۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی آستین مجلسی

الگوی آستین مجلسی

با مدرس سرکار خانم آسیه نوایی و آموزش یک مدل الگوی آستین مجلسی جذاب که مناسب برای زیر مانتوهای آستین کوتاه، لباس مجلسی بدون آستین و دکلته می باشد در خدمت شما عزیزان هستیم، برای این مدل آستین می توان از پارچه کش برای قسمت بالای آن و پارچه لخت ریزش دار مانند حریر یا ساتن برای قسمت پایین آستین استفاده کرد، برای طراحی این مدل آستین مجلسی ابتدا الگو اولیه آستین به روش مولر و یا هر روش دیگر ترسیم می کنیم.

برای رسم الگوی اساس آستین مولر ابتدا خطی با فاصله 10 سانتیمتر از سمت چپ کاغذ رسم می کنیم، از بالای خط دو دهم پهنای کف حلقه +5/0 تا 5/1 سانتی متر علامت می زنیم تا نقطه 2 حاصل شود، 1 به 3 = مقدار یک دوم مجموع بلندی ها (از الگو بالاتنه گرفته می شود) 2 به 4 = قد آستین، 4 به 5 = 1 سانتیمتر، 3 به 6 = یک دوم فاصله 3 تا 4 منهای 1 سانتیمتر( خط آرنج )، 3 به7 = یک چهارم پهنای کف حلقه، 6 به 8 = 5/1 سانتی متر، نقطه 7 را به 8 وصل می کنیم و امتداد می دهیم تا نقاط 9، 10، 11 بدست بیاید.

آموزش آستین مجلسی

 

11 به 12 = یک سوم پهنای کف حلقه +2 سانتیمتر، 8 به 13 = یک سوم پهنای کف حلقه + 2 سانتیمتر، نقاط 12 را به 13 وصل می کنیم و امتداد می دهیم، 2 به 14 = یک دوم دور بازو +2 سانتی متر، نقطه 14 را به صورت گونیایی تا خط آرنج امتداد می دهیم تا نقطه 15 و 16 حاصل شود، از نقطه 14 مقدار یک چهارم پهنای کف حلقه + 5/0 سانتی متر پایین می آییم تا نقطه 17 حاصل شود، از نقطه 9 مقدار یک دوم دم دست را طوری علامت می زنیم که خط 5 را در نقطه ای قطع کند. نقطه حاصل شده را نقطه 18 می نامیم، نقطه 17 را به نقطه 18 وصل می کنیم.

*نکته : از نقطه 16 مقدار فاصله خط رسم شده تا نقطه 16 را اندازه می گیریم که نباید اندازه به دست آمده از 2 سانتیمتر بیشتر باشد، اگر بیشتر بود از نقطه 16 مقدار 2 سانتی متر داخل می شویم، نقطه 17 را به اندازه 2 سانتیمتر وصل می کنیم و امتداد می دهیم، 2 به 19 = یک دوم فاصله 2 تا 14 ، +1 سانتی متر، 3 به 20 = یک دوم فاصله 3 تا 15 منهای 1 سانتی متر، از نقطه 12 به مقدار 5/0 سانتی متر بالا رفته تا نقطه 21 حاصل شود .

آستین مجلسی

 

در انتها فرم حلقه را طراحی می کنیم ، پیسوله را جوری قرار می دهیم تا نقاط 7،21،17 به یکدیگر متصل شود، *نکته : خط 17 و 18 تا شده خط 12 تا 22 و حلقه 17 تا 21 رولت می شود، خط 7 و 9 تا شده خط 12 تا 22 و حلقه 7 تا 21 رولت می شود، سپس از گوشه های کناری آستین یعنی نقاط  و  مقدار 5 تا 7 سانتی متر پایین می آییم تا نقاط  C  و  حاصل شود . نقاط  و  C  را به یکدیگر متصل می کنیم، از خط آرنج یعنی نقاط  و مقدار 3 تا 5 سانتی متر بالا رفته تا نقاط  و  حاصل گردد.

نقاط  E  و  F  را به یکدیگر متصل می کنیم تا کادر بالای آستین که از پارچه ی کش برش می خورد مشخص گردد،کادر C . D . E . F  بالای آستین و کادر  E . F . G2  پایین آستین ما می باشد، برای مدل سازی قسمت پایین آستین فاصله نقاط  و  را به دو قسمت تقسیم کرده تا نقطه  K  حاصل شود، نقطه  K  را به صورت گونیایی تا دم آستین امتداد می دهیم تا نقطه  L  مشخص شود، با برش خط KL  قسمت پایین آستین را به دو قسمت تقسیم می کنیم و پهلوهای آستین را کنار یکدیگر قرار داده و چسب می زنیم (خط FG2  کنار خط  EI  قرار می گیرد)

سپس با ایجاد چند برش از پایین آستین به مقدار دلخواه و بسته به ریزش پارچه به پایین آستین اوزمان می دهیم . اوزمان فاصله G2  و  I  را به دو قسمت تقسیم کرده تا نقطه  حاصل شود . از نقطه  M  مقدار دنباله مد نظر را علامت می زنیم کاملا سلیقه ای می باشد . در این عکس مقدار دنباله حدودا 20 تا 25 سانتی متر می باشد، مانند تصویر هلال پایین آستین را با وصل کردن نقاط  L به  N  و  به  L1  ترسیم کنید، آستین برای قرار دادن روی پارچه آماده می باشد، از آموزش های رایگان خیاطی در آکادمی پارس لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس