۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

انتقال پنس به پهلو

انتقال پنس به پهلو

با مقاله انتقال پنس به پهلو همراه ما باشید. برای اکثر لباس‌های مجلسی، برش‌دار و اشخاصی که سینه برجسته دارند حتماً از پنس سرشانه استفاده می‌کنیم تا لباس بهتر و زیباتر روی قرار بگیرد.انتقال پنس به سرشانه

انتقال پنس به پهلو

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

 از الگوی اولیه استفاده می کنیم، خط راهنمای ساسون را می‌کشیم(ساسون پشت لباس)، از سرشانه، بلندی سینه را روی خط راهنمای ساسون پایین می‌آییم. بعد از این خط روی سرشانه در امتداد خط سرشانه یک بیستم دور سینه، cm 4 یا ۵ را علامت زده و به بلندی سینه وصل کرده، ساسون سرشانه ترسیم شده را در الگو می‌بندیم به طوری که در پهلو از خط سینه سینه تا کمر را پائین آمده، خطی به بلندی سینه می‌کشیم. آموزش انتقال پنس

آموزش انتقال پنس به پهلو

    این خط را در الگو برش می‌زنیم تا پنس سرشانه راحت‌تر بسته شود. موقع بستن پنس سرشانه باید دقت شود که خط پنس طرف حلقه روی خط پنس به طرف وسط جلو می‌خوابد.بعد از بستن پنس باید سرشانه و کارور را کنترل کنیم، بدین صورت که خطی در نیمه هلال یقه جلو قرار دارد به بیرون امتداد داده، از گوشه گردن سرشانه را اندازه زده و روی این خط فرود می‌آئیم. خط کارور را که حالت شکسته پیدا کرده با خط‌کش بهم وصل کرده و از وسط جلو کارور را اندازه زده و به سرشانه وصل می‌کنیم. چون طول حلقه جلو کوتاه شده cm3 از حلقه پایئن آمده و حلقه جلو را گشاد کرده و به کارور وصل می‌کنیم.(اموزش انتقال پنس)

انتقال پنس سرشانه به پهلو

۳ سانتی که از پهلو جلو کم شده را از پنس زیر حلقه به پهلو اضافه می‌کنیم (عرض پنس cm3 کوچک می‌شود). طول پنس هم روی خط بالای پنس بین ۱۲ تا cm15 کوتاه می‌کنیم. نوک پنس را که هاشور خورده با کاغذ پر می‌کنیم.

انتقال پنس به پهلو

ساسون در زیر حلقه (برای سینه‌های برجسته)

برای سینه‌ های برجسته به خاطر اینکه جلو لباس بالا نکشد باید یک ساسون در خط پهلو زیر حلقه ایجاد کنیم. از ساسون سرشانه استفاده می‌کنیم. بعد از بستن این ساسون، از زیر حلقه تا کمر را اندازه زده این اندازه را از حلقه پایین آمده و مایل به طرف خط سینه می‌کشیم (به طرف نوک ساسون سرشانه) و این خط را قیچی می‌زنیم (الگو خیاطی رایگان)چون ساسون سرشانه بسته شده یک فضا در این خط ایجاد می‌شود که به صورت ساسون این فضا را در لباس می‌دوزیم و این کار باعث می‌شود که پهلوها کمی بالا بایستد و وسط جلو لباس کمی بلندتر شود و در سینه‌های برجسته وسط جلو لباس بالا نکشد. می‌توانیم بعد از اینکه این ساسون باز شد کاغذ زیر آن گذاشته و طول ساسون را ۱۵ تا ۱۶ سانتیمتر کنیم تا ساسون کمی کوتاه شود و خیلی به طرف وسط جلو نیاید.

1 فکر در مورد “ انتقال پنس به پهلو

  1. Mari گفت:

    سلام من همه ی این نکته ها رو انجام دادم ولی اندازه ی حلقه آستینم بعد از کنترل و بعد از اینکه سه سانت رو هم اضافه کردم بازم نسبت به قبل از ویرایش خیلی کوچیکه چیکار باید بکنم؟
    ممنون میشم جواب بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس