۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

جنسیت سازی پارچه ساتن

آموزش طراحی لباس جنسیت سازی بارانی

با یک آموزش طراحی لباس جنسیت سازی بارانی که هنر سرکار خانم پیرهادی از اساتید طراحی لباس آکادمی پارس کرج میباشد، در خدمتتون هستیم.  ابتدا مانکن نُه سر را طراحی می کنیم.برای کشیدن مانکن نه سر ابتدا خطی عمودی رسم میکنیم و آن را به نه قسمت مساوی ( ۳cm ) تقسیم می کنیم.  سر اول را تقسیم بر سه میکنیم دو سوم قسمت بالایی شامل جمجمه و یک قسمت پایینی فک صورت در نظر گرفته میشود. عرض سر برابر دو سوم طول سر است.

سر دوم را تقسیم بر دو میکنیم تا خط شانه ها بدست آید. عرض شانه ها دو برابر عرض سر است. بین فک و خط شانه برابر است با خط گردن. پایین سر سوم خط کمر است و عرض آن برابر عرض سر است.  پایین سر چهارم خط باسن است و عرض آن دو برابر عرض سر است.  گوشه های خط شانه را به کمر و خط کمر را به باسن وصل کنید تا به شکل دو ذوزنقه روی هم در آید.

آموزش رنگ آمیزی پوست

سر پنجم و ششم شامل ران ها میشود و سر هفتم و هشتم ساق پاها و حد فاصل این دو زانو قرار میگیرد. سر نهم شامل کفش ها میشود. دو دایره کوچک به عنوان مفاصل شانه دقیقا کنار خط شانه رسم کنید و دو دایره به عنوان آرنج در راستای خط کمر . همچنین مچ ها کمی پایین تر از خط باسن قرار میگیرد. شانه را با خطی به آرنج و آرنج را به مچ وصل کنید. اندازه این دو قسمت باید برابر باشد.  به این صورت اسکلت مانکن را طراحی کرده اید. سپس ماهیچه های مانکن را طراحی کنید. میتوانید برای درک بهتر فرم ماهیچه ها از عکس مانکن های واقعی کمک بگیرید. پس از طراحی حرکت مانکن ، لباس و چین و چروک های آن شروع به رنگ آمیزی پوست می کنیم .

آموزش طراحی لباس جنسیت سازی بارانی

برای رنگ آمیزی پوست از مارکر های تاچ ( کد ۱۴۲ – ۱۳۴ – ۲۶ ) و مداد رنگی پلی کروم ( کد ۱۸۲ – ۱۸۷ – ۲۸۳ ) استفاده شدهاست . در صورتی که مانکن سیاه پوست باشد از مارکر تاچ کد BR  103  و BR  ۹۶ استفاده می کنیم . با در نظر گرفتن برجستگی ها و نور روی پوست رنگ آمیزی آن را شروع می کنیم . ابتدا از رنگ های روشن تر استفاده می کنیم و تقریبا تمام پوست به جز نقاطی که به نور احتیاج داریم را رنگ آمیزی می کنیم و سپس با رنگ های تیره تر قسمت های فرو رفته و قسمت های کناری بدن را سایه می زنیم .

پس از اتمام رنگ آمیزی پوست با مارکر ، با استفاده از مداد رنگی سایه های بیشتری ایجاد می کنیم . استفاده از مداد رنگی جزئیات بیش تری به کار می دهد و در نتیجه کار طبیعی تر به نظر می رسد . برای این که نور بیشتری روی پوست ایجاد کنیم می توانیم از اکریلیک رقیق شده یا مداد گچی سفید ( فابر کاستل ) یا خودکار ژله ‌ای سفید استفاده کنیم . بعد از اتمام کامل رنگ پوست شروع به رنگ آمیزی لباس می کنیم .

آموزش طراحی لباس

پس از طراحی حرکت مانکن ، لباس و چین و چروک های آن شروع به رنگ آمیزی پوست می کنیم. برای رنگ آمیزی پوست از مارکر های تاچ( کد ۱۴۲ – ۱۳۴ – ۲۶ ) و مداد رنگی پلی کروم ( کد ۱۸۲ – ۱۸۷ – ۲۸۳ ) استفاده شده. در صورتی که مانکن سیاه پوست باشد از مارکر تاچ کد BR 103 و BR ۹۶ استفاده می کنیم. با در نظر گرفتن برجستگی ها و نور روی پوست رنگ آمیزی آن را شروع می کنیم. ابتدا از رنگ های روشن تر استفاده می کنیم و تقریبا تمام پوست به جز نقاطی که به نور احتیاج داریم را رنگ می کنیم و سپس با رنگ های تیره تر قسمت های فرورفته و قسمت های کناری بدن را سایه می زنیم.

پس از اتمام رنگ آمیزی پوست با مارکر با استفاده از مداد رنگی سایه های بیشتری ایجاد می کنیم. استفاده از مداد رنگی جزئیات بیشتری به کار می دهد و در نتیجه کار طبیعی تر به نظر می رسد. برای اینکه نور بیشتری روی پوست ایجاد کنیم می توانیم از اکریلیک رقیق شده یا مداد گچی سفید ( فابر کاستل ) یا خودکار ژله‌ای سفید استفاده می کنیم. بعد از اتمام کامل رنگ پوست شروع به رنگ آمیزی لباس می کنیم.

برای جنسیت سازی پارچه بارانی ابتدا خطوط افقی را برای دوخت بارانی طراحی میکنیم و سپس چین و چروک های پارچه را با اتود در هر ردیف مشخص میکنیم .  سپس با استفاده از مارکر براش خاکستری( تاچ کد cg1 ) شروع به سایه زدن تمام ردیف ها می  کنیم به طوری که  وسط هر ردیف روشن تر باشد تا برجسته تر به نظر برسد. سپس با یک مارکر براش خاکستری تیره تر ( تاچ کد cg4 ) سایه های بیشتری در چین و چروک ها ایجاد میکنیم.   

پارچه بارانی براق

جنسیت سازی بارانی: پس از اتمام سایه های کار با مارکر، با مداد رنگی جزئیات کار و چین و چروک ها را بیشتر میکنیم. با مداد رنگی مشکی داخل چین و چروک ها را سایه می  زنیم و بعضی از آن ها را با خطیپررنگ تر می کنیم . در قسمت های کناری بارانی سایه ها بیشتر ایجاد می شود که با مداد رنگی مشکی آن قسمت ها را پررنگ و یک دست رنگ می کنیم و به سمت وسط بارانی محو می کنیم . در قسمتی که درست روی بارانی قرار گرفته انعکاس رنگ پوست روی پارچه براق بارانی را با مداد رنگی رنگ پوست نشان می  دهیم و قسمت کنار دست را ( روی پارچه بارانی ) رنگ آمیزی می کنیم .

جنسیت سازی بارانی: آستر بارانی را هم با مارکر براش خاکستری روشن سایه می زنیم. همچنین زیپ بارانی را با استفاده از خودکار ژله ای سفید رنگ می کنیم . سجاف داخل بارانی بصورت زیگزاگ رودوزی شده که پس از طراحی آن با اتود به همان ترتیبی که بارانی را رنگ کردیم سجاف را هم رنگ می کنیم .  خطوط و برش های روی شلوار را با اتود طراحی می کنیم و سپس با مارکر مشکی ( تاچ کد 120 ) کل شلوار را به جز قسمت ورنی ( وسط شلوار ) یک دست رنگ می کنیم . برای رنگ آمیزی و نشان دادن چین و چروک ها از مداد رنگی مشکی که از مارکر پر رنگ تر است استفاده می کنیم و درز شلوار خط کمر و تمام سایه ها و خطوطی که لازم است را روی شلوار مشخص می کنیم . سپس برای رنگ آمیزی قسمت ورنی ابتدا قسمت هایی که نور خورده و سفید باقی مانده را با اتود خیلی کم رنگ مشخص می کنیم و بعد قسمت های دیگر را با استفاده از مارکر مشکی رنگ می کنیم . بهتر است برای رنگ آمیزی دقیق تر گوشه های کار را فقط با مداد رنگی رنگ و دورگیری کنید . سپس اطراف قسمت هایی که نور خورده را با مداد رنگی مشکی محو می کنیم . و نوار های سفید روی شلوار را با خودکار ژله ای سفید تمیز و مرتب می  کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس