۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

رسم الگوی دامن شلواری (2)

آموزش کامل رسم الگوی دامن شلواری با فیلم آموزشی

سلام همراهان آکادمی پارس توی قسمت قبل کادر اولیه دامن و با هم یاد گرفتیم. حالا در این آموزش می خواییم از همون کادر برای رسم الگوی دامن شلواری استفاده کنیم تا پایان این ویدئو همراه ما باشید. میخوام الگوی دامن اولیمو به دامن شلواری تبدیل کنم برای رسم قسمت فاق از نقطه شماره یک به اندازه یک چهارم دور باسن اگر بخوام مقدار فاقم کوتاه باشه منهای 2 تا 6 سانتی متر می کنم اگربخوام فاقم بلند باشه به اضافه 2 تا 6 می کنم من خود بیس دور باسنمو در نظر می گیرم میشه 23 سانتی متر از نقطه شماره یک 23میام به سمت پایین. ازاین نقطه که بدست اورد من نقطه X علامت میزنم از نقطه x به اندازه یک هشتم دور باسن منهای 2 سانتی متر میام به سمت جلو یه خط عمود گونیا می کنم به سمت خارج . از این نقطه به اندازه یک هشتم باسنمو میام به سمت جلو تقریبا یازده و نیم میشه. یازده و نیم و منهای 2سانتی متر میشه نه و نیم .

فیلم آموزشی رسم الگوی دامن شلواری

از نقطه شماره X نه و نیم سانتی متر میام به سمت جلو علامت می زنم. و این خط و به سمت پایین گونیا می کنم. از نقطه شماره  x  هم اندازه ای که اومدم به سمت بیرون به همون اندازه میریم به سمت بالا.نه و نیم سانتی متر روی خط مرکز جلو میرم به سمت بالا و علامت شو میزنیم این قسمت هستش مرکز جلو این قسمت هم هست مرکز پشت. و این نقطه که بدست اوردم رو به قسمت فاقم وصل می کنم وسط این دوتا خط رو بدست میارم هر عددی که بود علامت میزنم. قسمت فاق جلو و با هلال نرم طراحی می کنم جوری که ابتدا و انتهاش روی قسمت خط فاق و مرکز جلو مماس بشه. این میشه قسمت فاق جلو. میام سراغ قسمت پشت الگو از قسمت نقطه 4 به اندازه یک چهارم باسن به هر اندازه ای که قسمت جلو علامت زدم در قسمت پشت هم علامت می زنم.

 رسم الگوی دامن شلواری

این نقطه میشه Y از نقطه Y هر اندازه ی یک هشتم دور باسن به اضافه یازده و نیم به اضافه دو سانتی متر میشه سیزده و نیم که به سمت پایین گونیا می کنم تا قد دامن. هر اندازه که از Y میام به سمت خارج از همین نقطه به سمت مرکز پشت به سمت بالا می رم و علامت می زنم این 2 تا نقطه و به هم دیگه وصل می کنم به حالت اریب مرکز این دو تا نقطه و به دست میارم و وصل می کنم به خط Y. باز مرکز خط و بدست میارم به مرکز پشت حلال می کنم. و قسمت بعد و اومدم به سمت جلو جوری که ابتدا و انتهای کارم روی مرکز پشت و فاقم مماس میشه.

الگوی دامن شلواری

اگه بخوام دامن شلواریم گشاد باشه می تونم توی قسمت پهلو ها رو هر طرف به اندازه 3 تا 5 سانتی متر توی قسمت پشت و 3 تا 4 روی قسمت جلو فون کنم. این شد بیس دامن شلواری.برای طراحی و برش جناقی قسمت ساسون بسته میشه از نقطه شماره 5 به اندازه 5 سانتی متر میام سمت پایین و از نقطه شماره یک به اندازه  سانتی متر میام به سمت پایین و علامت می زنم این دو نقطه و به هم وصل می کنم این میشه برش جناقی من که بعد میام برش می زنم و این ساسون و می بندم و انتقالش میدم به قسمت پایین حالا برای اینکه تو قسمت پایین زیر برش من یمقدار فون هستش و حالت چنین خورده و تشکیل مقدار چین میام قسمت خطی که دارم و علامت می زنم هر مقدار و تقسیم بر 3 می کنم.

الگوی دامن شلواری

نحوه کشیدن الگوی دامن شلواری

و این دو خط و تا قسمت پایین ادامه میدم. قسمت زیر برش جناقی چین می خوره و این قسمت تا زیر برشم قیچی می خوره و بین هر کدومش به اندازه 6 تا 10 سانتی متر اوزمان می خوره . میریم سراغ برش الگو . اولین تیکه و روی کاغذ می چسبونم. 6تا 10 سانتی متر علامت می زنم و تیکه دوم و می چسبونم فقط قسمت باسن این قسمت باید روی هم قرار بگیره الگوی تیکه دیگه به کاغذ الگوم اضافه می کنم بین تیکه دوم هم بین 6 تا 10 سانتی متر فضا میذاریم و تیکه سوم و کنار برشم قرار می دم. مقدار اوزمان و روی هر برشی مشخص می کنم و قسمت بالاشو فرم خودش قیچی می زنم. به این حالت برش من اماده میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس