۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

لباس های مجلسی

طراحی لباس مجلسی

همه افراد در ظاهر با یکدیگر متفاوتند؛ این چیزی است که همه ما را خاص می کند. زمانی که قصد دارید، یک لباس رسمی برای مجلس عروسی، میهمانی شب رسمی یا موارد مشابه انتخاب کنید، نباید چیزی که خیلی جلف و شوخ است، بپوشید. در ادامه به نکاتی که هنگام انتخاب لباس مجلسی و شیک و طراحی لباس مجلسی باید در نظر داشته باشید می پردازیم.

طراحی لباس مجلسی

به عبارت ساده لباس مجلسی ، لباسی است که در مهمانی ها و مراسم مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی لباس مجلسی با مد روز و اصول شیک پوشی ارتباط مستقیم دارد. این ویژگی های خاص است که لباس مجلسی را از سایر لباس ها متمایز می کند. لباس مجلسی نوعی خاص ، از لباس زنانه است که موجب تقویت احساسات زنانه بانوان و بالا رفتن اعتماد به نفس آنها می شود. در طراحی لباس مجلسی عموماً یقه لباس کمی باز، قسمت سینه چسبان، آستین ها برهنه و دامن لباس بلند و پرچین است و در دامن لباس از پارچه زیادی استفاده می شود. جنس پارچه بکار رفته در لباس مجلسی از براق تا مات و از نرم به سخت متنوع است.

لباس مجلسی ممکن است در مدل های پفی یا جذب طراحی شود. صرف نظر از اینها طراحی لباس مجلسی برای هر شخص باید متناسب با ساختار بدن وی انجام شود. به عنوان مثال طراحی لباس مجلسی یک فرد چاق بصورت پیراهنی جذب و تنگ ، به هیچ وجه ظاهر زیبایی نخواهد داشت، هر چند که از بهترین پارچه و بهترین تزئینات در دوخت آن پیراهن استفاده شود.

مروری تاریخی بر طراحی لباس مجلسی

طراحی لباس مجلسی قدمتی چند صد ساله داشته و تاریخ بوجود آمدن این هنر به اواسط دهه ۱۸۲۰ باز می گردد. هم زمانی باب شدن طراحی لباس مجلسی با دوره رمانتیسم و جنبش های تاثیرگذار در عرصه هنر و ادبیات اروپا و آمریکا تصادفی نیست.

در دوره رمانتیسم جامعه به عشق و شور و احساسات گرایش بیشتری پیدا کرد و این موجب شد میل به پوشیدن لباس های زیبا و خیره کننده در مردم پدیدار گردد. در این دوره صنعت نساجی و چرم گسترش یافت و پر رونق شد و لباس های آماده در دسترس مردم قرار گرفت.

در سال ۱۸۲۰ مد و فشن بصورت یک صنعت عمومی درآمد. تا پیش از این ،  لباس های مجلسی و شیک مخصوص اشراف و طبقات بالای اجتماع بود و افراد متوسط و پایین جامعه توان تهیه لباس های مجلسی را نداشتند. علاوه بر این مجلات مد آمریکایی و اروپایی در این سال ها محبوبیت فوق العاده ای پیدا کردند.

لباس و مد زنانه در این دوره به بخش های متفاوتی مانند لباس صبح، لباس روز، لباس پیاده روی، لباس گردش، لباس کالسکه نشینی، لباس کنار دریا، لباس شام، لباس عصر، لباس مجلسی، لباس باله و…  تقسیم شد. از این گروه ها لباس مجلسی پر طرفدارترین گروه است.

امروزه پوشیدن لباس مجلسی به مراسم خاص و رسمی مانند جشن ها و جشنواره ها، مراسم خیریه، مراسم فارغ التحصیلی و… خلاصه می شود. در حالی که مرد ها گرایش زیادی به پوشیدن لباس های معمول و عمومی (مانند یک کت و شلوار استاندارد تیره رنگ که لباس مجلسی مردانه محسوب می شود) دارند، لباس مجلسی خانم هااز تنوع فوق العاده بالایی برخوردار است و خانم ها تمایل زیادی برای پوشیدن لباس های مجلسی متنوع و جذاب دارند.

در طی ۸۰ سال پایانی قرن نوزدهم میلادی مد زنانه و طراحی لباس مجلسی دستخوش تغییرات و پیشرفت های زیادی شد تا به سبک و مدل امروزی رسید.

انواع مختلف لباس مجلسی

طراحی لباس مجلسی زنانه در گروه های مختلفی صورت می گیرد که از این دست می توان به لباس های زیر اشاره کرد.

کت و دامن
لباس نامزدی
لباس شب
لباس فانتزی کوتاه
مانتو های مجلسی
لباس عروس
کت و شلوار های فانتزی
لباس های عروسکی

فرم های مختلف بدن در طراحی لباس مجلسی

همان گونه که پیشتر گفتیم طراحی لباس مجلسی باید متناسب به شکل بدن افراد صورت گیرد وگرنه به قول معروف لباس به بدن افراد گریه خواهد کرد. در پایین فرم مختلف بدن افراد را برای شما کاربران گرامی شرح خواهیم داد.

فرم بدن متناسب : این افراد دارای اندامی متناسب هستند. بالا تنه و پایین تنه این افراد با هم متناسب بوده و ایرادی ندارند. انواع لباس های مجلسی برای بدن این افراد زیبنده خواهند بود و نیازی به تکیه بر نوع خاصی لباس مجلسی ندارند.

فرم بدن سیبی شکل : این افراد دارای اضافه وزن هستند. بالا تنه، پایین تنه و کمر این افراد در یک سطح قرار دارد. این اشخاص برای پوشاندن عیوب بدنشان باید از لباس های گشاد و تک رنگ استفاده کنند. لباس های تنگ به تن این افراد ظاهر زیبایی نخواهد داشت.

فرم بدن قلمی و باریک : این افراد معمولاً دچار کمبود وزن هستند و اندام لاغر و یکدست و مستطیلی شکلی دارند. برای زیبا تر نشان دادن اندام، این اشخاص باید لباس های یقه باز بپوشند تا منحنی های اندام جلوه زیبا تری داشته باشند.

فرم بدن ساعت شنی : زیبا ترین نوع اندام مربوط به این گروه است. بالا تنه و پایین تنه متناسب و کمر باریک از ویژگی های این فرم اندام است. بیشتر سلبرتی ها و خوانندگان با انجام ورزش های سخت یا عمل های جراحی زیبایی فرم بدنشان را به این صورت در می آورند.

فرم بدن گلابی شکل : این افراد دارای پایین تنه بزرگ هستند. لباس های راه راه یا دارای رنگ روشن در بالاتنه و رنگ تیره در پایین تنه موجب زیباتر نشان دادن این مدل اندام می گردد.

لباس های مجلسی اروپایی و یا پیراهن های بلند حریر و دانتل عربی و.. هر کدام به سبکی طراحی و دوخته می شوند و در این زمینه طراحان حرفه ای بسیاری فعالیت دارند.

هریک از این طراحان غالبی را برای ارائه مدلهایشان انتخاب کرده اند که به خوبی تفاوت در آنها دیده می شود. مجموعه ای از جدیدترین لباس های شب را در این بخش از دنیای مد خواهید دید.

لباس مجلسی ۲۰۱۹ : به هر فصل جدیدی که پا می گذاریم، باید دنیایی از لباس های متنوع نیز همراه آن، به ارمغان بیاوریم. ما در این مقاله مجموعه ای زیبا و دلنشین از طراحی لباس مجلسی شیک را به شما معرفی می کنیم که در

سال جاری طراحی شده اند . اما بی شک شما باید توجه داشته باشید که انواع لباس های مجلسی را که انتخاب می کنید، به تیپ و استایل تان نزدیک باشد. به نوع برش و نوع دوخت لباس دقت کنید، جنس پارچه را در نظر بگیرید و رنگ های مناسب را انتخاب کنید.این انتخاب ، لباسی است که باید در کمد لباستان داشته باشید!

۵ مدل لباس مجلسی

به تازگی هر چه مدل، پارچه و رنگ لباس ها ساده تر باشند، محبوبیت و مقبولیت بیشتری در بین خانم ها دارند. قطعا در انتخاب لباس و پوشیدن لباس تان باید دقت داشته باشید که برش های آن بر روی اندام تان به زیبایی بنشیند. همچنین با استفاده از یک کمربند بر روی کمرتان، می توانید جلوه لباس را چندین برابر کنید.

۱- پیراهن های تابستانی

همیشه این مدل لباس های تابستانی ما را به یاد رنگ های شاد و متنوع می اندازند. پس در انتخاب رنگ، بسیار دقت کنید. زیرا جذابیت ویژه ای به پیراهن تان می بخشد.

. در نظر داشته باشید که پیراهن های بدون آستین و کوتاه، برای این فصل بسیار مناسب است. پارچه های ژرژت و ابریشمی به رنگ های یاسی، مرجانی و این طیف رنگ ها ، برای این فصل، خیره کننده محسوب می شوند.

لباس های مجلسی

  ۲- پیراهن های کلاسیک

قطعا همه بانوان باید در کمد لباس خود، پیراهن های کلاسیک، برای مراسم های مجلل و موقعیت های خاص داشته باشند، که توصیه می شود این پیراهن ها به رنگ های سفید یا مشکی باشند. سعی کنید لباستان خوش دوخت باشد.

لباس های مجلسی

۳- لباس شب

اگر می خواهید جذاب، چشم گیر و زیباتر از همیشه به نظر بیایید. یک پیراهن نیمه رسمی با قد متوسط، متناسب با اندامتان، همان چیزی است که شما نیاز دارید. پیراهنی از جنس ابریشم به همراه کمربندی از همان جنس بر روی کمر، بهترین انتخاب محسوب می شود. این لباس برای مهمانی های دوستانه مناسب است. در انتخاب رنگ حتما به رنگ پوست، مو و چشم های خود توجه کنید و متناسب با آن، انتخاب تان را انجام دهید.

لباس های مجلسی

۴- پیراهن های ماکسی

در مهمانی ها یا موقعیت های خاص که می خواهید بسیار شیک و زیبا به نظر برسید و زیبایی اندام تان بسیار برای شما مهم است. از پیراهن های مجلسی بلند بهره ببرید تا بتوانید همراه آن از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید.

لباس های مجلسی

۵-  پیراهن های مهمانی

هنگامی که شما به مهمانی و مراسم های مجلل دعوت می شوید، معمولا از پیراهن هایی به رنگ مشکی استفاده می کنید. ما پیراهن های مناسب مهمانی را در دسته ای جداگانه قرار دادیم، تا بگوییم برای مهمانی ها و مراسم های خاص انتخاب پیراهن مشکی اشتباه است. زیرا ما رنگ های بسیار متنوع و زیبایی داریم ‎توانیم به جای رنگ مشکی از آن ها استفاده کنیم. سعی کنید در این مهمانی ها، لباسی متفاوت به تن کنید، مانند پیراهن های زرق و برق دار پولک دوزی شده یا دارای گلدوزی های خاص.لباس های مجلسی لباس های مجلسی

لباس مجلسی زنانه کلاسیک

لباس های مجلسی

پیراهن دانتل مدل ماهی

لباس های مجلسی

پیراهن آستین بلند مجلسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس