۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش شومیز حلزونی زنانه

آموزش شومیز یقه حلزونی زنانه

با آموزش شومیز یقه حلزونی زنانه در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.این آموزش توسط سرکارخانم ملیحه برمر تهیه و تدوین گردیده است.

آموزش شومیز حلزونی زنانه

الگوی یقه حلزونی شومیز

الگوی بالاتنه ی اولیه را کپی می کنیم . انتقال پنس را انجام می دهیم . از حلقه گردن به سمت خط سرشانه به اندازه ای که می خواهیم حلزونی یقه را داشته باشیم علامت می زنیم (اندازه دلخواه) در این الگوسازی اندازه ی پیش فرض ما cm6-5 می باشد که روی الگو علامت گذاری می کنیم . این اندازه را تا سمت خط وسط جلو c f امتداد می دهیم . قسمت علامت گذاری شده را از روی الگو کپی می کنیم و اوزمان می دهیم .

آموزش شومیز حلزونی زنانه

یقه حلزونی جلو بسته

الگوسازی یقه حلزونی بدین شکل می باشد که قسمت در نظر گرفته شده برای حلزونی را اینقدر اوزمان می دهیم که شبیه دایره می شود . برای قسمت دکمه و جادکمه شومیز بلیطی جدا در نظر می گیریم . مقدار بلیطی جادکمه را می توان با محاسبه اضافه دوخت cm5-4 در نظر گرفت . با توجه به تصویر مورد نظر حلزونی مابین بالاتنه و بلیطی قرار گرفته است . شومیز مورد نظر علاوه بر حلزونی یقه فرنچ و چین تاک دارد .

آموزش شومیز حلزونی زنانه

یقه فرنچ دور تا دور یقه حلقه گردن را با متر اندازه می گیریم و یقه خطی به اندازه ی 2/1 حلقه گردن رسم می کنیم . از یک سمت خط به اندازه ی پهنای یقه cm3-2 بالا رفته و از سمت دیگر خط cm4-0 بالا رفته 2/1 خط رسم شده را پیدا کرده و خطی به صورت انحنا به آن سمت خط که cm4-0 بالا رفته ایم وصل می کنیم و خط کش را به صورت گونیا شده روی خط رسم شده می گذاریم و یقه فرنج را رسم می کنیم .

برای چین تاک یقه فرنچ نواری به اندازه دو برابر یقه فرنچ و به عرض cm3-2 در نظر می گیریم و نوار بدست آمده را پیلی های یک طرفه یا چین شصتی های ریز یک اندازه در نظر می گیریم .

آموزش شومیز حلزونی زنانه

نکته دوختی : لبه های یقه حلزونی را می توان نوار دوزی یا قیطان دوزی یا به وسیله سردوز از پایه ژوردوزی استفاده کرد و یقه حلزونی را ژوردوزی کرد .

برای دوخت چین تاک یقه فرنچ , نوار در نظر گرفته شده را با بین دو تیکه یقه فرنچ می گذاریم و چرخ می کنیم .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

در مقالات گذشته با  آموزش دوخت شومیز با الگو، الگوی شومیز یقه پیلی دار، الگو یقه فرنچ، آستین فانوسی مچ دار در خدمت شما عزیزان بودیم. با ما همراه باشید با دیگر آموزش های رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس