۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

چاپ پارچه

همه اون چیزی که باید راجع به آموزش چاپ پارچه بدونیدرو در این مقاله از آکادمی پارس بخونید. همونطور بارها گفته شده که امروزه تکنولوژی چاپ کاربردهای بسیار زیادی دارد و تحولات زیادی در دنیای دیجیتال به وجود آورده که البته صنایع نساجی و پارچه نیز از این پیشرفت فوق العاده عقب نمانده اند. از مهم ترین بخش های چاپ دیجیتال ، چاپ پارچه می باشد که روز به روز درحال پیشرفت می باشد و در صنعت پوشاک و تبلیغات کاربرد گسترده ای دارد. از اصلی ترین معیار ها در چاپ با کیفیت مناسب ، انتخاب متد و جوهر مناسب کار می باشد.

آموزش چاپ پارچه

بعضی از جوهرها نسخه پیشرفت کرده همان جوهرهایی هستند که در چاپ سنتی به کار برده می شدند و بعضی از آنها هم فقط برای چاپ جوهر افشان به روز طراحی و تولید شده اند. جوهرهای “Dye سابلی میشن” داخل الیاف پارچه فرو میروند و موقع لمس پارچه حس خاصی ایجاد نمیکنند. با اینکه چرم جزو پارچه نیست ولی میتوان از بعضی رنگ ها در چرم ها نیز استفاده کرد .چاپ پارچه

انواع جوهر برای چاپ پارچه

جوهر DYE/DISPERSE :

در پارچه های پلی استر و نخ بکار می رود و به صورت چاپ مستقیم روی پارچه یا سابلی میشن صورت می گیرد. به وسیله دما و شست شو خشک کردن در این روش انجام می گیرد و در صنعت پوشاک ، بنرهای تبلیغاتی و مبلمان به کار می رود.

چاپ پارچه

چاپ روی پارچه

جوهر REACTIVE/ACID:

در پارچه های نخ، پشم، سیلک ، چرم به کار برده می شود. به شکل چاپ دیجیتال بر روی رول پارچه صورت می گیرد . در این روش ابتدا حرارت و شست و شو با آب و بعد از آن خشک کردن محصول صورت می گیرد. در روسری و پوشاک با الیاف طبیعی و هم چنین در مبلمان از این جوهر استفاده می شود. این جوهرها برای چاپ به صورت مستقیم روی رول پارچه به کار می روند و نسبت به جوهرهای سابلیمیشن گران تر می باشند.چاپ پارچه

جوهر PIGMENT

در پارچه های نخ ، پلی استر، لنین و ویسکوز به کار می روند. به روش چاپ جوهر افشان مستقیم بر روی رول پارچه صورت می گیرد و در ابتدا حرارت و فشار و سپس خشک کردن انجام می شود. در پرده و پوشاک و دکوراتیو ومبلمان مورد استفاده قرار می گیرد.  این جوهرها به صورت مستقیم رو پارچه پرینت وفیکس می شوند و در برابر شست وشو بسیار مقاوم می باشند.

چاپ پارچه

با استفاده از دستگاه ها و روش های مختلفی صورت می گیرد که در مقالات قبل راجع به آن مفصل صحبت کرده ایم. چیزی که حائز اهمیت می باشد موضوع پیشرفت این تکنولوژی می باشد که به دیدگاه اکثریت چاپ روی پارچه آینده تبلیغات را در سراس دنیا در بر خواهد گرفت چرا که وجود دستگاه های مختلف و در نظر گرفتم بودجه سرمایه گذاران و آسان کردن کار طراحان و خلاصی از روش های کند سنتی کاربران را به استفاده از این تکنولوژی سوق می دهد که امروزه شاهد استفاده بسیار زیاد از این تکنولوژی در صنایع مختلف بخصوص صنعت پوشاک می باشیم.

چاپ پارچه

چاپ پارچه

مطالب را با دوستانتان به اشتراک بگزارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس