۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگو دامن فانتزی

الگو دامن فانتزی

با آموزش الگو دامن فانتزی همراه ما باشید . برای رسم الگوی دامن ابتدا الگوی اولیه دامن تنگ را می کشیم. بعد از کنترل کردن کمر؛ پنس جلو و پشت را نصف می کنیم نصف پنس جلو را از پهلوی جلو و نصف پنس پشت را از پهلوی پشت رد می کنیم.(آموزش دوخت دامن تنگ ساده )

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   در بعضی متدها (آموزش خیاطی با متد سادریک ) خط پنس که به سمت وسط بدن است باید ثابت بوده در جلو خط سمت راست و در پشت خط سمت چپ پنس و پنس را فقط از طرف پهلو کم می کنیم.پنس باقی مانده که پهنای کمتری دارد روی الگو بسته می شود
الگو دامن فانتزی

الگو دامن فانتزی

   در وسط جلو تقریبا نقطه زیر زانو (A) را پیدا کرده حدود ۵ سانتی متر بالا رفته (B) را علامت می زنیم.در وسط پشت از نقطه D ٬ ۱۲_۱۵ سانتی متر بالا رفته و نقطه E را علامت می زنیم.نقاط B ٬C٬ E را مطابق شکل طراحی می کنیم. (خط نارنجی که لبه پایین دامن می باشد)از نقطه A (نقطه زیر زانو) ۱۵_۱۲ سانتی متر بالا رفته (نقطه M) از این نقطه خطی موازی لبه دامن تا نزدیکی خط پهلو رسم می کنیم.در این مرحله نقطه E را به این خط وصل کرده و محل تلاقی دو خط را منحنی رسم می کنیم. خط قرمز به دست آمده خط برش می باشد.
الگو دامن فانتزی

الگوی دامن فانتزی

   پهلو ها را دوباره درست می کنیم.از نقطه E ٬ ۱۰ سانتی متر بالا رفته (نقطه F) از این نقطه خطی عمود بر خط پهلو رسم کرده (FH)؛ نقطه H را به نقطه M وصل کرده خط سجاف بدست می آید که باید کپی شود.

الگو دامن فانتزی

این شکل محل وصل سجاف را نشان می دهد که بالاتر از خط سجاف باید از پارچه آستری برش شده و در خط به سجاف وصل شده سپس به دامن اصلی وصل شود.

الگو دامن فانتزی

حالا الگو را از خط برش جدا کنید.

الگو دامن فانتزی

الگوی دامن های فانتزی

   خط برش را با سانتی متر به حالت ایستاده اندازه گرفته و خط EM را به همین طول رسم می کنیم.خط MA هم به طول ۱۵_۱۲ سانتی متر به خط ME عمود رسم می شود.
الگو دامن فانتزی

   درخط برش ٬ نقطه E را به نقطه E در روی خط رسم شده گذاشته و خط برش را روی خط EM منطبق کرده و خط ED را علامت می زنیم.

خط DE را امتداد می دهیم و از نقطه A خطی موازی EM رسم می کنیم تا این دو خط همدیگر را قطع کنند. (عکس شماره ۹ )این الگو باید از اریب برش شده و حتما خط LA روی دولای بسته برش شود. و پس از دوختن دو خط LE و MA و بر گرداندن در جای اصلی خوددرمحل برش دوخته می شود.

الگو دامن فانتزی

الگو دامن های فانتزی

   اضافات الگو را قیچی می کنید و در بالای خط برش الگوی جلو و پشت را از هم جدا کنید.پنس ها (قسمت قرمز رنگ) روی الگو بسته می شوند و وسط جلو به خاطر داشتن درز روی دولای باز برش می شود.(انتقال پنس سرشانه )از خط برش به پایین جلو و پشت را بهتر است از هم جدا نکنید و خط پهلو بدون درز باشد. (قسمت نوک تیز پایین دامن دوخت بهتر و ظریف تری خواهد داشت.)وسط جلو در الگوی پایین روی دولای بسته برش می شود. همچنین در سجاف نیز وسط جلو روی دولای بسته گذاشته می شود.بعد کامل شدن دامن اصلی ٬ آستری (آموزش آسترکشی دامن ) به دامن در ناحیه کمر وصل شده و کمر وصل می شود.الگو دامن فانتزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس