۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش رنگ شناسی در طراحی لباس

آموزش رنگ شناسی در طراحی لباس

با آموزش رنگ شناسی در طراحی لباس همراه ما باشید. انتخاب رنگ های مناسب برای لباس چیزی فراتر از سلیقه شخصی است. ممکن است متخصص طراحی لباس، ترکیب نارنجی و فیروزه ای را برای لباس بپسندد ولی دیگران چیز دیگری را می پسندند. چون متخصص طراحی لباس با آشنایی از رنگ ها، رنگ هایی را کنار هم می چیند که با هم هماهنگ باشند. هماهنگی در رنگ لباس هایی که انتخاب می کنید مانند هماهنگی در نت های موسیقی است. همان طور که هماهنگی در نت های موسیقی می تواند آهنگی گوش نواز بیافریند، هماهنگی در رنگ بندی لباس می تواند شما را چشم نوازتر نشان دهد.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش رنگ شناسی در طراحی لباس

آموزش رنگ شناسی در طراحی لباس

لباس با رنگ های گرم

   به طور مثال قرمز رنگی پر انرژی است که موجب افزایش ضربان قلب و گردش خون و مایع مغزی نخاع و اعصاب شده و میزان انرژی بدن را بالا می برد. افراد با پوشیدن لباس به رنگ قرمز توسط دیگران جذاب تر دیده می شوند. لباس های قرمز مانند رنگ های زرد و سبز که در دسته رنگ های گرم قرار دارند، موجب جلب توجه بیش تر می شوند. استفاده از لباس با رنگ های گرم سن افراد را کم تر نشان داده و در آن ها نشاط و شادابی بیش تری ایجاد می ‌کند.آموزش رنگ شناسی در طراحی لباس

آموزش رنگ شناسی

لباس با رنگ های سرد

   سبز رنگ تعادل(استایل سبز )، توازن و همدلی و نمادی از تجدید و رشد است. در رنگ درمانی از رنگ سبز برای پاک سازی روح و ذهن استفاده می شود. این رنگ برطرف کننده ی اضطراب و فشارهای عصبی بوده و به انسان در به دست آوردن مجدد تعادل عاطفی و آرامش درونی کمک می کند. سبز آبی نمایانگر عزم راسخ، پایداری، غرور و بلند پروازی و مهم تر از همه مقاومت در برابر تغییرات است. این رنگ بیانگر این است که افراد در عقاید خود راسخ بوده و قادرند بر محیط خود تأثیرگذار باشند. لباس های سبز آرامش بخش بوده و باعث می شود انسان نزدیکی بیش تری با طبیعت احساس کرده و به دیگران انرژی مثبت بدهد.

رنگ شناسی در طراحی لباس

   آبی رنگ دریا، آسمان و صلح و آرامش (طیف های آبی ) است. آبی باعث کاهش سرعت ضربان قلب و تنفس شده؛ از این رو می تواند یک رنگ مناسب برای مدیتیشن و تمدد اعصاب باشد. لباس آبی نیز مانند سبز آرامش بخش است و پوشیدن آن، فرد را رویایی کرده و اعتماد به نفس را بالا می برد. زنان معمولاً نسبت به مردانی که لباس آبی می پوشند احساس راحتی و اعتماد بیشتری می کنند. کت و شلوار مردانه آبی سیر نشانه ی جدیت و موفقیت و لباس های رسمی و کاری سبز تیره و آبی تیره نشان دهنده ی قدرت و ابهت است.

آموزش رنگ شناسی در طراحی لباس

رنگ شناسی در طراحی

استفاده از دایره رنگ

   دایره رنگ، دایره مشهوری است که رنگ‌ ها در آن با اصول ویژه‌ای چیده شده‌اند. اگر شما اصول استفاده از این دایره رنگ را در طراحی لباس یاد بگیرید می‌توانید لباس‌هایتان را با استفاده از الگوهایی که این دایره رنگ در اختیارتان قرار می‌دهد، ست کنید و جذاب‌تر به‌ نظر بیایید.دامنه ی تأثیرات روانی رنگ به حدی است که در برخی از فرهنگ های قدیمی، چون مصر باستان، یونان، هندوستان و چین از رنگ برای درمان انواع بیماری های جسمی و روحی استفاده می کردند. این روش که به آن رنگ درمانی می گویند، امروزه از جمله تکنیک های طب مکمل و جایگزین است.

آموزش رنگ شناسی در طراحی لباس

طراحی لباس

   بدون شک رنگ (رنگ لباس و شخصیت) علاوه بر این که در خود شخص تأثیر می گذارد، می تواند در روابط او با دیگران نیز موثر بوده و واکنش های متفاوتی را در مخاطبان موجب شود. انتخاب رنگ مناسب لباس در ارتباطات میان فردی اهمیت بسیاری داشته‌ و وسیله ای برای برقراری ارتباطات غیر کلامی محسوب می شود. رنگ به عنوان عاملی اثرگذار و نیرومند در تحریک احساسات و حالات روحی افراد، همواره مورد توجه طراحان و مدیران شرکت های بزرگ مد بوده است. آن ها با انتخاب رنگ، براساس مطالعات روان شناختی، تلاش دارند تا هر چه بیش تر مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهند. طبق نظر بسیاری از روان شناسان “بهترین رنگ برای لباس” رنگی است که حس خوبی در انسان ایجاد کند. به همین خاطر “مد ” (آموزش طراحی لباس و مد ) تنها به عنوان یک انتخاب مشترک بین افراد جامعه، مطرح بوده و همیشه پیروی از “مد” و “مدگرایی” جوابگوی نیازهای انسان نیست. از آن جایی که رنگ ها باعث برانگیختن احساسات متفاوتی در انسان می شود، ضروری است که ما رنگ پوشش خود را نه طبق مد، بلکه بر اساس موقعیتی که در آن قرار گرفته ایم، تعیین کنیم. بنابراین آشنایی با روان شناسی رنگ ها به ما کمک می کند تا با انتخاب رنگ مناسب برای هر زمان و موقعیتی، احساسات درست را بروز دهیم.

آموزش رنگ شناسی در طراحی لباس

برای مطالعه بیشتر (آقایان جذاب، سبز پوش ها، ست صورتی دخترانه، اصول طراحی لباس، رنگ لباس و شخصیت ) کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس