۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

فیلم آموزش رایگان یقه ایستاده یا فرنچی

فیلم آموزش رایگان یقه ایستاده یا فرنچی

فیلم آموزش رایگان یقه ایستاده یا فرنچی را برایتان آماده کرده ایم. امیدواریم از این آموزش لذت ببرید. بعد از رسم الگو پایه و انتقال پنس سرشانه به شکل برش یا پنس فرانسوی به طراحی و رسم الگوی یقه می پردازیم. برای این الگو نیاز به عدد دور تا دور یقه داریم، اگر بخواهیم لباس جلو باز باشد باید برای آن دکمه خور در نظر بگیریم،1.5 تا 3 سانتی متر با توجه به ضخامت و ظرافت پارچه دکمه خور در نظر می گیریم و از خط CF خارج می شویم و تا قد لباس ادامه می دهیم. برای دور تا دور یقه عددی را که نیاز داریم، دور تا دور یقه پشت کار و یقه جلو کار را با متر ایستاده اندازه می زنیم، اگر بخواهیم یقه تا ابتدای دکمه خور باشد، تا ابتدای دکمه خور را با متر اندازه می زنیم، ولی اگر بخواهیم شامل دکمه خور هم باشد و روی یقه جا دکمه هم اعمال شود، دکمه خور را هم به این عدد اضافه می کنیم.

فیلم آموزش رایگان یقه ایستاده

یقه ایستاده یا فرنچی: جمع این دو عدد، دور تا دور یقه ما می شود، که به طور مثال در الگوی پایه 18عدد به دست آمد. بر روی کاغذ از a به b 18 سانتی متر فاصله در نظر می گیریم، اگر اندازه یقه فرنچی با دکمه خور بود نصف فاصله a و b + دکمه خور را در نظر می گیریم، اگر هم بدون دکمه خور بود فاصله a و b را نصف می کنیم. نقطه c به دست می آید از نقطه a، 1 سانتی متر بالا می رویم نقطه g بدست می آید و به نقطه c صفرش می کنیم.

الگو یقه فرنچی

از نقطه b 5/ 0سانتی متر بالا می رویم و نقطه e بدست می آید و به نقطه c صفر می کنیم. این دو قسمت دور ریز کار ما است، از نقطه b به اندازه پشت یقه که 3 تا 5 سانتی متر است بالا می رویم و نقطه d را بدست می آوریم، از نقطه a هم دقیقا” همین کار را انجام می دهیم. نقطه d و c را با خط کش به هم وصل می کنیم در نقطه f لبه آن را هم به شکل 90 درجه و هم به شکل هلال می توانیم طراحی کنیم، بعد از رسم این الگو برش را انجام می دهیم و نقاطی که می بریم dcgf است. این الگو را دوبار روی دولای بسته قرار می دهیم.(آموزش دوخت مانتو با الگو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس