۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

عکس یقه اسپرت

عکس یقه اسپرت

با مقاله ی عکس یقه اسپرت همراه ما باشید . در این مقاله به آموزش یک یقه ی زیبا برای لباس مجلسی می پردازیم . برای طراحی این مدل یقه ابتدا باید پنس سرشانه را تبدیل به پنس فرانسوی کنید .برش یقه اسپرت

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .پایین دامن الگوی جلو و پشت را به اندازه ی ۳ سانتی متر فون کنید ( خط سبز ) .حلقه ی یقه ی جلو را به اندازه ی دلخواه از گوشه ی گردن و وسط جلو گشاد کنید ( خط قرمز ) .

عکس یقه اسپرتعکس یقه اسپرت

عکس یقه اسپرت

   اگر یقه از گوشه ی گردن بیشتر از ۳ سانت گشاد شد در خط سرشانه باید لقی گرفته شود که در اینصورت مقدار لقی برابر با ۰٫۵ سانت و طبق خط زرد روی الگو کشیده شده و قیچی میشود .اگر بازی یقه در خط وسط جلو بیشتر از ۶ سانت باشد باید برای حلقه ی یقه هم لقی گرفته شود که در اینصورت مقدار لقی متناسب با بازیِ یقه و طبق خطوط صورتی روی الگو کشیده شده و سپس پنس لقی بسته شده و به پنس فرانسوی منتقل میشود . بعد از بستنِ لقیهای یقه الگورا از خط کمر قیچی کنید.

عکس یقه اسپرت

یقه اسپرت

   در مرحله ی بعد باید الگوی یقه شل به صورت جدا کشیده شود .برای اینکار ابتدا اندازه ی حلقه ی یقه ی الگوی جلو ( خط قرمز ) رو با متر ایستاده بدست بیاورید .خطی صاف با طول اندازه ی یقه ی جلو روی کاغذ بکشید ( خط قرمز ) .از یک دومِ خط قرمز ( نقطه ی زرد ) به اندازه ی پهنای وسطِ یقه بیایید پایین ( خط صورتی ) .دقت کنید که این خط باید کاملا عمود بر خط قرمز باشد .

عکس یقه اسپرت

آموزش خیاطی

   از ابتدا و انتهای خط قرمز به اندازه ی پهنای یقه در سرشانه ها به سمت پایین بیایید ( خطوط بنفش ) .دقت کنید که این خطوط باید کاملا عمود بر خط قرمز باشند .انتهای خطوط بنفش را با خطی هلال به انتهای خط صورتی وصل کنید ( خط آبی) .(مدل یقه مانتو کرپ)الگوی یقه شل آماده شد . خط قرمزِ این الگو در دولای بسته ی اُریب پارچه قرار گرفته و برش میخورد.دقت کنید که پارچه ی این مدل حتما باید نرم و لَخت باشه تا ریزش داشته باشد .نکته ی مهم : الگوی یقه شل حتما باید در اریب پارچه برش بخورد.

عکس یقه اسپرت عکس یقه اسپرت

برای الگوسازیِ یقه ی پشت ابتدا یقه ی پشت را به اندازه ی دلخواه گشاد کنید و لقیِ سرشانه رو از الگو قیچی کنید ( خط زرد ) .سپس طرح یقه ی پشت را روی الگو بکشید ( خطوط صورتی ) .الگو را از خط کمر قیچی کنید .از روی طرح یقه ی پشت یک کپی تهیه کنید .

عکس یقه اسپرت

الگو یقه

   الگوی یقه ی پشت دو بار روی دولای پارچه برش میخورد و حتما باید به یک لایه ی آن لایی حریر چسبانده می شود .در مرحله ی دوخت ابتدا دولایه ی یقه ی پشت را از خط وسط پشت و خطوط صورتی به هم بدوزید .سپس خط سرشانه ی یقه ی جلو و پشت را به هم وصل کنید .لباس را کامل بدوزید و یقه ی جلو و پشت را دقیقا مشابه یقه ب ب به پیراهن وصل کنید و سجاف آن را بدوزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس