۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آَشنایی سیلوئیت

آشنایی با سیلوئت و رسم آنها روی مانکن به همراه ویدیو آموزشی

سلام هنرمندان عزیز، همراه با استاد برخورداری همراه شما هستیم. بعد از آموزش آستین و یقه و شلوار می تونیم کم کم یاد بگیریم که لباس رو روی تن مانکن طراحی کنیم، فقط یک نکته: برای طراحی انواع لباس ابتدا مانکن رو بکشید و یا از قبل آماده داشته باشید و زیر دستتون بذارید و لباس رو روش طراحی کنید. لباس ها سیلوئت و قالبی دارند که وقتی ما اسمش رو میگیم اون سیلوئت تو ذهنمون میاد، یعنی وقتی میگیم تاپ یک فرم مشخص رو توی ذهنتون میبینید و همینطور تیشرت، شومیز و بلوز که اینها همه با هم فرق دارند به جزئیات شاید اصلا دقت نکنید و چیزی توی ذهنتون نیاد ولی کلیتش رو می دونید. درواقع سیلوئت فرم کلی لباس بعد از پوشیدن می باشد.

آموزش رسم لباس روی مانکن

در این ویدیو که برای اینکه لباس رو تن مانکن بکشیم، اولا از خودمون سوال می کنیم که تاپ می تونه چی باشه و اولین چیزی که به ذهنمون میاد رو می کشیم، مثلا تاپ لباسی هست که جذبه و آستین نداره، تو این فرمی که میکشیم کمی پایین تر از کمر هست و در قسمت کمر یک چروک میوفته مخصوصا وقتی که مانکن در حال راه حرکت باشه یا قوسی به کمرش داده باشه باید لبه لباس رو که تا شده نشون داد. همچنین بخاطر برجستگی های روی بدن ممکنه چروک هایی بالا و پایین تاپ بیوفته که اونها رو هم می کشیم. گاهی اوقات هم میشه با یک سایه سبک زیر سینه و سرشانه و گودی کمر، حجم قابل قبولی رو به لباس بدیم.

آموزش رسم تی شرت روی مانکن

خوب اگر این لباس رو بخواهیم یبدیل به نیم تنه کنیم چطوری باید کشیده بشه؟ فرم اصلیش از اسمش مشخصه یعنی کمی بالا تر از کمر قرار می گیره و حرکت خط بالای کمر برعکس دیده میشه، پس لباس رو با توجه به فرم بدن طراحی می کنیم و باز هم تیرگی و روشنی ها رو براش می ذاریم. این رو یاداور میشم که این طراحی ها، طراحی های خطی هستند و اصلا قرار نیست مانکن و دست و پا بذاریم، فقط لباس و قالب کلی و سیلوئت اون رو رسم می کنیم. اگر بخواهیم تیشرت بکشیم چطور میشه؟ بخاطر شباهت آن به حرف انگلیسی T اسمش رو تیشرت گذاشتن، معمولا تیشرت ها یقه گرد دارن پشت رفت یقه رو می ذاریم سرشانه و حلقه آستین که آستین تیشرت یکم از تاپ آزادتر و قد آن بلندتر و گشادتر است، آستین تیشرت ها هم معمولا کوتاه تره، چروک ها رو می کشیم، دوخت های دور یقه و لبه های تیشرت هم می تونه کمک کننده باشه که بهتر بتونیم مدل لباس رو نشون بدیم.

آموزش و آشنایی با طراحی انواع سلوئیت

طراحی شومیز روی مانکن

حالا اگر بخواهیم شومیز طراحی کنیم باید چطور عمل کنیم؟ می دونیم که شومیز یقه داره و معمولا لباسیه که جلوباز هست، آستین داره و مقداری راحتی و آزادی داره و میشه خیلی تنوع به مدلش داد ولی اساس شومیز رو به این صورت می توان نشان داد که ابتدا یقه و دکمه ها رو مشخص می کنیم که بیشتر از 5 دکمه براش نگذارید. چون مانکن در حال راه رفتن است قوس در کمرش هست چروک ها رو مشخص می کنیم، از مدل های مختلف آستین می تونید استفاده کنید، می تونید روی لباس رو برش بزنید یا تزیین خاصی که می خواهید روی لباس بکشید. خوب فرق بین شومیز و تیشرت و تاپ مشخص شد.

طراحی پیراهن روی مانکن

حالا بلوزها به چه شکلی هستند؟ بلوزها تنوعشان بیشتر است و از تنوع یقه ها بگیرید تا انواع آستین ها رو میشه روی بلوزها پیاده کرد، معمولا هم جذب تره و قدش از تیشرت و شومیز کوتاهتر است ولی باز هم ما می تونیم تغییرات دلخواه خودمون رو بدیم. برای طراحی این بلوز، یقه هفت رو طراحی می کنیم، بلوز یقه چپ و راستی هم طراحی می کنیم به این صورت که یقه چپ و راستی می تونه جمع تر از بالا یا پایین تر روی خط کمر طراحی بشه.
یک نکته مهم رو یادآوری کنم اینکه گفته شد خط وسط لباس فقط جای دکمه است، الان می تونیم بگیم که مثلا اگر 4 دکمه یا 6 دکمه باشه دیگه از خط وسط دکمه نمی خوره و در اینجا خط برش و دکمه از وسط سرشانه رو هم روی لباس نشان می دهیم. نسبت به کوچیکی و بزرگی دکمه، فاصله ای رو با لبه مشخص کنید و دکمه رو بکشید و با همان فاصله که از خط وسط هست دکمه نما رو هم مشخص کنید، این مدل هم کاربردهای زیادی داره و می تونید توی لباس ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس