۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش جنسیت سازی لمه

آموزش جنسیت سازی لمه

با آموزش جنسیت سازی لمه توسط سرکار خانم امانی در خدمتتون هستیم. ابتدا مانکن هندسی با طول سر سه سانت (8.5) سر طراحی می کنیم. به این صورت که محور عمودی به طول 25.5 سانتی متر کشیده از بالا به قسمت های سه سانتی تقسیم می کنیم. حرکت محور های افقی بدن شامل شانه، کمر و باسن را مشخص می کنیم. بالاتنه، پایین تنه، دست و پاها را به صورت هندسی طراحی می کنیم.

آموزش جنسیت سازی لمه

ابتدا پایی که تکیه گاه بدن است طراحی می شود و پای کناری به خاطر اینکه عقب تر از پای کناری است به پرسپکتیو رفته و کوتاه تر طراحی می شود. مرحله ی بعد یک کاغذ پوستی روی طراحی هندسی گذاشته و با مداد نوک تیز شروع به طراحی ماهیچه ای می کنیم.

آموزش جنسیت سازی لمه

جنسیت سازی پارچه لمه

در این مرحله خطوط هندسی تبدیل به خطوط منحنی می شود. جزییات صورت از حالت هندسی خارج و به صورت طبیعی طراحی می شود. در قسمت بالاتنه فرم هندسی شانه ها با خطوط نرم و به صورت متعادل طراحی می شود. در این مرحله برجستگی ها و فرورفتگی های کل بدن را مشخص می کنیم.

مرحله ی بعد به طراحی لباس و جزییات آن می پردازیم. طراحی مدل این لباس به صورت چپ و راستی است که روی کمر جمع شده. قسمتی که روی سمت دیگر است دارای چین و چروک های بیشتری است که به سمت نقطه ی اتصال کمر رفته است.

نحوه ی طراحی چین و چروک ها باید با توجه به جنس پارچه ی لباس باشد. لباس هایی با پارچه های نرم چین و چروک هایی با خطوط نرم و منحنی و لباس هایی با پارچه های خشک چین و چروک هایی با خطوط خشک و شکسته دارند. در این مرحله کفش را هم طراحی می کنیم. در طراحی کفش پاشنه بلند ساده از زاویه ی تمام رخ فقط قسمت جلوی آن طراحی می شود.(جنسیت سازی چرم)

آموزش جنسیت سازی لمه

جنسیت سازی لمه

در مرحله ی بعد برای اجرای رنگی طرح خطی را روی مقوا یا کاغذ مناسب با مداد کمرنگ منتقل می کنیم. برای اجرا از رنگ بدن شروع می کنیم. برای رنگ بدن در این کار از مداد رنگی کرم و قهوه ای روشن استفاده می کنیم. ابتدا با مداد رنگی کرم کل قسمت های بدن پوشیده می شود.

سپس در نقاط فرورفته مثل زیر بغل، مچ دست و پا، بین انگشتان دست، استخوان ترقوه، برگردن، گونه، پلک بالایی چشم، زیر لب، اطراف پیشانی و قسمتی از پاها که سایه ی لباس روی آن افتاده سایه بیشتری ایجاد می کنیم.(جنسیت سازی ساتن)

برای ایجاد سایه های بیشتر روی بدن از مداد رنگی قهوه ای روشن استفاده می کنیم و تیرگی های بیشتری را مشخص می کنیم تا حجم کلی بدن نشان داده شود. برای رنگ لباس با ماژیک طوسی کل لباس رنگ می شود. سپس با مداد رنگی مشکی سایه های لباس را کار می کنیم. قسمتهای چین خورده و فرورفتگی ها را تیره تر میکنیم.

در قسمت بالاتنه بالا و پایین سینه تیره تر می شود تا برجستگی وسط سینه مشخص شود. قسمت داخلی لباس (دنباله ی لباس) که از پشت پا دیده می شود تیره تر از قسمت های رویی لباس است. برای نشان دادن جنسیت لمه با ماژیک مشکی (نوک تیز) قسمت هایی که با مداد رنگی مشکی سایه زدیم را نقطه گذاری می کنیم. به این تکنیک سایه روشن، ترام می گویند.

با استفاده از تراکم نقاط تیرگی، روشنی و برجستگی و فرورفتگی را نشان می دهیم. برای نشان دادن براقی پارچه ی لمه از گواش نقره ای با تکنیک نقطه گذاری استفاده می کنیم. قسمت های برجسته و روشن نقطه های نقره ای بیشتری می گذاریم و به صورت تنالیته به سمت قسمت هایی که که ماژیک مشکی کار کرده ایم می بریم.

برای تکمیل چهره با مدادرنگی قهوه ای چشم و ابرو و بینی را کار می کنیم. و سپس با مدادرنگی مشکی روی قسمت هایی از آن تیرگی می گذاریم تا واضح تر شود. از مدادرنگی صورتی روشن برای رنگ لب و گونه استفاده می کنیم. برای تکمیل رنگ لب از مدادرنگی صورتی تیره استفاده می کنیم.

برای رنگ مو با مداد رنگی طوسی روشن به عنوان رنگ اول به صورت یکدست و ملایم استفاده می کنیم. مرحله ی بعد با مدادرنگی اکر روی طوسی را سایه می زنیم. با مدادرنگی قهوه ای دارچین تیرگی های مو را مشخص می کنیم. محل رویش مو، اطراف گوش و قسمت داخلی مو که از پشت گردن پیداست تیره تر می شود. از مدادرنگی قهوه ای تیر و مشکی برای نشان دادن بیشتر تیرگی ها استفاده می کنیم.(فیلم جنسیت سازی لمه )

لوازم استفاده شده در این طراحی :

ماژیک تاچ: مشکی، طوسی شماره ی CG6

مداد رنگی پلی کروم : کرم 132، قهوه ای دارچینی 179، صورتی 124

مدادرنگی فابر کاستل: طوسی 396، اکر383، قهوه ای 387 ، مشکی 399

آموزش جنسیت سازی لمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس