۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

جنسیت سازی بافت

جنسیت سازی بافت

وقت بخیر دوستان عزیز، با آموزش جنسیت سازی بافت در خدمتتون هستیم.این آموزش توسط سرکار خانم امانی تهیه و تدوین گردیده است.

جنسیت سازی بافت

 ابتدا مانکن هندسی با طول سر 3 سانتی متر (8.5 سر) به این صورت که یک محور عمودی به طول 25.5 سانتی متر کشیده و به 8.5 قسمت 3 سانتی تقسیم بندی می کنیم. حرکت محورهای افقی مانند شانه، کمر و باسن را مشخص کرده و بالا تنه و پایین تنه را به صورت هندسی با خطوط کم رنگ طراحی می کنیم تا فرم کلی فیگور را به دست بیاوریم، سپس خطوط هندسی را منحنی کرده و مانکن را ماهیچه ای می کنیم. به برجسته گی ها و فرو رفتگی های بدن توجه می کنیم و تمام انحنا ها را با دقت طراحی می کنیم.

   در این طراحی آناتومی تا قسمت بالای زانو کشیده شده است. مرحله ی بعد جزییات چهره را کامل می کنیم. خط عمودی و افقی وسط صورت را کشیده و اجزای چهره را با توجه به آن طراحی می کنیم سپس به جزییات لباس می پردازیم. برای طراحی کلاه ابتدا باید جزییات چهره کامل شود تا کلاه نسبت به آن طراحی شود. کلاه را از بالای ابرو و با برجستگی نسبت به فرم سر می کشیم موها را از زیر کلاه با خطوط منحنی طراحی می کنیم  و برای کشیدن لباس به فرم وجنس پارچه توجه می کنیم حتما از خطوط نرم برای طراحی لباس های گشاد استفاده می کنیم در طراحی چین و چروک های لباس باید به این نکته توجه کنیم که خطوط افقی در چین و چروک ها نشانه ی تنگ بون لباس و خطوط اریب و مایل نشانه ی گشاد بودن لباس است. دستکش ها را هم با حجم بیشتری نسبت به فرم دست طراحی می کنیم.

آموزش جنسیت سازی

 

   برای این طراحی جنسیت سازی بافت، چرم و جین در نظر گرفته شده است. تکنیک مورد استفاده ماژیک و مداد رنگی و لوازم مورد استفاده ماژیک کیو کالر و مداد رنگی فابر کاستل می باشد. از بالای فیگور شروع به کار می کنیم برای رنگ کلاه از ماژیک طوسی روشن شماره ی c .04 استفاده می کنیم. برای رنگ پوست از ماژیک شماره ی 419 رنگ مو و بلوز شماره ی 766 رنگ شلوار شماره ی 340 و برای دستکش از شماره ی c.11 استفاده کرده ایم.

   برای کلاه ابتدا با مداد رنگی طوسی شماره 396 سایه های اولیه را ایجاد میکنیم. وسط لبه ی بر گشته ی کلاه، بالای کلاه و اطراف آن را سایه می زنیم. از مداد رنگی مشکی به صورت ملایم برای تیره تر کردن این نقاط استفاده می کنیم سپس با نوک تیز آن خطوط بافت را به صورت راه راه اما در جهت فرم کلاه طراحی می کنیم. بین خطوط عمودی را خطوط اریب کوتاه می کشیم تا طرح بافت مشخص شود. اطراف خطوط را سایه می زنیم تا حجم آن مشخص شود و وسط هر قسمت را با مداد رنگی سفید روشن کرده تا بر جستگی ایجاد شود برای نشان دادن خز بالای کلاه با مداد رنگی طوسی شماره ی 396 سایه های گرد ایجاد می کنیم و بعضی از قسمت ها را با مداد رنگی مشکی تیره ترمی کنیم.

    برای رنگ پوست با مداد رنگی کرم شماره ی 330 سا یه های اولیه را ایجاد می کنیم بالای پلک، اطراف بینی، زیر کلاه و استخوان گونه را سایه می زنیم. همچنین قسمتی از دست را تیره می کنیم و تیره گی های بیشتری را با مداد رنگی قهوه ای گرم شماره ی 392 ایجاد می کنیم. با محو کن سایه ها را محو می کنیم. جزییات چهره را با مداد رنگی قهوه ای گرم تیره شماره 376 طراحی می کنیم و با مداد رنگی مشکی بعضی از نقاط را تیره تر می کنیم. برای رنگ لب از قرمز شماره ی 318 استفاده می کنیم خط وسط و اطراف لب را تیره می کنیم تا روشنی وسط لب باعث برجستگی شود. برای عینک از مداد رنگی طلایی کلاسیک شماره ی 352 استفاده کرده و قاب دور عینک را یک دست و شیشه ی آن را به صورت هاشور کم رنگ سایه می زنیم.

طراحی رایگان لباس

جنسیت سازی بافت: با مداد رنگی قهوه ای شماره ی 387 دور قاب عینک را تیره تر می کنیم. برای رنگ مو ابتدا از مداد رنگی قهوه ای شماره ی 387 استفاده کرده و سایه های مو را مشخص می کنیم سپس با مداد رنگی قهوه ای شماره 376 تیره گی های بیشتری را به صورت خطی ایجاد می کنیم و خطوط را در جهت فرم مو می کشیم. با مداد رنگی مشکی تیره گی ها را بیشتر و فرو رفتگی ها را مشخص تر می کنیم. برای سایه های بلوز بافت ابتدا با مداد رنگی قهوه ای شماره 378 فرو رفتگی و چین و چروک ها را مشخص می کنیم وسط یقه، زیر یقه، چین های حلقه آستین و مچ دست را سایه می زنیم. با مداد رنگی قهوه ای تیره شماره ی 376 این قسمت ها را تیره تر می کنیم با همین رنگ خطوط بافت را به صورت راه راه روی لباس ایجاد می کنیم. در طراحی خطوط بافت به لباس و چین و چروک ها توجه می کنیم.

فرو رفتگی چین ها باعث شکست خطوط می شود بین خطوط را با همین رنگ سایه می زنیم. با مداد رنگی مشکی روی خطوط قهوه ای را تیره می کنیم. و ضخامت بعضی خطوط را بیشتر می کنیم و همچنین در قسمت هایی که لباس دارای برجسنتگی است از مداد رنگی سفید استفاده کرده و بین خطوط را روشن می کنیم برای سایه های دستکش ( جنسیت چرم ) با مداد رنگی سفید در قسمت هایی مانند کنار دستکش و روی انگشتان را روشن تر می کنیم و کنار هر روشنی را با مداد رنگی مشکی تیره تر می کنیم با محو کن سایه ها را محو کرده و یک بار دیگر روشنی ها را با مداد رنگی سفید بیشتر می کنیم.

آموزش رایگان 

جنسیت سازی بافت: برای شلوار (جنسیت جین ) ابتدا با مداد رنگی آبی روشن شماره ی347 اطراف شلوار را سایه می زنیم و چین و چروک ها را مشخص می کنیم سپس با مداد رنگی آبی شماره ی 351 تیرگی های بیشتری را در همین قسمت ها ایجاد می کنیم . لبه های دوخته شده شلوار مانند لبه ی جیب و درز کنار شلوار را به صورت نقطه ا ی سایه می زنیم (یک نقطه ی تیره یک نقطه ی روشن ) با مداد رنگی سفید روی چروک ها را روشن می کنیم و زیر هر چروک (قسمت فرو رفته ) را با مداد رنگی مشکی کمی تیره می کنیم. به خاطر خشک بودن جنسیت پارچه ی جین و در نتیجه خشک بودن چروک ها سایه روشن این پارچه با کنتراست (تضاد) بیشتری مشخص می شود.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس