۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی لباس پارچه ببری

طراحی لباس پارچه ببری

با آموزش طراحی لباس پارچه ببری توسط سرکار خانم پیرهادی در خدمتتون هستیم. ابتدا مانکن نُه سر را طراحی می کنیم. پس از طراحی حرکت مانکن، لباس و چین و چروک های آن شروع به رنگ آمیزی پوست می کنیم. برای رنگ آمیزی پوست از مارکر های تاچ (کد ۱۴۲ – ۱۳۴ – ۲۶ ) و مداد رنگی پلی کروم ( کد ۱۸۲ – ۱۸۷ – ۲۸۳) استفاده شده است.

در صورتی که مانکن سیاه پوست باشد از مارکر تاچ کد BR 103 و BR ۹۶استفاده میکنیم. با در نظر گرفتن برجستگی ها و نور روی پوست رنگ آمیزی آن را شروع می کنیم. ابتدا از رنگ های روشن تر استفاده می کنیم و تقریبا تمام پوست به جز نقاطی که به نور احتیاج داریم را رنگ می کنیم و سپس با رنگ های تیره تر قسمت های فرورفته و قسمتهای کناری بدن را سایه می زنیم.

طراحی لباس پارچه ببری

پس از اتمام رنگ آمیزی پوست با مارکر با استفاده از مداد رنگی سایه های بیشتری ایجاد می کنیم. استفاده از مداد رنگی جزئیات بیشتری به کار می دهد و در نتیجه کار طبیعی تر به نظر می رسد. برای اینکه نور بیشتری روی پوست ایجاد کنیم می توانیم از اکریلیک رقیق شده یا مداد گچی سفید ( فابر کاستل ) یا خودکار ژله‌ای سفید استفاده کنیم. بعد از اتمام کامل رنگ پوست شروع به رنگ آمیزی لباس می کنیم.(آموزش هنر طراحی لباس)

پارچه طرح ببری

برای طراحی این کار ابتدا مدل لباس و خطوط پوست ببر را با اتود به شکل خطوط نرم و نا منظم طراحی می کنیم و سپس شروع به رنگ آمیزی می کنیم. با استفاده از مارکر کرم رنگ (کد ۱۳۴ تاچ)، کل سطح لباس را رنگ می کنیم و وقتی هنوز کاغذ خیس است با استفاده از رنگ نارنجی قسمت وسط لباس را رنگ آمیزی می کنیم.

با توجه به اینکه مارکر زود خشک می شود بهتر است مرحله به مرحله رنگ آمیزی انجام شود. پس از رنگ آمیزی با مارکر می توانیم با پاستل گچی همرنگ کار ( کرم و نارنجی ) روی قسمت های رنگ شده را مجددا کار کنیم تا سطح یکدست تری ایجادشود.

نحوه استفاده از پاستل گچی : در ابتدا با استفاده از کاتر کمی روی سطح پاستل را روی یک کاغذ می خراشیم تا اینکه به صورت پودر در آید. سپس با استفاده از گوش پاکن کمی از پودر را برمی داریم و روی سطح کار را رنگ می کنیم تا پارچه حالت یکدست و یکنواخت پیدا کند و رنگ ها در هم دیگر محو شوند.

برای رنگ کردن خطوط پوست ببر از یک روان نویس مشکی استفاده می کنیم و تمام خطوط را بطور کامل رنگ می کنیم و برای نشان دادن جنسیت براق پارچه که حالت پارچه پولکی دارد با استفاده از لاک غلط گیر نقاط سفیدی را روی قسمت های برجسته ایجاد می کنیم و روی قسمت های تیره تر از نقاط ریز تری استفاده می کنیم.

همچنین برای طراحی جوراب شلواری از اتود استفاده شده که به صورت خطوط منحنی منظم کنار یکدیگر می کشیم تا بافت جوراب شلواری ایجاد شود. ( رنگ پوست قبل از کشیدن جوراب شلواری به صورت کامل در ابتدای کار انجام شده است).

لباس مجلسی با پارچه ببری

برای سایه زدن کفش ها نیز پس از طراحی کامل کفش ابتدا با مارکر ( در این مدل قهوه‌ای تیره) کفش را با در نظر گرفتن نور و سایه رنگ می کنیم و سپس برای ایجاد برجستگی بیشتر با استفاده از مداد سفید سایه روشن ایجاد می کنیم و نقاط تیره تر را با مداد رنگی مشکی سایه می زنیم. پس از اتمام کامل کار با استفاده از مداد رنگی یا روان نویس مشکی برخی نقاط کار که تیره تر شده و سایه بیشتری خورده را دور گیری میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس