۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش اصول اولیه خیاطی

اموزش اصول اولیه خیاطی

در اموزش اصول اولیه خیاطی به آموزش چگونگی میزان کردن حلقه ی آستین پس از رسم الگو می پردازیم . برای این کار ابتدا پنس های سرشانه پشت و جلو را می بندیم و الگو جلو و پشت بالاتنه را در محل خط سرشانه مماس با یکدیگر قرار می دهیم .

اموزش اصول اولیه خیاطی

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   سپس دورتا دور حلقه آستین الگو جلو و پشت را اندازه می زنیم . به اندازه اصلی که از روی اندام گرفته ایم مقایسه می کنیم، اگر اختلاف تا دو سانتی متر بود از سرشانه جلو و پشت اصلاح میکنیم ، سپس خط سرشانه جدید را به دست می آوریم . از نقطه (س) به نقطه (ش) خطی مستقیم رسم میکنیم سپس خط (س-ش) را نصف کرده نقطه (الف) به دست می آید.(آموزش اصول اولیه خیاطی)

 

اموزش اصول اولیه خیاطی

   از نقطه (الف) به نقطه (ب) وصل می کنیم . خط جدید سرشانه به دست می آید . گاه میزان اختلاف از دو سانتی متر بیشتر می شود که باید روی حلقه آستین جلو و پشت بالاتنه دو پنس اریب رسم شود و در موقع برش پنس ها  آن ها را به سایر پنس های بالاتنه منتقل می کنیم . اگر اندازه دور حلقه آستین الگو ، تنگ تر از اندازه مورد نیاز بود از نقاط (س) و(ش) به یک نسبت حلقه را بزرگتر می کنیم.(انتقال پنس به پهلو)

اموزش اصول اولیه خیاطی

آموزش اصول اولیه خیاطی

امتحان حلقه آستین

   به میزان تنگی یا گشادی حلقه آستین می توانیم از سرشانه باز می کنیم یا ببندیم. این کار را تا حدودی می توان انجام داد تا سرشانه به چشم زیاد صاف یا سرازیر نشود.در صورتی که سرشانه زیاد صاف یا سرازیر شد، امتحان حلقه آستین لازم است ، به این ترتیب که بلندی جلو و پشت را جمع کرده حاصل را بر ۴ تقسیم نموده ، اگر حلقه آستین گشاد بود حاصل را به اضافه ۲ و در صورتی که تنگ بود حاصل را منهای ۲ می کنیم و این مقدار را از زیر حلقه بالا می رویم تا حلقه آستین درست شود.(آستین پاکتی سرخود)

 

 

میزان کردن حلقه ها

مجموع بلندی جلو و پست ۷۲=۳۸+۳۴

۱۸=۷۲/۴

در صورتی که حلقه تنگ باشد ۱۶=۲-۱۸

در صورتی که حلقه گشاد باشد ۲۰=۲+۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس