۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگو سازی و چاک پشت مانتو

نحوه الگوسازی و دوخت چاک پشت مانتو

سلام خدمت همراهان آکادمی پارس، در این ویدیوی آموزشی با آموزش چاک پشت مانتو درخدمتتون هستیم. در بعضی از مانتوهای راسته یا فون و همچنین مانتوهای کتی و رسمی برای زیبایی کار و همچنین راحتی در راه رفتن و نشستن، در پشت لباس یک چاک در نظر گرفته می شود که ارتفاع آن هم سلیقه است. در ادامه شما با آموزش نحوه چاک پشت مانتو و نحوه دوخت و الگوسازی آن آشنا خواهید شد .

طراحی چاک پشت مانتو

خوب برای طراحی چاک پشت مانتو هم می تونیم روی خود پارچه مستقیما زمانی که داریم برش میزنیم این کارو انجام بدیم و هم روی الگو اون رو پیاده کنیم. برای این کار باید قسمت پشت بالاتنه رو درنظر بگیرید و بعد از قسمت پایین لباستون یعنی ازقسمت لبه پایین به اندازه نرمال 20 تا 30 سانتیمتر بالا اومده و علامت بزنید، این فاصله رو میتونید بیشتر هم در نظر بگیرید و قانون خاصی نداره و بیشتر سلیقه ایه اما از خط کمر نباید بالاتر باشه. این نوع چاک چون روی هم قرار میگیره باید فضایی هم برای آن در نظر بگیرید و به اندازه 4 سانتیمتر از خط بیرون می آییم و این تیکه رو به الگو اضافه کنید.

برش چاک پشت مانتو

بعد از الگوسازی و طراحی چاک پشت مانتو سراغ برش پارچه میریم، برای برش الگوی پشت بالاتنه رو که قراره چاک داشته باشه روی پارچمون قرار میدیم، برای قسمت پایین الگو 2 سانتیمتر و برای قسمت بالا هم 1 سانتیمتر جای دوخت در نظر بگیرید. روی خط کمر نقطه موازنه رو علامت بزنید، برای چاک پشت و ایستایی بهتر اون هم می تونید از لایی استفاده کنید. چه آموزش های دیگه ای دوست دارید یاد بگیرید؟ با ما در کامنت به اشتراک بذارید.

دوخت چاک پشت مانتو

بعد از دوخت ساسون ها، از خط کمر تا جایی که چاک شروع میشه رو میدوزیم بعد بست بزنید تا ثابت بمونه و بعد به یک سمت اتو می زنیم، چاک سمت چپ به سمت راست خوابیده میشه، قسمت بالای چاک که کامل روی هم قرار گرفت میتونید یک دوخت باریک روی اون بزنید، برای قسمت پایین چاک از فارسی برکردن استفاده می کنیم، برای تمیزکاری از محل جادوخت خط اتو بندازید و اون قسمت که به هم میرسن رو علامت بزنید، حالا برگردونید و بازش کنید، بین این دو نقطه رو یک خط بکشید و به هم وصل کنید، دو خط رو روی هم میذاریم و دوخت میزنیم.

قسمت پایین مانتو رو از جای دوخت با اتو تا کنید، قسمت چاک رو کامل روی جادوخت بخوابونید و پایین دو سرشون رو علامت بزنید و بازش کنید، در مرکز چاک و قسمت پایین لباس یه مثلث ایجاد میشه که اونو برمیگردونیم و این خط اریب رو یک دوخت میزنم و اضافی کار رو دور میریزیم.
امیدوارم نهایت استفاده از این آموزش برده باشین و این پست رو با دوستانتون به اشتراک بذارید.

 

دیگر آموزش های ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس