۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

برش یقه اسپرت

برش یقه اسپرت

در مقاله ی برش یقه اسپرت به آموزش یک یقه ی زیبا برای بلوز زنانه می پردازیم.این مدل بلوز باید با الگوی بالاتنه با پنس سرشانه دوخته شود . اگر پارچه  کشی باشد بهتر است که از خط وسط جلو و وسط پشت به اندازه ی ۰٫۵ الی ۱ سانتی متر کم کنید که لباس کاملا جذب شود .یقه اسپرت ایستاده

برش یقه اسپرت

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   پشتِ این مدل کاملا ساده و یک لایه  است اما جلوی آن از یک کت که به صورت دولایه دوخته شده و یک تاپ تشکیل میشود .برای الگوسازیِ کت ابتدا پنس سرشانه را به پهلو منتقل کنید .به خط وسط جلو به اندازه ی ۸ الی ۱۰ سانتی متر ( بستگی به سایز داره هر چقدر سایز بزرگتر باشه این عدد بیشتر میشود ) اضافه کنید ( خطوط آب ) .(مدل بلوز با الگو)از خط وسط جلو به اندازه ی بازیِ دلخواه برای یقه ( حدود ۱۰ سانتی متر ) پایین آمده و علامت بزنید. ( خط قرمز )

برش یقه اسپرت

برش یقه اسپرت

در مرحله ی بعد قسمت سرشانه ی جلو و پشت را به هم وصل کنید به صورتی که سرشانه ها در قسمت گوشه ی گردن در حلقه ی یقه کاملا کنار هم قرار بگیرند و با هم مماس باشند اما در قسمت حلقه آستین باید حلقه ی پشت را به اندازه ی ۲ سانتی متر روی حلقه ی جلو بیاوریم ( خط قرمز ) اینکار برای این است که بعد از دوخت یقه در قسمت سرشانه رو هوا نباشد و کاملا رو ی سرشانه بخوابد .دورِ حلقه ی گردن را از گوشه ی گردن و وسط پشت به اندازه ی ۰٫۵ سانتی گشاد کنید ( خط سبز ) .خط شکست یقه را به صورت هلال جوری به سمت خط آبی بکشید که از علامت قرمز بگذرد ( خط سبز  ) .طرح پایینِ کت را هم طبق مدل روی الگو بکشید ( خط زرد ) .

برش یقه اسپرت

آموزش برش یقه اسپرت

در این مرحله باید به نسبتِ بازی یقه روی خط شکست لقی گرفته شود تا یقه کاملا روی بدن بخوابد و رو هوا نایستد .برای این مدل یقه یه پنسِ لقی به اندازه ی ۰٫۶ سانتی متر روی خط شکست کشیده و به موازنه ی سینه به صفر برسانید ( خطوط زرد ) .پنس لقی را بسته و به پنس فرانسوی منتقل کنید .بعد از بستنِ پنس لقی خط شکست را اصلاح کرده و طرح یقه را روی الگو بکشید ( خط سبزِ کمرنگ ) .

 

برش یقه اسپرت برش یقه اسپرت

طرز برش یقه اسپرت

از روی طرح یقه یک کپی بردارید .(الگوی بلوز یقه دار)حتما روی خط سرشانه در گوشه ی گردن را روی الگوی یقه علامتگذاری کنید ( خط زرد ) و بعد از برش یقه حتما این علامت را پشت پارچه با کاربن و صابون بکشید .الگوی یقه را دو بار روی دولای پارچه برش بزنید .دقت کنید که خط وسط پشت باید روی دولای بسته ی پارچه قرار بگیرد . البته اگه پارچه کم آوردید میتوانید وسط پشتِ لایه ی زیریِ یقه را روی دولای باز برش بزنید .

برش یقه اسپرت

طریقه برش یقه اسپرت

بعد از اینکه از روی طرح یقه یک کپی تهیه کردید از روی خطوط سبز در الگوی زیر هم یک کپی تهیه کنید.این کپی میشود الگوی لایه ی زیری یا همان آستریِ کت .روی این الگو ساسون جلو را به پنس فرانسوی منتقل کنید . برای اینکار ابتدا یکی از خطوط بنفش و یکی از خطوط سبز را تا نقطه ی زرد قیچی کنید . خطوط بنفش را به هم بچسبانید .طول پنس فرانسوی را ۳ سانتی متر کوتاه کرده و الگو را به همین شکل روی پارچه برش بزنید .

برش یقه اسپرتبرش یقه اسپرت

 

 یقه اسپرت

در الگوی اصلی طرحِ تاپِ زیری رو جوری طراحی کنید که یقه ی تاپ کاملا زیرِ کت قرار بگیرد .از روی الگوی تاپ ( خطوط صورتی ) یک کپی تهیه کنید .روی این کپی یه پنس لقیِ ۱٫۵ سانتی روی طرح یقه بکشید ( خطوط زرد ) .پنس لقی را بسته و به پنس فرانسوی منتقل کنید .پنس فرانسوی را به برش عمودی یا عصایی تبدیل کنید ( خطوط بنفش ) .الگوی تاپ هم تکمیل شد .

برش یقه اسپرت برش یقه اسپرت

در الگوی اصلی الگو را از خطوط سبز قیچی کنید .خطوط زرد را از خط آبی تا نقطه ی موازنه ی سینه روی الگو بکشید .یکی از خطوط قهوه ای . یکی از خطوط طوسی و دو تا خط  زرد را تا نقطه ی موازنه ی سینه قیچی کنید .دقت کنید که در این مرحله نقطه ی زرد نباید قیچی شود و الگو دقیقا به اندازه ی یک نقطه در این قسمت وصل میماند .خطوط طوسی را به هم بچسبانید . خطوط بنفش را هم به همدیگر بچسبانید .

برش یقه اسپرت

برش یقه

مقدار پنس فرانسوی و ساسونِ جلو را به نسبتِ مساوی بین خطوط زرد تقسیم کنید .این الگو میشود الگوی کتِ اصلی .برای الگوسازیِ آستینِ این مدل ابتدا قد آستین را به اندازه ی دلخواه کوتاه کنید ( خط آبی ) .از خط وسط آستین به اندازه ی ۳ الی ۴ سانتی متر بروید بالا و کاپ آستین را بلند کنید ( خط زرد ) .انتهای خط زرد را به صورت هلال به نقطه ی موازنه ی جلو و نقطه ی موازنه ی پشت وصل کنید .حتما به پشتِ آستین لایی حریر بزنید .در مرحله ی دوخت کاپِ آستین نباید خُرد داده شود بلکه باید پیلیهای ریز روی قسمت کاپِ آستین دوخته شود.

برش یقه اسپرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس