۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

فنر دوزی لباس مجلسی

فنر دوزی لباس مجلسی

فنر دوزی لباس مجلسی (آموزش دوخت لباس مجلسی) موجب راحتی و صاف شدن بالا تنه ی لباس می شود. همچنین از جا به جا شدن لباس در هنگام پوشیدن جلوگیری می کند.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

انواع فنر

   فنر در مدل های مختلف موجود است. نوع پلاستیکی یا پوشش پارچه ای و یا لایی کاغذی نوع پروپیلن که با پلی استر بافته شده است.فنرهای استخوانی و فلزی جزو فنرها می باشند.در لباس های مجلسی یا عروس(آموزش دوخت لباس عروس) که دارای برش های عصایی یا راسته در پشت و جلوی لباس هستند فنردوزی انجام می شود.

فنر دوزی لباس مجلسی

  فنرهای پلاستیکی متری هستند و در قطرهای ۱ و نیم سانت موجود می باشند.فنرهای نیم سانتی ضخامت بیشتری دارند و محکم تر و با انعطاف پذیری خیلی کمتری هستند. در حالی که فنرهای نیم سانتی ضخامت کم و انعطاف پذیری بیشتری دارند و بر خلاف نوع اول امکان شکستن آن ها نیست.نوع سوم که فلزی و نرم هستند و قابل انعطاف اما اندازه ی خاصی دارندو نمی توانید آن را قیچی کنید.

   محل قرار گیری هر کدام از این فنر ها در لباس ، برش های جلوی لباس و پهلو ها است.به این صورت که باید زمانی که دوخت و پرو لباس تموم شد و از اندازه ها(اندازه گیری) مطمئن شدید،در برشها حداقل ۰٫۵تا۱ سانت (بسته به فنر مورد استفاده)و در پهلو ها هم برای ایجاد امکان تنگ و گشاد کردن در آینده حدود۲سانت جای درز در نظر می گیریم.سر درزها را سردوز می زنیم . فنر را قبل از دوخت سجاف از بالا ،یا قبل از دوخت پایین لباس ،از پایین وارد درزهای داخل لباس می کنیم و سر و ته جایی که فنرها قرار می گیرند را بست می زنیم تا فنرها پایین و بالا نروند.

لباس مجلسی

   در پهلو ها از بالا به پایین (اگر تاپ بود)فنر قرار می گیرد .در  لباس های دیگر برش های جلو از زیر سینه تا خط کمر(انتقال پنس سرشانه) قرار می گیرد.در تصویر زیر سه نوع فنر را می بینید.اولی از سمت راست ۲ عدد فنر فلزی،وسط فنر نیم سانتی و سومی فنر ۱سانتی.

فنر دوزی لباس مجلسی

    یک مدل تاپ که فنر دوزی شده است و جای درزهای فنر دوزی شده را نشان می دهد.دو برش جلو که فنرها دیده می شوند به خاطر این است که جای درز کم بوده و فنرها داخل درز جا نشده و بیرون از درز دوخته شدند.اما برای فنرهای فلزی و نیم سانتی که قابل دوختن نیستند حتما باید داخل درز قرار بگیرند تا بدن را هم اذیت نکنند.(الگوی دکلته )
فنر دوزی لباس مجلسی فنر دوزی لباس مجلسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس