۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت و الگوسازی کمر کشی از آکادمی هنر پارس + فیلم آموزشی

سلام به همراهان آکادمی پارس امروز با اموزش کمرکشی در خدمتتون هستیم این آموزش برای انواع شلوار، دامن یا دامن شلواری کاربرد داره. لطفا تا پایان این ویدئو با ما همراه باشید.

کش دوزی دامن شلواری

خب میام سراغ قسمت کش دوزی دامن شلواری برای کش دوزی میام دور تا دور اندازه باسن قسمت کمری که اماده شده بود کمرشو براش بریدم به اندازه پهنای کش به علاوه مقدار زاپاسم آماده کرده کردم برای قسمت پشت محکم تر توی تن بایسته به قسمت جلو لایی چسبوندم . به اندازه 20تا 30سانتی متر قسمت جلو رو لای میچسبونم وقتی لایی شو چسبوندم میام میام دوتا درزها رو به هم میدوزم کمرمو گرد میکنم آماده وصل به شلوار میکنم .
کش بین این قسمت قرار میگیره وصل میشه به قسمت شلوار برای این که پهنای کشمون کم بود ما به کش 4سانت احتیاج داریم . 2تا کش 2سانت و اندازه هم به اندازه قسمت پشت کمر علامتشو میزنیم . آماده میکنم این 2تا کشو بشه اندازه 4سانت به اندازه 1یا 2میل روی هم دیگه قرار میگیره و یه چرخ از قسمت وسطش میرم.

 

آموزش دوخت کمر کشی

اگر کش پهن داریم کش پهن استفاده میکنیم . اما اگر کش پهن در دسترس نبود 2 تا کش 2سانت که روی هم قرار بدیم به اندازه 4سانت در میاد .کشمونآماده شد . حالا کش بین قسمتی که جای علامت داره از 20سانت شروع میکنیم و فقط قسمت پشت رو علامت میزنم . این قسمت که 20 سانت علامت خورده میزارم قسمت خط اتو .سنجاقشو میزنم . مرکز  کشمو پیدا میکنم به این حالت علامتشو میزنم و از این قسمتم میا روی 20 سانتی که علامت زدم میزنم . قسمت اتوش رو از این طرفم روی اینن قسمت هم قرار میدم .این قسمت رو که علامت زدم ثابت میکنم توی قسمت جفت پشت ها که کش تکون نخوره و ثابت بشه و حالا کشو بین دو تا قسمت میزارم و قبل کشمو یه چرخ میرم .
طوری چرخ میزنم که دوختم کشو نگیره اینکه کش آزاد باشه و بتونم چین دوخت کشمو توی قسمت پشت کمر یک اندازه کنم
فقط پارچه رو دوتایی به هم وصل میکنم . آروم کشمو رد میکنم چین های پارچه رو یه مقدار میارم جلوتر که بتونم مابقی قسمت کمرمو بدوزم
اگر دوخت روی قسمت کش بود به هیچ عنوان کس نمیتونه بین پارچه تکون بخوره .پس مراقب باشیم دوختمون روی کش نره.

الگوسازی و دوخت کمرکشی

حالا چین هارو مرتب میکنم . به این حالت جلوی کارما ساده میشه پشت چین میخوره . وقتی کش آماده شد حالا قسمتی که روش دوخت نداره میشه روی کار من و قسمتی که پشت دوخت بوده میشه پشت کار من . این قسمت روی قسمت جلو قرار میگیره و درز وسط هم روی قسمت مرکز پشت قرار میگیره.و دور تا دور کار رو شروع میکنیم به دوختن.موقعی که کشو روی دامن شلواری وصل میکنیم.دوخت نباید روی کشمو بگیره.به اینحالت قسمت جلو کمرمون ساده میشه و از قسمت پهلوها کش ما وصل میشه توی قسمت پشت هم میتونیم وسط کشمونو تزیینی بریم هممیتونیم اون دوخت و نریم فقط این قسمت و یه دوخت بزنیم که موقع پوشیدن جا به جا نشه. دور تا دور کمرمون رو سر دوز میزنیم به قسمت پایین میخابونیم و توش رو سر دوز میزنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس