۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی بالا تنه

الگوی بالا تنه

در این مقاله الگوی بالا تنه را آموزش می دهیم . این بالاتنه به صورت دراپه طراحی شده است می توانیدبرای بلوز یا پیراهن از الگوی بالاتنه استفاده کنید و به صورت لباس مجلسی- معمولی و یا آزاد آن را اضافه کرده برای درست کردن حالت چپ و راستی از وسط جلو روی خط کمر ۱۰ تا ۱۲ سانتیمتر (بستگی به سایز دارد)(آموزش یقه دراپه)از مدل الگو می توانید برای مانتو جلو باز هم استفاده کنید.

۱۰ برای سایز زیر ۴۰

۱۱ برای سایز ۴۰ تا ۴۴

۱۲ برای سایز ۴۴ به بالا

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگوی بالا تنه

الگوی بالا تنه

   به بیرون رفته ۴ سانتیمتر بالا رفته و آن را به گوشه گردن که ۱ تا ۲ سانتیمتر داخل شانه شده‌ایم وصل می‌کنیم برای اینکه خط یقه شل نایستد از وسط خط یقه یک خط ۷ سانتیمتر به طرف بالاتنه کشیده و از هر طرف نلذلنم۱ تا ۵/۱ سانتیمتر به صورت ساسون به انتهای خط وصل می‌کنیم. این ساسون را در الگو می‌بندیم طوری که خط ساسون که به طرف سرشانه می‌باشد روی خط پائین ساسون که به طرف کمر می‌باشد بخوابد با این کار لقی یقه گرفته می‌شود و از ۱۰ تا ۱۲ سانتیمتر که روی کمر بیرون رفته بودیم به پائین وصل می‌کنیم می‌توانیم برای این لباس از ساسون‌ها استفاده کنیم تا بیشتر جذب تن شود و می‌توان از دوخت ساسون‌ها صرف‌نظر کنیم تا کمی آزادتر بایستد در این  چپ و راستی روی خط ساسون زیر سینه دگمه می‌خورد و یا با بند، انتهای خط یقه و کمر را به پهلو وصل می‌کنیم.(آموزش دوخت مانتو دراپه)

الگوی بالاتنه

    اگر ما این لباس را بدون الگو برش بزنیم برای اینکه لقی یقه گرفته شود از گوشه گردن خط شانه ۲ سانتیمتر روی یقه آمده و به گوشه شانه طرف حلقه وصل می‌کنیم، خط شانه در طرف یقه کمی پائین می‌آید و بعد اینکه بعد از پوشیدن لباس در جای خود قرار بگیرد باعث کشیدگی یقه می‌شود و از شل بودن آن جلوگیری می‌کند.مقدار پارچه مورد نیاز: دو قد با عرض ۱۵۰ می‌باشد. قد به دلخواه می‌باشد برای اندازه‌گیری قد از گوشه گردن روی شانه سانتیمتر را گذاشته و تا پائین لباس را اندازه زده. آستین از کنار بالاتنه برش می‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس