۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش الگو و دوخت آستین سرشانه افتاده و مچ + ویدیو آموزشی

سلام در آموزش های قبلی آموزش آموزش الگوسازی و دوخت پیراهن مردانه رو بهتون اموزش دادیم. همراهان آکادمی هنر پارس، توی مدل های جدیدی که توی بازار میاد حتما به آستین های سرشانه افتاده مواجه شدید، این آموزش رو از دست ندید چون ما براتون الگوسازی و دوخت آستین با سرشانه افتاده رو آماده کردیم.مدلی که ما داریم روی خط سرشانه یه برش داره، برای اینکه بخوایم برش که از سرشانه ایجاد می کنیم بدونید کجای تنتون قرار میگیره متر رو قرار میدیم از پایه یقه تا جایی که بخواین باشه که حتما باید از روی سرشانه قرار بگیره تا قدی که می خواهید برشتون باشه با متر این اندازه رو علامت می زنید. بعد از یقه روی خط سرشانه به اندازه اون فاصله ای که زده بودید میاین جلو و روی سرشانه پشت هم دقیقا همین اندازه میاید جلو و بعد از این نقطه ها به سمت حلقه یک خط پایین می کشیم و این خط قیچی میخوره، حالا اگر بخوایم مطمئن بشیم که اندازه سرشانه ها مثل همدیگه ست سرشانه جلو و پشت رو مماس هم می کنیم و علامت می زنیم و این خط ها رو قیچی می کنیم.

فیلم الگوسازی و دوخت آستین سرشانه و مچ

توی این قسمت هم حتما اسم خط ها رو باید بنویسید که اشتباه نشه، شما می تونید این دو تا رو جداگانه بدوزید که قسمت سرشانه درز بخوره ولی توی این مدل ما سرشانه ها رو به هم وصل می کنیم که دیگه روی دست درز نخوره، این میشه الگوی آستین که مچ کامل هم داره، پس الگوی آستین کامل شد.حالا مچ آستین رو می کشیم، برای کشیدن مچ آستین باید یک کادر مستطیل رسم کنیم اول دو تا خط عمود بر هم رسم کنیم، طول خط برابر با دور مچ به اضافه جا دکمه که در آستین معمولا 2 سانتیمتر میگیرند، برای پهنای مچ هم قسمت عرض مستطیل را به اندازه 2 برابر پهنای مچ پایین میایم، مثلا ما می خوایم مچ 3 سانتیمتر باشه 6 سانتیمتر میایم پایین میشه عرض مستطیل، از این نقطه هم یک خط عمود می کنیم یه مستطیل رسم می کنیم که میشه الگو مچ.

 

الگوسازی آستین

در قسمت الگوی آستین می خوایم بلیطی بدوزیم که برای دوختن بلیطی جاشو مشخص می کنیم و روی مچ پشت وسطش رو پیدا می کنیم و علامت می زنیم به اندازه 10 سانتیمتر علامت می زنیم، این علامت رو روی پارچه مشخص می کنیم، پس الگو آستین و مچ ما کامل شد، روی پارچه میذاریمو خط مچ راستای پارچه میشه. الگوی مچ باید دو تا ازش بریده بشه، اینجا که پارچه طرحداره می تونید الگو رو اریب بذارید روی پارچه که توی دوخت لباس زیباتر بشه، برای مچ دورتادور را 1 سانتیمتر جای دوخت میذاریم و برای مچ هم دورتادور 1 سانتیمتر جا دوخت می خواد. برای دوخت آستین شومیز ما درز وسط پشت و سرشانه رو دوختیم و اتو زدیم قبل از اینکه پهلوها رو بدوزیم برش آستین رو می دوزیم چون در این صورت وقتی که برش آستین رو بدوزیم بعد پهلو رو یکسره بدوزیم فرم پهلو قشنگتر میشه.

الگوسازی و دوخت آستین و سرشانه

پس درز رو از سرشانه باز می کنیم و موقع برش آستین وسط آستین رو چرت زدیم که موقع وصل کردن به بالاتنه مشخص باشه فقط تیکه پشت و جلوی تیکه آستین رو دقت کنیم که اشتباه وصل نکنیم، تیکه پشت آستین رو برای دوخت بلیطی یک خط کشیدیم پس آستین رو از قسمت برش به بالاتنه وصل می کنیم بعد از اینکه وصل کردیم و سردوز زدیم درز پهلو رو می دوزیم. قبل از اینکه درز پهلو رو بدوزیم بلیطی مچ رو می دوزیم چون پارچه بازه راحت تر برای دوختن بلیطی برای لباس های زنانه است که ما جای بلیطی رو مشخص کردیم رو قیچی می زنیم و از قسمت داخل پارچه لبه بلیطی که بریدیم یک سمتش رو میذاریم لب به لب و چرخ می کنیم و به قسمت زاویه که رسیدیم سوزن توی کار میمونه و پارچه رو می چرخونیم و بلیطی رو می چرخونیم و قسمت زاویه رو یه چرت می زنیم که راحت تر بتونیم بدوزیم و بعد بلیطی رو می چرخونیم و شروع می کنیم که دوختن طرف دیگه بلیطی رو هم می دوزیم و بعد از روی پارچه بلیطی رو یک سمتش رو تا می زنیم میذاریم روی دوختمون و یه دوخت نیش از کنار بلیطی میریم و بعد از دوخت بلیطی ها رو میذاریم روی هم و روی زاویه رو یه دوخت افقی می زنیم.

آستین سرشانه افتاده

چون قد لباس کوتاه و بلنده قبل از چرخ پهلوها اول لب پایین کار رو بدید داخل و با زانفیکس یا دوخت تمیزدوزی رو انجام بدید بعد درز پهلو رو بدوزید، بعد از اینکه پهلوها رو چرخ کردیم لب پایین قسمت پشت بالاتنه که بلندتره باید چرخ بشه، برای اینکه کار تمیزتر بشه از 1 سانتیمتر قبل تر از لبه پایین پارچه جلو شروع به دوختن می کنیم و درز رو رد می کنیم و سوزن داخل کار میمونه و پایه رو می چرخونیم و چرخ می کنیم و چون نمیخوایم سردوز پایین لباس مشخص بشه یه تای دیگه می زنیم و چرخ می کنیم.

دوخت مچ آستین افتاده

مچ رو لایی زدیم و از وسط تا کردیم و خط اتو انداختیم و حالا بازش می کنیم، دو طرف مچ باید چرخ بشه، چیزی که مهمه تا 1 سانتیمتر مونده به آخر کار چرخ کنید و مچ رو برگردونید و برای راحتی کار می تونید یک سمت مچ رو 1 سانتیمتر به سمت داخل تا کنید و اتو بزنید، از داخل آستین لبه مچ رو می ذاریم دقیقا لب به لب بلیطی کار بگیره و از دو طرف بلیطی رو به مچ سوزن می زنیم و پارچه ای که از آستین گشاده هم می تونید چین سوزنی بدیم هم می تونیم پیلی بدیم و سوزن می زنیم و دقیقا از لبه دوخت مچ دوخت میریم و بعد مچ رو بر می گردونیم قسمتی که درز داره رو تا می زنیم به سمت داخل و سوزن می زنیم و یه دوخت نیش از روی دوختمون میریم. آموزش الگوسازی آستین سرشانه افتاده هم تموم شد، بعد از دیدن این آموزش ها می تونید هر مدل شومیز یا مانتویی که خواستید برای خودتون بدوزید، این آموزش رو برای دوستانتان به اشتراک بذارید تا آنها هم از این آموزش استفاده کنند، لایک و کامنت هم فراموش نشه.

شما میتونید برای استفاده از الگوی سرشانه افتاده این محصول رو از فروشگاه آکادمی هنر پارس خریداری کنید برای خرید الگوی آماده تیشرت سرشانه افتاده زنانه کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس