۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی بالاتنه جلو

الگوی بالاتنه جلو

با مقاله ی الگوی بالاتنه جلو همراه ما باشید . در این مقاله به انواع برش در بالاتنه ی جلو می پردازیم . برای دوخت انواع مدل ها می توانیم از برش های مختلف افقی و عمودی از روی الگو استفاده کنیم.برش های افقی را می توان از روی خط کارور، خط سینه، خط کمر انجام داد. این کار را زمانی انجام می دهیم که بخواهیم از دو رنگ پارچه برای بالا و پایین لباس استفاده کنیم یا اگر بخواهیم مانتو بدوزیم، علاقه داشته باشیم که روی کمر برش داشته باشیم، می توانیم از برش افقی استفاده کنیم.دو نوع دیگر از برش هستند که کاربرد بیشتری دارند و استفاده از آن ها بر روی لباس می تواند آن را زیباتر کند.

الگوی بالاتنه جلو

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگوی بالاتنه جلو

برش از کارور

   الگوی اولیه را به طور کامل رسم می کنیم. برای بالاتنه جلو به صورت زیر عمل می کنیم: از نقطه ۱ که سر لوزی ما را تشکیل داده است شروع می کنیم خطی راست به انتهای کارور رسم می کنیم. طول این خط را اندازه می گیریم. آن را نصف کرده و از این نقطه به صورت عمود به اندازه ۱ سانتیمتر بالا می رویم.(آموزش رسم الگوی بالاتنه) از این نقطه به صورت هلالی به انتها و ابتدای خط وصل می کنیم. برای برش هم الگو را طوری می بریم که یکی از برش ها از نقاط ۵، ۱ ، ۲، ۴ بگذرد و برش دیگری نیز از نقاط ۵، ۱، ۳، ۴ تشکیل شود. از طرفین بجز پهلوها با فاصله ۱٫۵ سانتیمتر می بریم و برای پهلوها هم با فاصله ۳ سانتیمتر روی پارچه الگو را می بریم.

  الگوی بالاتنه جلو به روش ساده  

   برای وصل کردن دو تکه از پارچه، می توانیم هم از بالا شروع کنیم و هم از پایین برش. به این صورت که دو نقطه ۴ را از روی هر دو تکه، از روی کار، بر هم منطبق می کنیم و تا بالا به هم متصل می کنیم و یا اینکه دو نقطه ۵ را از روی هر دو پارچه به هم متصل می کنیم و تا پایین چرخ می کنیم.برای بالاتنه پشت هم دقیقا به همین ترتیب عمل می کنیم.

الگوی بالاتنه جلو

الگوی بالاتنه جلو

برش از سرشانه

   ابتدا الگوی بالاتنه اولیه را رسم می کنیم. برای بالاتنه جلو وسط سرشانه را پیدا می کنیم و به بالاترین نقطه از لوزی پنس وصل می کنیم. الگو را از محل خط های مورد نظر می بریم و با فاصله ۱٫۵ سانتیمتر روی پارچه، آن را می بریم.(آموزش الکوی بالاتنه به روش گرلاوین)برای بالاتنه پشت  هم ابتدا الگو را به صورت اولیه میک شیم. پنس سرشانه را از روی الگو می بندیم. بعد از روی نقطه وسط خط راستی را به نقطه ۱ وصل می کنیم و برش را از نقاط ۵، ۱، ۳، ۴ انجام می دهیم و برش دیگر را از نقاط ۵، ۱، ۲ ، ۴ انجام می دهیم. این دو قسمت را روی پارچه می اندازیم و با فاصله ۱٫۵ سانتیمتر می بریم.الگوی بالاتنه جلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس