۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

لباس مجلسی گیپور و ساتن

لباس مجلسی گیپور و ساتن

در این مقاله به آموزش رسم الگوی لباس مجلسی گیپور و ساتن می پردازیم . این مانتو ی مجلسی را در اینجا آموزش می دهیم برای رسم الگوی آن همراه ما باشید. زیرِ این مدل مانتو یک پیراهنِ ساده است که از پشت زیپ مخفی می خورد و می تواند آستین حلقه ای و یقه گرد باشد .مدل لباس گیپور کوتاه

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

مراحل رسم الگو

   قسمت رویی یک مانتوی جلو باز است .برای الگوسازیِ این مانتو ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .حلقه ی گردن را از گوشه ی گردن و خط وسط جلو به اندازه ی ۳ سانتی متر و از خط وسط پشت به اندازه ی ۱الی ۲ سانتی متر گشاد کنید ( خط قرمز ) .

لباس مجلسی گیپور و ساتن

   اندازه ی حلقه ی گردنِ جلو و پشت ( خطوط قرمز) را با مترِ ایستاده بدست بیاورید و با این اندازه ها الگوی یقه فرنچی را با پهنای ۵ الی ۶ سانتی متر بکشید. الگوی یقه فرنچی

 

این مدل مانتو نیازی به فون کردن ندارد .پنس سرشانه را تبدیل به برش عصایی کنید .(آموزش الگوی لباس مجلسی دکلته).یک الگوی کامل از جلو تهیه کنید .خطوط آبی نشان دهنده ی الگوی سمت راستِ لباس هستند که باید مطابق با مدل روی الگو کشیده شوند.

 

مدل لباس مجلسی گیپور و ساتن

    خطوط سبز هم نشان دهنده ی الگوی سمت چپِ لباس هستند که باید مطابق با مدل روی الگو کشیده شوند .نکته : برای اینکه یقه انقدر صاف بایستد حتما باید لاییِ مخصوص پیراهن مردانه یا لایی مویی در آن قرار بگیرد .(دوخت مانتو مجلسی)لاییِ مخصوص پیراهن مردانه را باید حدود ۳ الی ۵ میل لای درز قرار بدهید ولی لایی مویی برای ثابت ماندن بین یقه حتما نیاز به سوزن یقه دارد.(انواع لایی خیاطی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس