۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش اصول اولیه طراحی لباس

آموزش اصول اولیه طراحی لباس

در آموزش اصول اولیه طراحی لباس به آموزش طراحی و رسم صحیح دست و انگشتان در طراحی مانکن (آموزش کشیدن مانکن در طراحی لباس) می پردازیم.در فیگور های مختلف دست در حالت های متفاوتی قرار می گیرد که رسم صحیح آن باعث می شود حالت اصلی مانکن بهتر دیده شود. یکی از مهمترین المان های کشیدن فیگور(آموزش فیگور طراحی لباس) بدست آوردن تناسبات بین اجزای بدن فیگور است….(طراحی فیگوراتیو). که این نسبت ها را به نسبت اندازه سر فیگور بدست می آوریم. چون مبنای اندازه گیری ما سر فیگور می باشد پس به ناچار باید از سر فیگور شروع به کشیدن بکنیم. که طبق آشنایی جزئی که از اسکلت انسان داریم شروع به طراحی جمجمه و سر فیگور می کنیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش اصول اولیه طراحی لباس

طراحی دست مانکن

   همانطور که میدانید دست یکی از اجزای مهم و بسیار تاثیر گذار در طراحی و زیبایی بخشی به فیگور(کلیپ طراحی فیگور) می باشد که بخاطر انعطاف و پیچیدگی های جذاب آن بوده است و به همین علت فیگورهای بی نهایتی میتواند به خودش بگیرد که هر کدام بیانگر احساس خاصی هستند. حتی بسیاری از هنرمندان کشیدن دست به تنهایی را لذت بخش میدانند و اقدام به کشیدن حالت ها و فیگور های مختلف از این نعمت بزرگ میکنند که در جای خود بسیار حائز اهمیت و مهم بوده و لذت خاصی رو برای طراح فراهم میکند.

آموزش اصول اولیه طراحی

برای طراحی از دست(طراحی دست با مداد) ابتدا باید ما دقیقا مانند فیگور بدن انسان ، از آناتومی دست از لحاظ شکل و مشخصات اسکلت دست و ماهیچه های دست اطلاع داشته باشیم … که در اینجا به صورت مختصر به توضیح آن میپردازیم. مچ دست، هشت استخوان کوچک دارد که در دو ردیف قرار دارند. کف دست، پنج استخوان نسبتاً دراز دارد که از یک طرف با مچ مفصل می‌شود و از طرف دیگر با انگشتان. انگشتان دست که هر یک سه بند دارد، جز شست که دارای دو بند است. …. که در عکس رادیولوژی گرفته شده زیر به خوبی مشخص است.

آموزش اصول اولیه طراحی لباس آموزش اصول اولیه طراحی لباس

آموزش اصول طراحی لباس

   آناتومی دست(طراحی آناتومی) تقریبا و شاید گفت به طور کامل در همه انسانها یکیست و همه از یک قانون و فرم خاصی تبعیت میکنند به جزء مواردی که استثنا هستند انگشتان دست هیچکدام اندازه همدیگر نیستند . دست از قسمتهای مختلفی درست شده که مهمترین آنها ، کف دست ، شصت ، بندهای انگشت ، ناخن ، مچ و ….که با تناسبات خاص و معینی در کنار هم یک مجموعه را تشکیل میدهند .در عکس زیرکه مبنای تناسبات اندازه طول کف دست میباشد نسبت ها و طول و محل قرارگیری اجزا یک دست معمولی نشان داده شده که توضیح آن را هم ذکر میکنیم.

آموزش اصول اولیه طراحی لباس

آموزش طراحی لباس

   مبنا و واحد اندازه گیری ما پاره خط ac میباشد که طول کف دست میباشد و بقیه تناسبات را نسبت به این اندازه طراحی میکنیم.

* AC = طول کف دست

* B = نقطه وسط کف دست که در راستای G یعنی شروع انگشت شصت میباشد.

* CF = طول انگشت اول یا همان انگشت وسط که برابر است با AC ( طول کف دست)

* D = محل اتصال بند اول و دوم انگشت وسط که دقیقا نصف کننده CF ( طول انگشت) میباشد و به عبارت دیگر DC = DF

* E = محل اتصال بند سوم انگشت میباشد که در وسط ِDF قرار دارد یعنی به طور کلی طول کامل دست که AF میباشد ، نیمی از آن متعلق به کف دست و نیمه دیگر طول انگشت وسط میباشد و طول بند اول انگشت برابر است با نصف طول خود انگشت و بند های دوم وسوم انگشت طولشان نصف بند اول میباشند .

AC= CF ,و CD = DF و ED = EF = 1/2 DF

* H = نقطه H که شروع بند دوم شصت میباشد هم راستای نقاط I و J یعنی نقاط شروع انگشت شماره ۲( سبابه ) و انگشت شماره ۳ است .

* انتهای انگشت شصت هم راستا با نقاط شروع بند دوم انگشتهای دوم و سوم میباشد و نقطه شروع بند سوم انگشت چهارم ( کوچک ) می باشد.

حالا که با تناسبات دست آَشنا شدید به راحتی می توانید با مقداری تمرین برای حالات مختلف فیگور مانکن های خود دست را طراحی کنید.آموزش اصول اولیه طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس