۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی دکلته مجلسی

الگوی دکلته مجلسی

در این مقاله به آموزش رسم الگوی دکلته مجلسی می پردازیم. برای شروع کار ابتدا الگوی پایه دکلته را رسم می کنیم.مدل ها و طراحی های بسیار متنوعی از دکلته وجود دارد.در قسمت اول بررسی مدل های دکلته، به پایه ی اولیه ی دکلته ها می پردازیم.سپس در قسمت های بعدی، طراحی مدل های پیچیده تر را بررسی می کنیم.(الگو تاپ دکلته)

الگوی دکلته مجلسی

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   ساده ترین طراحی از دکلته، دکلته ی صاف می باشد که برای الگوسازی این نوع از دکلته، شما به بازی یقه ی جلو ( از گودی گلو به پایین تا محل دلخواه برای بازی یقه) نیاز دارید.

الگوی دکلته مجلسی

الگوی دکلته مجلسی

   اولین موردی که بین مدل های دکلته مشترک می باشد، بالا رفتن از کف حلقه آستین است از کف حلقه ۲ سانتی متر بالا می رویم.(آموزش دکلته به روش متریک)

 

الگوی دکلته مجلسی

   خط سبز رنگ از بازی یقه بصورت صاف با شیب کم، به محلی که ۲ سانت از زیر بغل بالا رفته ایم، رسیده و سپس با شیب کم از روی خط سینه ی پشت به خط وسط پشت رفته است. در تصویر پایین در خط وسط جلو از روی یقه ی دکلته یک ساسون ۱ سانتی متری طراحی شده، که انتهای آن در روی خط کمر به صفر رسیده.ساسون سرشانه ی جلو یک سانتی متر بزرگ تر شده.

الگو دکلته مجلسی

   ساسون کمر در الگوی پشت، از دو طرف از روی خط کمر بصورت مستقیم به بالا ادامه یافته.خط های صاف در ساسون کمر در الگوی جلو، هلال شده اند، اصطلاحا ساسون ماهیچه ای شده است.

الگوی دکلته مجلسی

   در دومین مدل از دکلته که به دکلته های کرستی معروف هستند، کاپ دکلته بصورت هلال و در وسط جلو بصورت نوک تیز طراحی می شود.(الگو دکلته گرلاوین)

برای طراحی این مدل از دکلته ها، به دو اندازه برای طراحی یقه نیاز داریم:

۱- بازی یقه 

    در این مدل بازی یقه حدودا تا خط سینه است؛ چون در صورت کم بودن بازی یقه، نتیجه ی طراحی یقه، طرح مطلوب که مد نظر در این مدل است، نمی شود.

مدل دکلته مجلسی

۲-بلندی قوس روی سینه

این اندازه را می توان به دو صورت تهیه کرد:

   متر را روی شانه بگذارید و به پایین بیاورید. و در محل دلخواه برای مقدار قوس بالای دکلته، عدد مورد نظر را علامت بزنید.یا اینکه سر متر را روی نوک سینه قرار دهید و متر را به بالا ببرید و بلند قوس را اندازه بگیرید.

دکلته ی کرستی

 

بلندی قوس را از نوک سینه روی هر دو خط ساسون سرشانه بالا  می رویم.

الگوی دکلته مجلسی الگوی دکلته مجلسی الگوی دکلته مجلسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس