۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی لباس دکلته

الگوی لباس دکلته کوتاه

در این مقاله الگوی لباس دکلته کوتاه برای لباس مجلسی را آموزش می دهیم.  برای الگوسازیِ این مدل ابتدا الگوی بالاتنه و آستین را تبدیل به الگوی +۲ کنید پنس را ماهیچه ای کنید و پنس پروانه ای را حتما روی الگو ببندید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

 قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .الگوی آستین را به اندازه ی دلخواه کوتاه کنید .الگوی جلو و پشت را از خط کمر قیچی کنید .

الگوی لباس دکلته

قرینه ی الگوی جلو را در همین حالتی که الگوی آستین به آن وصل است در سمت دیگر  خط وسط جلو بکشید به این ترتیب یک الگوی کامل از جلو بدست میاید .طرح ضربدریِ یقه ی جلوی این پیراهن را دقیقا مثل مدل روی الگو بکشید ( خطوط آبی ) .

الگوی لباس دکلته کوتاه

   دقت کنید که خطوط آبی در سمت راست و چپِ الگو باید کاملا قرینه ی همدیگر باشند شما میتوانید یک طرف را بکشید و سمت دیگر را هم از روی همان خط کپی کنید .خط آبیِ اول از نقطه ی موازنه ی سینه شروع شده و تا قسمتی از بازو که میخواهید یقه در آنجا قرار بگیرد تمام میشود .خط آبیِ دوم با پهنای دلخواه از خط ساسون شروع شده و به حلقه آستین به صفر میرسد .

الگوی لباس دکلته

الگو لباس مجلسی کوتاه

   خط صورتی را روی الگو کشیده و الگوی آستین را از دور خطوط صورتی از الگوی بالاتنه جدا کنید .خط یقه ی پشت را به صورت ساده روی الگو بکشید ( خط آبی ) و الگوی آستین پشت را هم از خطوط صورتی از الگوی بالاتنه قیچی کنید .(الگوی دکلته مجلسی)دقت کنید که چون آستینِ جلو در سمت چپ و راست دقیقا به یک شکل است میتوانید الگوی یکی از آستینها را دور ریخته و الگوی یک آستینِ جلو را از خط وسط به آستینِ پشت وصل کنیدالگوی آستینِ این مدل به شکل زیر درمیاید که باید به خط بالاش به اندازه ی ۵ سانتی متر به عنوان سجاف اضافه کرده ( خطوط سبز ) و روی دولای پارچه برش بزنید .

الگوی لباس دکلته الگوی لباس دکلتهالگوی لباس دکلته

الگوی دکلته

   الگوی بالاتنه ی جلو و پشت را از خط یقه ( خط آبیِ اول ) قیچی کنید .الگوی بالاتنه ی پشت و آستین به همین شکل روی پارچه برش میخورند .در الگوی بالاتنه ی جلو از روی خطوط زرد یک کپی تهیه کنید .دقت کنید که خط زردِ بالایی بین خط آبیِ اول و دوم رسم شده .روی الگوی کپی شده الگوی سجاف آن را هم بکشید و از روی الگوی سجافش هم یک کپی تهیه کنید ( خطوط سبز ) .دقت کنید که هم در الگوی زرد و هم در الگوی سجاف حتما باید نقطه ی موازنه ی سینه را علامت بزنید ( نقاط قرمز ) و پشتِ پارچه هم این علامت را باید با کاربن و رولت بکشید چون نقطه ی موازنه ی سینه در مرحله ی دوخت خیلی اهمیت پیدا میکند .

الگوی لباس دکلته الگوی لباس دکلته الگوی لباس دکلته

آموزش خیاطی

   در الگوی کپی شده و سجاف آن خطوط پنس فرانسوی را قیچی کرده و روی همدیگر بچسبانید تا پنس در این الگوها  بسته شود یعنی خطوط صورتی در این دو الگو قیچی شده و روی هم چسبانده میشوند .(آموزش الگوی مجلسی لباس دکلته)در مرحله ی بعد الگوی اصلی را از خطوط قرمز قیچی کنید .الگوی سجافِ این تکه را هم روی الگو کشیده و از روی آن کپی تهیه کنید ( خطوط صورتی ) .نقاط موازنه در این قطعات هم اهمیت زیادی دارند و باید علامتگذاری شوند .الگوی بالاتنه تکمیل شد .

الگوی لباس دکلته الگوی لباس دکلته الگوی لباس دکلته

دوخت لباس دکلته

   برای الگوسازیِ دامنِ این مدل ابتدا از انتهای خط پهلوی جلو و پشت به اندازه ی ۲٫۵ سانتی متر داخل شده و به خط باسن به صفر برسونید ( خطوط قرمز ) . در واقع با این کار دامنِ پیراهن خمره ای میشود.(دامن خمره ای)به خط وسط جلو به اندازه ی ۸ سانتی متر اضافه کنید ( خطوط آبی ) .در مدل به نظر میاد این خط ( خط آبی ) زمانی که به انتها میرسد مقدارش کمتر میشود در صورتیکه چون دامنِ این مدل خمره ای است وقتی پیراهن پوشیده میشود خطوط آبی در پایینِ دامن از هم فاصله میگیرند و دامن به این شکلی که در عکس میبینید درمیاید یعنی در الگو لازم نیست تغییری ایجاد شود .به خط آبی به اندازه ی ۶ سانتی متر هم به عنوان سجاف سرخودِ دامن اضافه کنید.الگوی لباس دکلته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس