الگو رسم کنید ( خطوط سبز ) .خطوط سبز را از پایین تا نقاط زرد قیچی کنید.در این مرحله نقاط زرد قیچی نمیشوند و الگو در این قسمتها دقیقا به اندازه ی یک نقطه وصل میماند . بین خطوط سبز را به اندازه ی ۵ الی ۷ سانتی متر اوزمان بدهید .مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت مدل لباس مجلسی با الگوی دوخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس