۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش الگوی دامن شلواری

آموزش الگوی دامن شلواری

با آموزش الگوی دامن شلواری با مدرس سرکار خانم سمیه گوهریدر خدمت شما هستیم، دامن شلواری نوعی شلوار بلند و گشاد است که در فصول گرم سال به علت راحتی و خنکی بسیار مورد استقبال خانم ها قرار می گیرد و برای هر اندامی مناسب می باشد.

آموزش دامن شلواری

 

همچنین با انواع پارچه ها قابلیت دوخت دارد حتی می توان از پارچه های ضخیم برای دوخت آن استفاده کرد و در فصول سردتر هم پوشید، دامن شلواری را می توانیم از دو طریق یعنی هم از روی اساس الگوی دامن اولیه، هم از روی الگوی دامن فون الگوسازی کنیم که این آموزش از روی الگوی دامن فون برای شما عزیزان فراهم شده است.

برای شروع کار ابتدا الگوی اساس دامن را کشیده و بعد آن را تبدیل به دامن فون می کنیم، سپس از لبه دامن 1-2 سانتی مترخارج شده و به خط کمر وصل می کنیم. Z به 1: قد فاق شلوار که برابر یک چهارم دور باسن به اضافه 2 سانتی مترمی باشد، روی خط وسط پیش دامن علامت زده و از این نقطه به سمت چپ تا نقطه 2 گونیا می نماییم که این مقدار برابر با یک هشتم دور باسن منهای 2 سانتی مترمی باشد.

سپس ازشماره 1 به 3 مساوی 1 به 2 به سمت نقطه Z می رویم و نقاط 2 را به 3 وصل نموده و از یک دوم این خط، نقطه 4 را به 1 وصل نموده و از یک دوم خط 1 به 4 را وصل می نماییم، بدین ترتیب شماره 5 ایجاد می شود. فاق جلو را نیز از نقطه 3 به 2 به گونه ای ترسیم می نماییم که از نقطه 5 بگذرد، سپس نقطه 2 را نیز تا قد دامن گونیا می نماییم.

آموزش الگوی دامن شلواری

پشت دامن شلواری: در رابطه با ترسیم پشت دامن شلواری میبایست از نقطه Z به 1 بر روی خط وسط پشت را به اندازه قد فاق به اضافه cm2 به سمت پایین بیاییم و 1 را به سمت راست گونیا نماییم. 1 به 2 برابر است با یک هشتم دور باسن به اضافه cm2 که گونیا شده است. در ادامه همین مقدار را از 1 به سمت بالا رفته که نقطه 3 را بوجود می آورد.

الگوی دامن شلواری

 

در ادامه دو نقطه 3 و 2 را به هم وصل نموده و از یک دوم این خط تا نقطه 4 را به شماره 1 وصل می نماییم، برای مرحله بعدی فاق پشت از 3 به 2 را طوری هلال کرده و وصل می نماییم که از شماره 5 (یک دوم فاصله 1 به 4) بگذرد و سپس از نقطه 2 تا قد دامن را گونیا می کنیم، لازم به ذکر است در این دامن شلواری زیپ در قسمت جلوی دامن شلواری قرار می گیرد و سپس کمری بریده شده و وصل می شود.

آموزش الگوی دامن شلواری

بعد از رسم الگو با توجه به راستای پارچه الگو را روی پارچه فیکس می کنیم و برش می دهیم و البته حق درز را هم در نظر می گیریم، بعد برای دوخت ابتدا درزهای وسط فاق را می دوزیم بعد درزهای پهلو و در نهایت زیپ و کمری را وصل می کنیم، مقدار پارچه مورد نیاز هم برای دوخت این دامن شلواری هم دو قد پارچه می باشد، برای اینکه مدل های جذاب و دوست داشتنی را خودتان بدوزید با آکادمی پارس همراه باشید، برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس