۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

خیاطی شلوار زنانه

خیاطی شلوار زنانه

با الگوسازی شلوار زنانه همراه ما باشید. دوخت و الگوسازی شلوار نیازمند یکسری از نکات است که باید به درستی رعایت شوند تا نتیجه ی مطلوبی داشته باشیم. برای آموزش انواع الگوهای شلوار می توانید از کتاب الگوسازی شلوار به روش مولر و پسران استفاده کنید. در این کتاب، روش ترسیم الگوهای پایه ی دامن و شلوار، هر کدام به طور جداگانه توضیح داده شده است که همراه با تصاویر، آموزش و یادگیری را آسان تر می کند. هم چنین مدل های متنوع دامن و شلوار با جیب و کمر، و یا ساده ی بدون جیب و کمر، شلوار تنگ و یا گشاد، نمونه های زیادی همراه با رسم الگوها آورده شده که برای کسب تجربه ی بیش تر در زمینه ی الگوسازی مفید است.

دامن والان دار

خیاطی شلوار زنانه

کنترل های مربوط به شلوار:

۱»کنترل راستا»که حتما باید انجام شود،و گرنه شلوار توی پاحالت پیچ خوردگی دارد.۲:کنترل کمر»باید بین ساسون ها را اندازه بگیریم که به۱/۲دور کمر برسد.ساسون های چیدنی باید چیده شود ولی در جزوه شلوار گفته شده بهتره چیده نشود، اگرکنترل کمر انجام شد و کم بود از مقدار ساسون ها کم می کنیم و اگر زیاد بود به مقدارشون اضافه.

۳»کنترل ران»برای افرادیکه خیلی چاق هستند باید کنترل ران انجام شود،گشادی فاق جلو تا پشت را اندازه می زنیم،مثلا هرچه قدردور ران هست درالگو ۲س بیشتر  باشد.اگر۶۰هست باید۶۲باشد.

دوخت شلوار زنانه

نکات مهم

۱:پارچه های نخی وکتانی قبل ازبرش و دوخت باید شسته شوند.پارچه های پشمی هم حتما باید اتو شوند.

۲:بعضی ازپارچه هاهنگام اتوکشی جمع میشوند،یعنی مقدارپارچه کمترمیشود،پس بایددقت کنیم که قبل ازبرش لباس حتمامقداری ازپارچه راامتحان کنیم که اگرپارچه این شرایط راداشت مقدار زاپاس رابیشترکنیم.

۳:اگر شخصی دور باسن زیادداشته باشد،برای بدست آوردن بلندی فاق بهتراست۱/۴دورباسن را_۲کنیم.(منظوردورباسن بالای۱۱۶هست).

۴:برای افرادی مثل بچه هاکه دور باسنشون کمه بهتراست ۱/۴دورباسن را+۲کنیم.کسانیکه شلوارفاق کوتاه  بخواهند،میتوانند از قد اصلی یعنی کمر به سمت پایین بیاییم،و افرادیکه شلوار لوله تفنگی یا تنگ بخواهند میتوانند هر مقدار روی دمپا یا  پاچه یاقد شلوار علامت بزنندو از روی خط زانو نیز همین مقدار داخل شوند و بهم وصل کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس