۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی لباس هنرمندان ایرانی

طراحی لباس هنرمندان ایرانی

طراحی لباس هنرمندان ایرانی، تاثیر زیادی در فرهنگ پوشش افراد جامعه دارد. با توجه به این موضوع، می توان از این طریق فرهنگ پوشش ایرانی را بین افراد جامعه رواج داد. به طور مثال سال های گذشته مردم لباس های جذب می پوشیدند، اما امروزه با تاثیر پذیری از لباس های هنرمندان، لباس های آزادتری به تن می کنند. طراحی لباس هنرمندان، یکی از پردرآمدترین، صنعت های مد در جهان است. طراحان لباس، بر این اعتقادند که دنیای مد از یک طرف جذاب و از طرف دیگر دشوار است، و برای آنان زندگی پر استرسی به همراه دارد.

طراحی لباس هنرمندان ایرانی

از آنجایی که برگزاری شو لباس در ایران محدودیت دارد، پیشگامان صنعت مد، جشنواره های هنری را، فرصتی برای معرفی نمونه کار های خود بشمار می آورند، و لباس های طراحی شده خود را بر تن هنرمندان به نمایش در آورند. این لباس ها، دست دوزی شده و گران قیمت هستند. اکثر افراد جامعه، توانایی خرید و استفاده از اینگونه لباس ها را ندارند.

طراحی لباس هنرمندان در جشنواره های خارجی

در سالهای اخیر، فیلم های ایرانی زیادی به جشنواره های خارجی راه پیدا کردند. حضور هنرمندان در جشنواره های خارجی، مشکلاتی از جمله پوشش آنان در پی داشت. لباس هنرمندان، برای جشنواره های خارجی باید به گونه ای باشد، که علاوه بر جذابیت، پوشش مناسبی برای هنرمند ایجاد کند.

همواره، لباس های لیلا حاتمی در جشنواره های خارجی جالب توجه رسانه های خارجی و داخلی بوده است. لباس های او با وجود زیبایی به شکلی طراحی می شوند، که حساسیت رسانه ها را در پی نداشته باشد، و او را زیر ذره بین نبرند.

طراحی لباس هنرمندان ایرانی

طراحی لباس هنرمندان در جشنواره های داخلی

جشن حافظ، تنها جشن خصوصی سینمای ایران است. علاوه بر جنبه هنری جشن، طراحی لباس هنرمندان توجه زیادی را به خود جلب می کند. طراحی لباس هنرمندان، در جشن حافظ امسال ساده تر از سال های قبل بود. شاید، دلیل این سادگی بازخورد منفی رسانه ها، نسبت به طراحی لباس هنرمندان در سال های گذشته باشد. در جشن حافظ امسال بسیاری از هنرمندان لباس هایی با رنگ های مشکی، مشکی سفید ویا خاکستری به تن داشتند.

 سارا بهرامی، با لباس خاص در جشن حافظ شرکت کرد، و اینبار مانتو شلواری کرم رنگ با طراحی غیر قرینه و پلیسه دار به تن داشت. علاوه بر لباس سارا بهرامی، در لباس بعضی هنرمندان دیگر، هم ترکیب پلیسه مشاهده شد.

طراحی لباس هنرمندان ایرانی

تعدادی از هنرمندان، لباس هایی با طراحی معماری سنتی ایران به تن داشتند، ظاهرا طراحان لباس بیش از پیش به فکر زنده کردن معماری سنتی ایران افتاده، و در طراحی لباس خود از آن بهره می برند. نفیسه روشن، در این مراسم با لباسی به طرح برج آزادی حاضر شد، و توجه رسانه ها و مردم را به خود جلب کرد.

این موضوع که هنرمندان، در مراسم های مختلف لباس هایی با طراحی خاص به تن کنند، متداول شده، و دیگر نمی توان گفت انتخاب لباس هزمندان بازتاب سلیقه خود آنها است. جالب است بدانید، در سال های اخیر، طراحان لباس با هزینه شخصی خود و بدون دریافت وجهی طراحی لباس هنرمندان در مراسم های مختلف را انجام می دهند، و اینکار به نوعی برگزاری شو لباس، طراحان مد و لباس به شمار می آید.

طراحی لباس متناسب با آناتومی بدن

طراح لباس، زمانی که شروع به طراحی لباس برای فردی می کند، آناتومی بدن، استایل و حتی نوع راه رفتن فرد را مد نظر قرار می دهد. همچنین، طراحی لباس باید بر حسب نوع مراسم و فصل برگزاری آن انجام شود.

طراحی لباس هنرمندان ایرانی طراحی لباس هنرمندان ایرانی

مردم کشورهای مختلف آناتومی بدنی متفاوتی دارند، به این معنی که، نمی توانید با یک متد اروپایی طراحی لباس انجام دهید و حتما نتیجه مطلوب بدست آورید. در آموزشگاه طراحی لباس هنر پارس ، شیوه های نوین طراحی لباس، با توجه به آناتومی بدن و استایل هر فرد آموزش داده می شود، تا در نهایت لباسی قالب تن فرد داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس