۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش جنسیت ساتن

آموزش جنسیت ساتن

در این مقاله جنسیت ساتن را آموزش میدهیم. ابتدا طراحی مانکن هندسی با طول سر 3 سانت(8.5) را شروع میکنیم، قسمت های مختلف بدن مانند بالاتنه، پایین تنه، دست و پاها به صورت کاملا هندسی طراحی می شود، به حرکت محور های مختلف بدن مانند شانه، کمر و باسن توجه می کنیم و قسمت های بدن را با توجه به این محور ها طراحی می کنیم، برای طراحی پا ابتدا از پایی که تکیه گاه بدن است شروع می کنیم. حرکت دست ها را با توجه به کمان کمر طراحی می کنیم.اجزای چهره را با توجه به تقسیم بندی چهره طراحی می کنیم. فرم کلی مو را با خطوط منحنی مشخص می کنیم، در مرحله ی بعد مانکن هندسی را با جزییات بیشتر طراحی کرده و آن را تبدیل به مانکن ماهیچه ای می کنیم و در ادامه به طراحی لباس و جزییات آن می پردازیم.

برای طراحی لباس با مداد نوک تیز شروع می کنیم و فرم کلی را طراحی می کنیم، سپس از قسمت بالای لباس شروع به طراحی قسمت های چین خورده می کنیم. ابتدا ردیف اول را طراحی می کنیم، از لبه ی هر چین خطی را به سمت خط دوختی که باعث چین خوردگی شده می کشیم، سپس ردیف بعدی را طراحی می کنیم و آن را به پشت و قسمت دیگر لباس ادامه می دهیم، فرم چین ها را از پشت به سمت کنار لباس ادامه می دهیم.

حالا به اجرای رنگ و آموزش جنسیت ساتن می پردازیم، برای این طرح از تکنیک ماژیک و مداد رنگی استفاده شده است، برای شروع کل قسمت های لباس را با ماژیک زرد رنگ می کنیم سپس از مداد رنگی قهوه ای روشن استفاده کرده و تیرگی ها را مشخص می کنیم، برای ایجاد سایه روشن در قسمت های چین دار لباس، ابتدا فرورفتگی ها را تیره کرده و سپس از مدادرنگی قهوه ای تیره تری استفاده کرده و تیرگی ها را بیشتر می کنیم و همچنین زیر و رو بودن چین ها را با خطوط بیشتر مشخص می کنیم، در نهایت از مداد گچی سفید برای هایلایت استفاده و لبه های نور خورده را روشن می کنیم تا برجستگی ها مشخص شود.

برای نشان دادن سایه های دامن لباس در جنسیت ساتن از خطوط عمودی و اریب استفاده می کنیم، یک طرف خطوط تیره و قسمت دیگر را روشن می کنیم تا فرورفتگی ها مشخص شوند، پس از تکمیل سایه روشن با روان نویس خردلی خطوط چین و چروک ها را تیره تر و مشخص تر می کنیم.  برای نشان دادن جنسیت تور که در این طراحی در قسمت بالاتنه دکلته و آستین ها می باشد ابتدا باید رنگ بدن را کامل کرده و سپس با مداد رنگی قهوه ای تیره روی قسمت هایی که تور روی بدن قرار گرفته هاشور های ظریف می زنیم و سپس با مداد رنگی مشکی قسمت هایی را تیره تر کرده و چین خوردگی های یقه و آستین را مشخص می کنیم، از ماژیک قهوه ای برای خال خالی تور استفاده می کنیم. در این طراحی برای رنگ بدن از مداد رنگی کرم به عنوان رنگ بیس و برای سایه های آن از مداد رنگی قهوه ای روشن و تیره استفاده شده است، همچنین برای رنگ مو ابتدا از ماژیک خردلی و برای سایه ها از مداد رنگی قهوه ای تیره، مشکی و سفید استفاده شده است.

برای استفاده از دوره جامع آموزش طراحی لباس کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس