۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مدل لباس مجلسی حریر

مدل لباس مجلسی حریر

در مقاله ی مدل لباس مجلسی حریر به آموزش پیراهن حریر می پردازیم . برای دوخت این پیراهن باید از الگوی بالاتنه ساده ی بدون پنسی که تبدیل به آستین کیمونو شده استفاده کنید . بهتر است که آستین کیمونوی این مدل را گشاد بکشید .(اموزش دوخت لباس حریر)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .پایینِ دامن الگو را به اندازه ی ۳ الی ۴ سانتی متر فون کنید .(الگو پانچو حریر)حلقه ی گردن را از گوشه ی گردن و وسط پشت به اندازه ی ۲ سانتی متر و از خط وسط جلو به اندازه ی ۵ سانتی متر گشاد کنید ( خط قرمز ) .حلقه ای موازی با حلقه ی گردن با فاصله ی ۶ سانتی متر از آن رسم کنید ( خط آبی ) .

مدل لباس مجلسی حریر

مدل لباس مجلسی حریر

   از زیر بغل خطی به سمتِ روی حلقه ی دومِ یقه از خط سرشانه به اندازه ی ۱۲ الی ۱۴ سانتی متر پایین آمده ( خط زرد ) و از آنجا خطی به زیرِ بغل بکشید ( خط آبی ) .طرحِ برشِ روی بازو را به اندازه و شکل دلخواه در قسمت بالای آستین بکشید ( خط سبز ) .حالا قسمت های مختلف الگو را از هم جدا کنید .به این ترتیب الگوی پیراهن شما به سه قسمتِ یقه . آستین و تنه تبدیل میشود .

مدل لباس مجلسی حریر

مدل لباس مجلسی حریر کوتاه

    قسمت یقه ی جلو و پشتِ لباس به صورت جداگانه و هر کدام دو بار روی پارچه برش میشوند.یعنی یقه ی این مدل باید دولا باشد .( خط وسط جلو و خط وسط پشت در دولای بسته ی پارچه قرار میگیرد ).(آموزش دوخت لباس حریر)آستینِ الگوی جلو و الگوی پشت از خطوط صورتی به هم چسبانده شده و در راهِ پارچه برش میشوند .خط زردِ روی الگوی آستین باید در راه پارچه و موازی با تُرکی پارچه قرار بگیرد .

مدل لباس مجلسی

خطوط زرد را روی الگوی بالا تنه بکشید .خط پهلوی پیراهن را هم صاف کنید ( خط بنفش ) .خطوط زردِ روی الگو را از بالا تا پایین قیچی کرده و بین آن ها را حدود ۴ الی ۶ سانتی متر اوزمان بدهید .موقع دوخت این مقدار اوزمان در قسمت بالای لباس چین کش شده و بینِ دولایه ی یقه دوخته میشود .لبه ی مچِ آستین را هم باید کمی چین کش کرده و نوار اریب بدوزید .

مدل لباس مجلسی حریر

برای تکه های تزئینیِ قسمت پایینِ دامنِ پیراهن، ابتدا دو عدد مستطیل به طولِ یک و نیم برابرِ ( یا دو برابر ) دور تا دورِ دامن و به عرضِ ۸ سانتی متر برش بزنید .روی خط وسطِ مستطیل ( خط زرد ) یه دوخت با درجه ی درشتِ چرخ برید و مستطیل را به اندازه ای چین کش کنید که به اندازه ی دورِ پایین دامن پیراهن بشود بعد این مستطیلها را از روی همان خط زرد به پایین دامن بدوزید .حتما باید لبه های این مستطیلها رو ژول بزنید یا سردوز کنید .مدل لباس مجلسی حریر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس