۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

جنسیت سازی پارچه چرمی

جنسیت سازی پارچه چرمی

وقت بخیر دوستان عزیز، با آموزش جنسیت سازی پارچه چرمی در خدمتتون هستیم.این آموزش توسط سرکار خانم پیرهادی تهیه و تدوین گردیده است .

جنسیت سازی پارچه چرمی

جنسیت سازی پارچه چرمی

ابتدا مانکن نُه سر را طراحی می کنیم . پس از طراحی حرکت مانکن ، لباس و چین و چروک های آن شروع به رنگ آمیزی پوست می کنیم.

   برای رنگ آمیزی پوست از مارکر های تاچ ( کد ۱۴۲ – ۱۳۴ – ۲۶ ) و مداد رنگی پلی کروم ( کد ۱۸۲ – ۱۸۷ – ۲۸۳ ) استفاده شده است . در صورتی که مانکن سیاه پوست باشد از مارکر تاچ کد BR  103 و BR  ۹۶ استفاده می کنیم . با در نظر گرفتن برجستگی ها و نور روی پوست رنگ آمیزی آن را شروع می کنیم . ابتدا از رنگ های روشن تر استفاده می کنیم و تقریبا تمام پوست به جز نقاطی که به نور احتیاج داریم را رنگ می کنیم و سپس با رنگ های تیره تر قسمت های فرو رفته و قسمت های کناری بدن را سایه می زنیم .

   پس از اتمام  رنگ آمیزی پوست با مارکر با استفاده از مداد رنگی سایه های بیشتری ایجاد می کنیم . استفاده از مداد رنگی جزئیات بیشتری به کار می دهد و در نتیجه کار طبیعی تر به نظر می رسد . برای این که نور بیشتری روی پوست ایجاد کنیم می توانیم از اکریلیک رقیق شده یا مداد گچی سفید ( فابر کاستل ) یا خودکار ژله ‌ای سفید استفاده کنیم . بعد از اتمام کامل رنگ پوست شروع به رنگ آمیزی لباس می کنیم .

آموزش جنسیت سازی

   برای جنسیت سازی پارچه چرمی ابتدا دو رنگ مارکر برای بیس کار انتخاب می کنیم . در این مدل از مارکر تاچ کد BR 103 و BR 96 استفاده شده است . با رنگ روشن تر ( 103) شروع به رنگ آمیزی شلوار می کنیم و بعد از رنگ آمیزی کل کار مجددا با همان مارکر سایه بیشتری ایجاد می کنیم . سپس با رنگ تیره تر داخل چروک ها و هر نقطه‌ای که سایه بیشتری احتیاج دارد را رنگ می کنیم و برای محو کردن رنگ تیره و طبیعی شدن سایه کار می توانیم دوباره از مارکر روشن استفاده کنیم و این عمل را تا جایی که لباس به سایه احتیاج دارد ادامه می دهیم .

جنسیت سازی پارچه چرمی 

   سپس با استفاده از چند مداد رنگی هم رنگ کار و تیره تر و هم چنین رنگ مشکی کار رنگ می کنیم و جزئیات بیشتری ایجاد می کنیم . همچنین با رنگ مشکی محل چین و چروک ها و پیلی ها را با در نظر گرفتن ارزش های خطی مشخص می کنیم . با استفاده از مداد گچی سفید ، نقاطی که به نور احتیاج دارد را روشن تر می کنیم و در بعضی قسمت ها که باز تاب نور روی چروک پارچه شدید تر است خطوط سفید پر رنگی می کشیم .

   روی سجاف زیپ و کلا در محل درز ها در پارچه چرمی گاهی نور به صورت خطوط افقی کوتاه دیده می شود که پس از رنگ کردن این نقاط با مداد گچی سفید با استفاده از مداد رنگی تیره تر از پارچه کنار نور ها را سایه می زنیم تا بهتر خودشان را نشان دهند . سپس کمر بند و سگک را رنگ می کنیم . برای نشان دادن جنسیت فلزی سگک از رنگ خاکستری ، مشکی ، و خودکار ژله ای سفید استفاده شده است .

طراحی لباس

   سپس پیراهن نخی سفید را با استفاده از مارکر براش خاکستری ( تاچ کد CG1 و CG4 ) سایه می  زنیم و با مداد رنگی مشکی خطوط لباس و چین و چروک های آن را پر رنگ می کنیم .

   برای رنگ آمیزی بیس کفش چرمی فقط از مارکر قهوه ای تیره ( تاچ BR 96)  و مارکر مشکی استفاده شده است . پس از سایه زدن کامل کفش با مارکر مثل همیشه با مداد رنگی سایه های کار را طبیعی تر می کنیم و با مداد گچی سفید نور مورد نظر را روی کفش ایجاد می کنیم و در انتها کار را با مداد رنگی مشکی دورگیری می کنیم .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

برای خرید الگو آماده مانتو شلوار یقه چرمی کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس