۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش مدلسازی و دوخت لیفه سرآستین + ویدیو

سلام همراهان گرامی آکادمی پارس، با آموزش دوخت لیفه در این ویدیو همراه شما هستیم. لیفه خیلی کاربردی است و می توانید برای بارانی ها، مانتوها و حتی در قسمت مچ دست آستین یا دمپای شلوار استفاده کنید، در این ویدیو می خواهیم روی دم دست مچ شومیز، قرارگیری این لیفه را یاد بگیریم. اگر طبق عکس آستین رو نگاه کنید در قسمت دم دست آستین ما یکم حالت گشادی داره که می خوایم برای لیفه بدوزیم، می توانید قسمت دم دست آستین رو کمی گشادتر در نظر بگیرید یا از قسمت کف حلقه حالت کلوش مانندی به آن اضافه کنید یا می توانید ساسون آستین را در قسمت دم دست هم نبندید و به عنوان آزادی و گشادی در نظر بگیرید. آستینی که در این آموزش در نظر گرفته ایم در قسمت درز وسط مرکز باز هست و شما می توانید این دو تکه آستین را جدا در نظر بگیرید که آن مدلسازی قسمت درز باز را داشته باشیم و یا اگر نخواستید می توانید این دو تا قسمت رو کاملا به یکدیگر وصل کنید و تکه سرشانه آستین را به عنوان ساسون دوخت بزنید.

برش و دوخت لیفه سرآستین

وقتی که همه قسمت های کارتان را روی پارچه برش زدید سردوزهاش را هم انجام بدهید و در قسمت دم دست آستین ما می خواهیم لیفه بدوزیم، از قسمت دم دست 10 تا 12 سانتیمتر بالا می آییم و علامت می زنیم که وقتی خواستیم لیفه را بدوزیم صاف دوخته شود، برای دوخت لیفه ما به دوتا پارچه نوار شکل احتیاج داریم که یکی برای لیفه روی آستین دوخته می شود و یکی هم بندینکی هست که از لیفه رد و به عنوان نمای کار استفاده می شود، لیفه ای که برای قسمت روی کار بریده می شود به عرض 4 سانتیمتر و طول آن دقیقا به اندازه دور مچ آستین که قرار است روی آستین دوخته شود، در نهایت بندینکی که بعنوان پاپیون قرار است روی آستین دوخته شود، باید تقریبا طول آن 2 برابر قسمت دم دست بریده و عرض آن را هم 4 تا 5 سانتیمتر در نظر گرفته شود.

در قسمت درزی که در آستین رگلان داریم می خواهیم که بندینک پاپیونی داشته باشیم که از دم دست آستین تا 10 الی 12 سانتیمتر از درز وسط آستین دوخته می شود و مابقی آستین باز می ماند که برای این قسمت احتیاج به بندینک داریم که می تواند تعداد آن 3 عدد و یا به دلخواه خودتان کم یا و زیادتر باشد. بندینک ها را به عرض 4 سانتیمتر و طول 18 تا 20 سانتیمتر برش بزنید که اگر بخواهیم 3 تا پاپیون داشته باشیم باید 6 عدد از این بندینک ها رو آماده کنید.

دوخت لیفه

این لیفه را هم می توانید روی آستین دوخت بزنید و هم می توانید از پشت آستین دوخت بزنید. وقتی از پشت، این لیفه را وصل کنید فقط در حد اشاره دو تا خط دوخت روی کار مشخص میشه که ما اینجا از قسمت پشت کار وصل می کنیم، درز آستین را اتو بزنید که باز شود تا کار تمیزتر نشان داده شود، برای لیفه هم می توانید دورتادور لیفه را 1 سانتیمتر با اتو خط بیندازید و درز پایین لیفه را هم به همین شکل بدوزید. وقتی که لیفه را چرخ کردید حتما تا بزنید، بعد از اینکه این قسمت تمام شد نواری که به عنوان بندینک برش زده بودیم را آماده می کنیم و با سنجاق از داخل لیفه ردش می کنیم، برای دوخت بندینک آستین حتما باید تمیزدوزی شود که هم می توانید یک تا و از لبه دوخت بزنید و بعد برگردانید یا بندینگ رو به صورت چهار لا تا کنید به سمت همدیگر و از لبه دوخت نیش بزنید.

لیفه آستین در دوخت

بعد ازینکه لیفه آستین را اتو زدیم و بندینک رو با سنجاق از لیفه رد کردیم، حال باید تمیزدوزی دم دست آستین را انجام بدهیم که به همان اندازه ای که برایش اضافه دوخت گذاشته ایم به همان اندازه به سمت داخل برمی گردانیم و چرخ می کنیم یا می توانید این قسمت را زانفیکس بگذارید تا خط راهنمای دوخت مشخص شود و بعد چرخ کنید. قسمت درز پهلوی آستین را هم به همان اندازه 1 سانتیمتر اضافه دوختی که گذاشته بودید چرخ کنید و حتما حواستان باشد که لیفه ها دقیقا روبروی هم قرار بگیرند و بالا و پایین نباشند، بعد هم قسمت دم دست آستین هم تمیزدوزی می شود و به سمت داخل برمی گردد و چرخ می شود. فقط دقت داشته باشید اگر خواستید لیفه رو از داخل بدوزید، در قسمت کنار درز لیفه جا دکمه بزنید تا بتوانید بندینک را از آن رد کنید و یا حلقه های فلزی که روی کت ها و بارانی ها استفاده می شود بزنید تا بندینک ها راحت از آن رد شود.

مرسی که همراهمان بودید، امیدوارم این آموزش براتون مفید بوده باشه و از آن استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس