۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش خیاطی از صفر

اموزش خیاطی از صفر

با مقاله ی اموزش خیاطی از صفر با ما همراه باشید . در این مقاله به رسم الگوی بالاتنه ی جلو می پردازیم .  برای رسم الگو  بعد از کشیدن کادر و خطوط اصلی الگو از خط گردن به اندازه (یک ششم دور گردن + ۰٫۵ سانت) داخل می شویم از این نقطه به اندازه (یک ششم دور گردن + ۱ سانت) بالا می رویم.اموزش خیاطی رایگان با الگو

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   حالا این خط را نصف کرده از اینجا به اندازه سرشانه به جلو می رویم. روی خط کارور به اندازه (نصف کارور جلو) به سمت چپ می رویم نقطه را تعیین می کنیم. روی خط سینه به اندازه (¼  دور سینه + ۲ سانت) داخل می شویم و نقطه را علامت می گذاریم. از روی خط باسن هم به اندازه (¼  دور باسن + ۲ سانت) خارج می شویم و این نقاط را علامت می گذاریم. خط سینه را به خط باسن وصل می کنیم. محلی که این خط، خط کمر را قطع کرد علامت می زنیم. از این نقطه به اندازه ۲سانت داخل می شویم و به نقطه های سینه و باسن وصل می کنیم. این خطوط همان خط های پهلوی ما هستند.(اموزش بالاتنه با متد ایتالیایی)

 

اموزش خیاطی از صفر

   حالا اندازه فاصله سینه را تقسیم بر ۲ می کنیم ، از خط کارور شروع می کنیم و از خط سینه و خط کمر و خط باسن خطی عمودی به این اندازه (نصف فاصله سینه) رسم می کنیم. متر را روی گودی گردن می گذاریم به اندازه قد سینه، از هر جا که این خط، خط عمودی را قطع کرد علامت می گذاریم (نقطه ۱ ). از محلی که خط عمودی، خط کمر را قطع کرده به اندازه ۱٫۵ سانتی متر به چپ و راست می رویم (نقاط ۳ و ۴) این نقاط را علامت می زنیم. سپس یک لوزی رسم می کنیم به طوری که راس بالایی آن نقطه ۱ و راس پایین آن نقطه روی خط باسن (نقطه ۲) باشد.

اموزش خیاطی از صفر

اموزش خیاطی از صفر تا صد

  از روی سرشانه مقدار نصف سرشانه را پیدا میکنیم و آن را علامت می گذاریم. از این نقطه به اندازه یک بیستم دور سینه به جلو می رویم. حال از هر دو این نقاط به نقطه ۱ وصل می کنیم.(الگوی بالاتنه جلو) این همان پنس سر شانه است. و سپس این دو نقطه را روی هم می گذاریم و دوباره مقدار نصف سرشانه را به جلو می رویم. حال اگر به خط کارور دقت کنید می بینید که وقتی پنس سر شانه را بستید مقداری از خط کارور کم شده است. دوباره متر را روی خط کارور قرار می دهیم و به اندازه نصف دور کارور علامت می گذاریم . حالا از انتهای سرشانه خطی رسم می کنیم به طوری که از انتهای خط کارور بگذرد و به خط سینه برسد. اینجا همان حلقه آستین خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس