۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت لباس مجلسی کوتاه

آموزش دوخت لباس مجلسی کوتاه

 در این مقاله آموزش دوخت لباس مجلسی کوتاه (فنردوزی لباس مجلسی)را داریم. این لباس به صورت یقه هفت و دامنی لنگی است .با آموزش دوخت لباس مجلسی همراه ما باشید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگو

   یک جلوی کامل میکشیم با قد مورد نظر.بازی یقه(انواع یقه لباس زنانه) را به دلخواه علامت میزنیم (حدود ۱۶ سانت) .نوک سینه را مشخص میکنیم.یک لقی ۱٫۵سانتی به حلقه میبندیم.سرشانه را حدود ۷-۸سانت باز میکنیم و به بازی یقه وصل میکنیم.

آموزش دوخت لباس مجلسی کوتاه

   یک لقی ۲سانتی از یقه به نوک سینه ختم میکنیم. اگر سیه خیلی برجسته بود یک ساسون  ۳سانتی(بسته به پارچه) زیر سینه میگیریم.الگو را از خط زیر سینه برش میزنیم.برای قسمت بالاتنه به الگوی جلوی کامل نیازی نداریم.از خط وسط جلو ، ۵ اوازمان به سمت حلقه رسم میکنیم و برش میزنیم تا خط وسط جلو حدودا دو برابر شود.هرچه سینه کوچکتر باشد این اوازمان ها بیشتر و هرچه بزرگتر باشد اوازمانها کمتر است.برای قسمت پایین تنه از سمت چپ از زیر سینه تا حدود ۱۰ سانت پایین تر از باسن بزرگ اوازمان یک طرفه ایجاد میکنیم.

   هرچه پهلو کمتر بود اوازمان کمتری میخواهد.این خط باید ۲برابر شود.برای لنگی دامن،خط برش زیر سینه را از پهلوی سمت چپ تا حدود ۵سانت بعد از خط وسط جلو اندازه میزنیم +اندازه پیله ها میکنیم (۱۲ پیله ی ۴سانتی) و با بلندترین قد لنگی برش میزنیم.بعد از بست پیله ها و دوخت روی لباس، پایین لباس را به شکل الگو آرایش میدهیم.

آموزش دوخت لباس مجلسی کوتاه

   پشت لباس ساده است اما با یقه ی هفت باز(دوخت یقه های مختلف) با طراحی جلو ولی بدون اوازمان.جلو از زیر سینه برش میخورد.برای لبه ی یقه و لنگی دامن از زانفیکس استفاده کنید ولی مواظب باشید مخصوصا در قسمت یقه به هیچ عنوان اتو(اتوکاری لباس) رو روی لباس نکشین.فقط بذارید و بر دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس