۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

تبیان خیاطی خانم عمرانی

تبیان خیاطی خانم عمرانی

در مقاله تبیان خیاطی خانم عمرانی به آموزش رفع ایراد اندامی در خیاطی می پردازیم .در قسمت اول به رفع ایراد اندامی خمیدگی پشت توجه کنید.

۱– وتاژ (خمیدگی پشت):

   در الگوی پشت، خط سرشانه تا کارور پشت را از طرف حلقه نصف کرده و یک خط به موازات خط کارور می‌کشیم و این خط را از طرف وسط پشت طوری قیچی می‌کنیم که در طرف حلقه به یک نقطه وصل باشد. برای اینکه وسط پشت لباس روی یک خط صاف قرار بگیرد، سرشانه را نصف کرده و آن را به خط ساسون پشت وصل می‌کنیم و این خط را از بالا تا سر خط مابین کارور و سرشانه قیچی می‌کنیم طوری که روی این خط به یک نقطه وصل باشد. حال وسط پشت لباس راسته کرده و وسط دو تکه با توجه به میزان خمیدگی پشت، cm 7-3 (3 برای خمیدگی کم و ۷ برای خمیدگی زیاد) اوزمان می‌دهیم. می‌توان ساسون ایجاد شده در سرشانه را روی لباس بدوزیم که در این صورت خمیدگی پشت داخل لباس قرار می‌گیرد و جای خودش را پیدا می‌کند. در غیر این صورت میزان ساسون را روی سرشانه از طرف حلقه رد می‌کنیم و آن را قیچی می‌زنیم.(اموزش خیاطی از ابتدا)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

تبیان خیاطی خانم عمرانی

۲- سینه برجسته

    روی الگوی جلو، بعد از اینکه ساسون سرشانه و ساسون زیرحلقه را ایجاد کردیم، خط سینه را تا خط وسط ساسون زیرحلقه قیچی می‌کنیم تا الگوی جلو، تبدیل به دوتکه شود. حالا بین این دو تکه را روی خط وسط جلو و روی خط وسط ساسون زیرحلقه، با توجه به میزان برجستگی سینه، cm 8-3 اوزمان می‌دهیم، (رفع ایراد اندامی در خیاطی)طوری که وسط جلوی الگو روی خط صاف قرار بگیرد، سپس ساسون جدید زیر حلقه را رسم می‌کنیم. این مقدار در وسط جلو اضافه باقی می‌ماند و در پهلو داخل ساسون زیر حلقه می‌رود و ساسون زیرحلقه بزرگ‌تر شده و آن را می‌دوزیم و در صورت تمایل زاپاس اضافه برش می‌خورد.

تبیان خیاطی خانم عمرانی

خیاطی خانم عمرانی

۳- شکم برجسته

    روی الگوی جلو، خط باسن را از طرف وسط جلو طوری قیچی می‌زنیم که روی خط پهلو به یک نقطه وصل باشد.از انتهای ساسون زیر سینه، یک خط به طرف پائین لباس کشیده و این خط را از پائین تا انتهای ساسون زیر سینه قیچی می‌کنیم تا در این محل به یک نقطه وصل باشد. حال روی خط وسط جلو، مابین دو تکه با توجه به میزان برجستگی، cm 8-3 اوزمان می‌دهیم، طوری که وسط جلوی الگو روی یک خط صاف قرار بگیرد. اکنون فضای ایجاد شده روی خط پایین لباس را اگر بخواهیم پایین لباس حالت فون داشته باشد، به همین حالت باقی می‌گذاریم. در غیر این صورت، همین میزان را از طرف پهلووارد شده و به خط باسن وصل می‌کنیم و برش می‌زنیم.

تبیان خیاطی خانم عمرانی

۴- باسن برجسته

   روی الگو پشت، خط باسن را از طرف وسط پشت طوری قیچی می‌کنیم که روی خط پهلو به یک نقطه وصل باشد و مانند ایراد شکم بزرگ عمل می‌کنیم.(خیاطی اسان خانم عمرانی)

تبیان خیاطی خانم عمرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس